myzan!
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    myzan!

    Visst var det väl du som la ut ett recpet på hallonkaka i långpanna eller har jag helt fel? Hittar inte receptet så jag skulle bli jätteglad om du eller någon annan vill lägga ut det igen.
    "Imorgon är en annan dag"
  2. 1
    myzan! Visst var det väl du som la ut ett recpet på hallonkaka i långpanna eller har jag helt fel? Hittar inte receptet så jag skulle bli jätteglad om du eller någon annan vill lägga ut det igen.
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Är det mina sega hallonrutor du menar? I så fall hittar du dem i bloggen.
  4. 2
    Är det mina sega hallonrutor du menar? I så fall hittar du dem i bloggen.
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    Fel namn skrev jag oxå ,menar myzpyz förstås. Jag kikade in på din blogg och det var nog exakt det jag var ute efter. Tack!
  6. 3
    Fel namn skrev jag oxå ,menar myzpyz förstås. Jag kikade in på din blogg och det var nog exakt det jag var ute efter. Tack!
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    Jag hittade det här receptet iaf, låter riktigt goda och enkla att göra. Om jag bakar i varmluftsugn, är det 175 grader då eller ska jag sänka? Jag är hopplös på att baka, tyvärr.
  8. 4
    Jag hittade det här receptet iaf, låter riktigt goda och enkla att göra. Om jag bakar i varmluftsugn, är det 175 grader då eller ska jag sänka? Jag är hopplös på att baka, tyvärr.
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5
    En fråga bara , ska det verkligen vara så mycket socker i som 6 dl? Hu tänderna kryllar sig i munnen nästan bara jag läser.
  10. 5
    En fråga bara , ska det verkligen vara så mycket socker i som 6 dl? Hu tänderna kryllar sig i munnen nästan bara jag läser.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Japp Men en långpanna ger 35 bitar och de är verkligen supersöta så man klarar inte av någon större bit. Jag får de till 17 ml socker/bit.
  12. 6
    Japp Men en långpanna ger 35 bitar och de är verkligen supersöta så man klarar inte av någon större bit. Jag får de till 17 ml socker/bit.
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    sitter och tuggar på en nu!

    har precis bakat klart dina hallonrutor. Ojoj vad gott. Sitter och mumsar tillsammans med en god kopp te. Ibland är livet härligt
  14. 7
    sitter och tuggar på en nu! har precis bakat klart dina hallonrutor. Ojoj vad gott. Sitter och mumsar tillsammans med en god kopp te. Ibland är livet härligt
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Kul att det smakar!
  16. 8
    Kul att det smakar!
  17. Medlem sedan
    Feb 2001
    #9

    Fungerar de

    som efterrâtt? t.ex med glass?
    har 4 familjer som kommer pà middag pà lördag - vuxna och barn - och jag vill ha nàgot kaklikt, enkelt och gott.
  18. 9
    Fungerar de som efterrâtt? t.ex med glass?
    har 4 familjer som kommer pà middag pà lördag - vuxna och barn - och jag vill ha nàgot kaklikt, enkelt och gott.
  19. Medlem sedan
    Oct 2002
    #10

    Å jag har precis tagit ut min

    plåt med Rabarberrutorna.........den doften av kardemumma, alltså!!
  20. 10
    Å jag har precis tagit ut min plåt med Rabarberrutorna.........den doften av kardemumma, alltså!!
  21. Medlem sedan
    Oct 2002
    #11

    Hm.....

    Skulle faktiskt hellre satsa på en långpanna Kladdrutor istället, med en klick grädde.
    Typ, dubbla ett vanlig recept (jag drar på lite extra kakao) och kör i 150 grader i 35 minuter.
    Annars, herre min je, en vanlig smulpaj med rabarber, äpplen eller annan frukt åsså vaniljsås. Kan du också göra i långpanna - eller två..... ;O)
  22. 11
    Hm..... Skulle faktiskt hellre satsa på en långpanna Kladdrutor istället, med en klick grädde.
    Typ, dubbla ett vanlig recept (jag drar på lite extra kakao) och kör i 150 grader i 35 minuter.
    Annars, herre min je, en vanlig smulpaj med rabarber, äpplen eller annan frukt åsså vaniljsås. Kan du också göra i långpanna - eller två..... ;O)
  23. Medlem sedan
    Feb 2001
    #12

    Jag älskar smulpaj

    men det känns som om vi alltid äter smulpaj. Kanske hallonrutreceptet med dubbelt sà mycket hallon sà att de blir lite hallonrinniga och mindre torra?
  24. 12
    Jag älskar smulpaj men det känns som om vi alltid äter smulpaj. Kanske hallonrutreceptet med dubbelt sà mycket hallon sà att de blir lite hallonrinniga och mindre torra?
  25. Medlem sedan
    Feb 2007
    #13

    detta

    recept har jag fått av Cat m Vilgot o Molly. har bytt ut blåbären mot rabarber eller hallon eller äpplen (doppade i kanel o kardemumma). supergoood o så lätt att svänga ihop!

    Blåbärskaka

    250gr smör smältes

    5 dl socker
    3 ägg

    rörs ner i smöret

    5 dl vetemjöl
    1 msk vaniljsocker

    blandas ner.

    Häll i långpanna ca 25*35 cm (bakplåtspapper i). Strö över

    200 gr blåbär

    grädda i 175 grader ca 35 minuter.
  26. 13
    detta recept har jag fått av Cat m Vilgot o Molly. har bytt ut blåbären mot rabarber eller hallon eller äpplen (doppade i kanel o kardemumma). supergoood o så lätt att svänga ihop!

    Blåbärskaka

    250gr smör smältes

    5 dl socker
    3 ägg

    rörs ner i smöret

    5 dl vetemjöl
    1 msk vaniljsocker

    blandas ner.

    Häll i långpanna ca 25*35 cm (bakplåtspapper i). Strö över

    200 gr blåbär

    grädda i 175 grader ca 35 minuter.
  27. Medlem sedan
    Oct 2002
    #14

    Kör på med det!

    Jag vet att dom absolut är goda - inte tal om nåt annat! Mjuksega och med friska, syrliga hallon i.....skulle nog vilja ha lite grädde till - med lite hallon i till och med.
  28. 14
    Kör på med det! Jag vet att dom absolut är goda - inte tal om nåt annat! Mjuksega och med friska, syrliga hallon i.....skulle nog vilja ha lite grädde till - med lite hallon i till och med.

Liknande trådar

  1. Myzan:)
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 21:03
  2. MYZAN!!!
    By Jess_M_T in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 22:42
  3. Myzan!!!
    By lillmill in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 18:28
  4. Myzan!
    By Anonym in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-14, 11:53
  5. Myzan,
    By matsmaria in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 18:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar