Igår fick jag första frågan...
_0810 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Igår fick jag första frågan...

    om jag var gravid från en helt ovetandes Hon sa visserligen "med risk att fullständigt göra bort mig nu" men iallafall... Lite roligt för då börjar det verkligen synas nu. Hur är det för er? Nån som vågat fråga?

    Sitter fortfarande på jobbet och motivationen lyser med sin närvaro....... Börjar nog bli dags att ge sig hemåt...

    Kram allihop!
  2. 1
    Igår fick jag första frågan... om jag var gravid från en helt ovetandes Hon sa visserligen "med risk att fullständigt göra bort mig nu" men iallafall... Lite roligt för då börjar det verkligen synas nu. Hur är det för er? Nån som vågat fråga?

    Sitter fortfarande på jobbet och motivationen lyser med sin närvaro....... Börjar nog bli dags att ge sig hemåt...

    Kram allihop!
  3. Medlem sedan
    Nov 2007
    #2
    ja här har man fått höra det länge nu...jag har fått höra allt från - oj vad du har ätit, -ska du ha nu i sommar?, -är det tvillingar?, men herre gud va tjock du är o,s,v...
    härom dagen blev jag stannade av 2 st som jobbar på vår lokaltidning, dom ville ställa frågor om perreli...suck.
    då sa den ena gubben oj vad du verkar vara en hungrig tjej....och så klappade han magen.
    varför tar sig folk den friheten??? jag blev vansinig och tänkte göra det samma tillbaka.
    han hade ju aldrig tagit mig på magen om jag inte var gravid...konstigt alltså.

    hoppas du har det bra
    kram
  4. 2
    ja här har man fått höra det länge nu...jag har fått höra allt från - oj vad du har ätit, -ska du ha nu i sommar?, -är det tvillingar?, men herre gud va tjock du är o,s,v...
    härom dagen blev jag stannade av 2 st som jobbar på vår lokaltidning, dom ville ställa frågor om perreli...suck.
    då sa den ena gubben oj vad du verkar vara en hungrig tjej....och så klappade han magen.
    varför tar sig folk den friheten??? jag blev vansinig och tänkte göra det samma tillbaka.
    han hade ju aldrig tagit mig på magen om jag inte var gravid...konstigt alltså.

    hoppas du har det bra
    kram
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Jag har fått frågan rätt många gånger. Folk verkar inte skämmas ett dugg för att fråga! ;-)
    Har ´visserligen en ordentlig putmage vid det här laget som inte går att dölja. Det är allt ifrån servitriser, kassabiträden och bekanta till svärisarna.
  6. 3
    Jag har fått frågan rätt många gånger. Folk verkar inte skämmas ett dugg för att fråga! ;-)
    Har ´visserligen en ordentlig putmage vid det här laget som inte går att dölja. Det är allt ifrån servitriser, kassabiträden och bekanta till svärisarna.
  7. Medlem sedan
    Feb 2008
    #4
    Det där med en hand på magen har jag varit med om ett par gånger nu, och jag tycker det känns lite knepigt. Vet aldrig hur jag skall säga ifrån på ett ok sätt. :-/
    Funderar på att köpa en top med texten "Rör ej!" på magen! ;-)
  8. 4
    Det där med en hand på magen har jag varit med om ett par gånger nu, och jag tycker det känns lite knepigt. Vet aldrig hur jag skall säga ifrån på ett ok sätt. :-/
    Funderar på att köpa en top med texten "Rör ej!" på magen! ;-)
  9. Medlem sedan
    Nov 2007
    #5
    JA en sån tröja vill jag också ha=)
    när man väl är i den situationen när nån helt plötsligt tar sig friheten och ska röra vid ens mage så blir man ju helt stumm....
    det är först efteråt som man börjar fundera på om det står skrivet på sin magen -RÖR GÄRNA MIG!!!
    kanske vore en affärside=)
  10. 5
    JA en sån tröja vill jag också ha=)
    när man väl är i den situationen när nån helt plötsligt tar sig friheten och ska röra vid ens mage så blir man ju helt stumm....
    det är först efteråt som man börjar fundera på om det står skrivet på sin magen -RÖR GÄRNA MIG!!!
    kanske vore en affärside=)
  11. Medlem sedan
    Dec 2007
    #6
    å va roligt, här har ingen nämt det som inte känner mig längtar tills man får blickar mot magen, iaf nu =)
  12. 6
    å va roligt, här har ingen nämt det som inte känner mig längtar tills man får blickar mot magen, iaf nu =)
  13. Medlem sedan
    Dec 2007
    #7
    har också varit med om det från sånna jag känner iof, men jag ogillar det lika mycket varje gång *suck* mm man får väl satsa på en sånn tröja kanske.. hehe jag blir lika paff varje gång nån pillar där, själv rör jag aldrig andras magar gravida som icke.. endast om nån säger känn här då kanske =)
  14. 7
    har också varit med om det från sånna jag känner iof, men jag ogillar det lika mycket varje gång *suck* mm man får väl satsa på en sånn tröja kanske.. hehe jag blir lika paff varje gång nån pillar där, själv rör jag aldrig andras magar gravida som icke.. endast om nån säger känn här då kanske =)
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Förra veckan eller om det var veckan innan det så frågade 2 i personalen på dotterns dagis när det var dags. När jag sa att det är dags först i oktober blev dom helt chockade och sa att då måste det vara 2. Men nope det är bara en :-)
  16. 8
    Förra veckan eller om det var veckan innan det så frågade 2 i personalen på dotterns dagis när det var dags. När jag sa att det är dags först i oktober blev dom helt chockade och sa att då måste det vara 2. Men nope det är bara en :-)
  17. Medlem sedan
    Feb 2003
    #9

    Jag skulle

    vara glad om ingen hade kommenterat ännu. Själv får jag frågan om det inte är två? Eller är du verkligen säker på att bebis inte kommer innan oktober, så stor som du är.
    Inte roligt
    Anna m. A-00, E-03, V-06 och M-08
  18. 9
    Jag skulle vara glad om ingen hade kommenterat ännu. Själv får jag frågan om det inte är två? Eller är du verkligen säker på att bebis inte kommer innan oktober, så stor som du är.
    Inte roligt
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10
    Förra veckan tror jag första kommentarerna från ovetande kom, så nu börjar det synas rejält tror jag. Men ingen kommentar om två eller att jag är megastor redan, förstår inte hur folk kan kläcka ur sig sånt eller klappa på en främlings mage- det skulle störa mig massor.
  20. 10
    Förra veckan tror jag första kommentarerna från ovetande kom, så nu börjar det synas rejält tror jag. Men ingen kommentar om två eller att jag är megastor redan, förstår inte hur folk kan kläcka ur sig sånt eller klappa på en främlings mage- det skulle störa mig massor.
  21. Medlem sedan
    Feb 2008
    #11
    Det har jag fått höra ett tag nu...
    Många komentarar och handpålägging...tycker den där tröjan är en bra ifärsideé haim

    Men det e ju mysigt att det syns i alla fall.
  22. 11
    Det har jag fått höra ett tag nu...
    Många komentarar och handpålägging...tycker den där tröjan är en bra ifärsideé haim

    Men det e ju mysigt att det syns i alla fall.

Liknande trådar

  1. Fick Frågan igår...
    By Alina in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-30, 16:03
  2. Idag fick jag frågan ...
    By smulan-75 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 20:29
  3. idag fick jag frågan...
    By Chefskandidat? in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 18:06
  4. Fick frågan
    By MYZOXE! in forum Änglabarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-29, 17:07
  5. Idag fick jag första frågan:
    By Alli-Mac in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 22:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar