träning efter missfall?
Missfall
  1. anonymt namn
    #1

    träning efter missfall?

    Jag har även lagt den här frågan under snacket "kom i form".
    Den gäller helt enkelt när man kan börja träna igen efter ett missfall? Jag har precis haft det, visste inte ens att jag var gravid (var antagligen i ca 8:e veckan) men fick ganska kraftiga blödningar och har varit på kvinnokliniken där de kollade, o jag fick också tabletter för att få ut sista resterna, som jag tog igår. Största delen av missfallet (om man kan säga så) hände i måndags.
    Jag har återbesök hos läkare om en och en halv vecka.
    men hur är det med träning... om blödningarna lugnar ner sig o jag inte har ont längre, tror ni man kan träna lite lugnt (t.ex. yoga eller lugn cykling), eller ska man helt enkelt vänta tills efter återbesöket? Jag glömde naturligtvis att fråga om det när jag var hos läkaren, var inte det första jag tänkte på.
    Är det någon som vet mer om detta än vad jag vet?
  2. 1
    träning efter missfall? Jag har även lagt den här frågan under snacket "kom i form".
    Den gäller helt enkelt när man kan börja träna igen efter ett missfall? Jag har precis haft det, visste inte ens att jag var gravid (var antagligen i ca 8:e veckan) men fick ganska kraftiga blödningar och har varit på kvinnokliniken där de kollade, o jag fick också tabletter för att få ut sista resterna, som jag tog igår. Största delen av missfallet (om man kan säga så) hände i måndags.
    Jag har återbesök hos läkare om en och en halv vecka.
    men hur är det med träning... om blödningarna lugnar ner sig o jag inte har ont längre, tror ni man kan träna lite lugnt (t.ex. yoga eller lugn cykling), eller ska man helt enkelt vänta tills efter återbesöket? Jag glömde naturligtvis att fråga om det när jag var hos läkaren, var inte det första jag tänkte på.
    Är det någon som vet mer om detta än vad jag vet?
  3. Medlem sedan
    Dec 2006
    #2
    ring och fråga om du är osäker, men ett så tidigt missfall är ju mer som en kraftig mens, så känn efter i din kropp, och gör det som känns bra för dig. om du rör på dej stimulerar du livmodern att dra ihop sej. Jag kan inte tänka mej att det finnsnågra risker med träning, tvärt om kan det kanske kännas skönt att få röra på sig? Det enda du ska undvika är nog simning, pga infektionsrisken. Kram o lycka till
  4. 2
    ring och fråga om du är osäker, men ett så tidigt missfall är ju mer som en kraftig mens, så känn efter i din kropp, och gör det som känns bra för dig. om du rör på dej stimulerar du livmodern att dra ihop sej. Jag kan inte tänka mej att det finnsnågra risker med träning, tvärt om kan det kanske kännas skönt att få röra på sig? Det enda du ska undvika är nog simning, pga infektionsrisken. Kram o lycka till
  5. anonymt namn
    #3

    tack för ditt svar!

    KAn väl inte heller tänka mig att det är farligt att röra på sig, ska ju inte direkt springa maraton, men ville ändå vara säker. Det onda är övernu, med kramper/sammandragningar, och blödningen har avtagit, så nu tycker jag inte det borde vara ngn fara. Är trött förstås fortfarande, men bara jag vilar så....
    tack återigen!
  6. 3
    tack för ditt svar! KAn väl inte heller tänka mig att det är farligt att röra på sig, ska ju inte direkt springa maraton, men ville ändå vara säker. Det onda är övernu, med kramper/sammandragningar, och blödningen har avtagit, så nu tycker jag inte det borde vara ngn fara. Är trött förstås fortfarande, men bara jag vilar så....
    tack återigen!
  7. Medlem sedan
    Jul 2001
    #4
    Jag tränade som vanligt efter mitt missfall som jag hade i v 11 (=långvariga och kraftiga blödningar). Träningen blev ett sätt för mig att koppla bort eländet som hänt. Jag började träna när blödningarna börjat minska ner. Jag tror att du kan träna som vanligt, ungefär som när du har mens. Känns det OK i kroppen så träna på. Har du ont - ta det lite lugnt.
  8. 4
    Jag tränade som vanligt efter mitt missfall som jag hade i v 11 (=långvariga och kraftiga blödningar). Träningen blev ett sätt för mig att koppla bort eländet som hänt. Jag började träna när blödningarna börjat minska ner. Jag tror att du kan träna som vanligt, ungefär som när du har mens. Känns det OK i kroppen så träna på. Har du ont - ta det lite lugnt.

Liknande trådar

  1. Ont efter missfall
    By kjamisloveemma in forum Missfall
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-22, 06:04
  2. Ont efter missfall?
    By anonymt namn in forum Missfall
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-21, 18:40
  3. träning efter missfall?
    By anonymt namn in forum Träning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-24, 21:19
  4. Efter missfall?
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 23:09
  5. Efter missfall?
    By Katja_73 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 15:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar