Nu är vi hemma igen!
_0504 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Nu är vi hemma igen!

    och det är en alldeles underbar liten prinsessa vi fick med oss hem. I tisdags kl 9.10 föddes hon, vägde 3410 g och var 50 cm lång. Snittet gick jättebra och jag känner mig, tro det eller ej, jättepigg. Var uppe och gick redan samma kväll och visst gör det lite ont vid vissa rörelser men piggare än efter Valters snitt och då tyckte jag att jag var pigg. Äldsta brorsan tycker att hon är söt men inte speciellt kul men Valter är helt fascinerad och bara älskar henne redan *smälter*. Det är en ny upplevelse för mig eftersom storebror mest tyckte att Valter var jobbig och i vägen när han var bebis.

    Sen vi fick veta att det var en tjej i magen har vi tvekat länge mellan Ines eller Ester men det blev inget av det utan det här är en Edith. Edith är en nöjd tjej som äter och sover och bajsar emellanåt. Då är det enda gången jag säger att jag har lite ont i snittet för då får pappa ta bajsblöjorna

    Tack för att ni tänkte på mig!

    Kram Kajsa, stolt 3-barnsmamma
  2. 1
    Nu är vi hemma igen! och det är en alldeles underbar liten prinsessa vi fick med oss hem. I tisdags kl 9.10 föddes hon, vägde 3410 g och var 50 cm lång. Snittet gick jättebra och jag känner mig, tro det eller ej, jättepigg. Var uppe och gick redan samma kväll och visst gör det lite ont vid vissa rörelser men piggare än efter Valters snitt och då tyckte jag att jag var pigg. Äldsta brorsan tycker att hon är söt men inte speciellt kul men Valter är helt fascinerad och bara älskar henne redan *smälter*. Det är en ny upplevelse för mig eftersom storebror mest tyckte att Valter var jobbig och i vägen när han var bebis.

    Sen vi fick veta att det var en tjej i magen har vi tvekat länge mellan Ines eller Ester men det blev inget av det utan det här är en Edith. Edith är en nöjd tjej som äter och sover och bajsar emellanåt. Då är det enda gången jag säger att jag har lite ont i snittet för då får pappa ta bajsblöjorna

    Tack för att ni tänkte på mig!

    Kram Kajsa, stolt 3-barnsmamma
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Välkommen till världen!

    Lilla Edith

    En stor grattiskram till hela familjen från oss.
  4. 2
    Välkommen till världen! Lilla Edith

    En stor grattiskram till hela familjen från oss.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    Åh grattis till tösen.
    Vad ljuvligt med en liten en
    Iza var nog rätt förälskad i Klara när hon var bebis, och de båda vill ha en lillasyster nu inte en lillebror

    Men det får dröja några år, jag har inte ens fyllt 27 år så vi hinner
    Men grattis igen!
  6. 3
    Åh grattis till tösen.
    Vad ljuvligt med en liten en
    Iza var nog rätt förälskad i Klara när hon var bebis, och de båda vill ha en lillasyster nu inte en lillebror

    Men det får dröja några år, jag har inte ens fyllt 27 år så vi hinner
    Men grattis igen!
  7. Medlem sedan
    Feb 2005
    #4

    Grattis!!!!

    Vad härligt att du känner dig så pigg! Och att lillprinsessan är så väl mottagen av brorsorna =). Stort grattis till den nya familjemedlemen!
    Mamma till Hanna (april 05) & Ida (juli 07)
  8. 4
    Grattis!!!! Vad härligt att du känner dig så pigg! Och att lillprinsessan är så väl mottagen av brorsorna =). Stort grattis till den nya familjemedlemen!
  9. Medlem sedan
    Feb 1999
    #5
    STORT GRATTIS och stora grattiskramen kommer här. Vad skönt att höra att snittet gick bra och att ni mår bra. Hoppas din mage läker fort! Coolt Kajsa att är du 3-barnsmamma!! Fint namn oxå fick er sessa!
  10. 5
    STORT GRATTIS och stora grattiskramen kommer här. Vad skönt att höra att snittet gick bra och att ni mår bra. Hoppas din mage läker fort! Coolt Kajsa att är du 3-barnsmamma!! Fint namn oxå fick er sessa!
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6

    Åhh grattis till lilla Edith

    häftigt namn hon fått den lilla godingen och skönt att höra att det gick så bra med allt.

    kram och grattis än en gång till lilla nytillskottet i familjen.
    Stolt mamma till underprinsarna Elric-05, Tyr-07 och Zedd-09

    Våran blogg : http://littelfrogs.blogspot.com

    Elrics gammla blogg finns kvar men kommer inte att skriva just nåt mer i den men där finns ju en del smått och gott från då han var liten bebis.
    www.grodprinsen.blogg.se
  12. 6
    Åhh grattis till lilla Edith häftigt namn hon fått den lilla godingen och skönt att höra att det gick så bra med allt.

    kram och grattis än en gång till lilla nytillskottet i familjen.
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    #7
    Stort grattis till er, skönt att du mår bra!
  14. 7
    Stort grattis till er, skönt att du mår bra!
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Välkommen till världen Edith!
    Och GRATTIS till ytligare ett mirakel Kajsa!

    Skönt att allt gick så bra.
  16. 8
    Välkommen till världen Edith!
    Och GRATTIS till ytligare ett mirakel Kajsa!

    Skönt att allt gick så bra.
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    Grattis från oss!

    Nu har ni ju precis samma familjesammansättning som vi. Först två söner och sen en tjej, med ganska precis tre år mellan varje barn. Våra är dock födda 99, 02 och 05.

    Passa på att njuta massor med en liten i huset igen! *avis*
    --oOo-- Mamma till Axel -99, Hjalmar -02 & Signe -05 --oOo--
  18. 9
    Grattis från oss! Nu har ni ju precis samma familjesammansättning som vi. Först två söner och sen en tjej, med ganska precis tre år mellan varje barn. Våra är dock födda 99, 02 och 05.

    Passa på att njuta massor med en liten i huset igen! *avis*
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10

    Grattis

    Vad härligt med en liten dotter, ett stort grattis till er Skönt att du mår bra! Kram
    ♥ KATARIINA 'S LIVING ♥
    http://katariinasliving.blogspot.com
  20. 10
    Grattis Vad härligt med en liten dotter, ett stort grattis till er Skönt att du mår bra! Kram

Liknande trådar

  1. Hemma igen efter KUB o inlagd igen
    By sussiesan in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 05:12
  2. Hemma igen
    By Valerina in forum Vikt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-07-04, 14:38
  3. Hemma igen
    By singoalla in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-05, 15:22
  4. NU är vi hemma igen
    By Maria med Ida & Moa in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-25, 19:29
  5. hemma igen :)
    By sannah smurff in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-11, 18:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar