Träning & sex under ruvartiden
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Träning & sex under ruvartiden

    Sitter och tittar längtande på mina löparskor...

    Dr IVF sa att jag inte skulle vara bäst på jympan den närmsta tiden, som han uttryckte det, och att vi skulle avvakta med sex för att inte riskera några sammandragningar som kunde stöta up embryot.
    Men hur länge är "den närmsta tiden" egentligen? Nu på 11:e dagen efter ET borde jag väl kunna ta mig en lugn runda i löparspåret!? Och ha lite mysigt med min make Eller!?

    Hur lever ni under ruvartiden? Tränar ni som vanligt "fast lite lugnare" ? Rumlar runt i sänghalmen utan oro för "det lilla därinne"?

    Kram
  2. 1
    Träning & sex under ruvartiden Sitter och tittar längtande på mina löparskor...

    Dr IVF sa att jag inte skulle vara bäst på jympan den närmsta tiden, som han uttryckte det, och att vi skulle avvakta med sex för att inte riskera några sammandragningar som kunde stöta up embryot.
    Men hur länge är "den närmsta tiden" egentligen? Nu på 11:e dagen efter ET borde jag väl kunna ta mig en lugn runda i löparspåret!? Och ha lite mysigt med min make Eller!?

    Hur lever ni under ruvartiden? Tränar ni som vanligt "fast lite lugnare" ? Rumlar runt i sänghalmen utan oro för "det lilla därinne"?

    Kram
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2
    Jag gjorde inte NÅTT efter ET. Fortfarande inte sex men det är nog bara min klinik som är "superförsiktig" och inte vill säga jag till något som ens eventuellt, eventuellt kan skada.

    Jag tror att många kliniker säger "lev som vanligt". Min riktlinje är - var så försiktig som du själv tror på så att du inte ångrar något i efterhand. Jag skulle nog vänta tills jag visste att det fäst eller inte. Men jag förstår att för den som har vanan att motionera så kryper det i kroppen att få göra det... Kan du göra något annat än att springa, typ cykla eller så.
  4. 2
    Jag gjorde inte NÅTT efter ET. Fortfarande inte sex men det är nog bara min klinik som är "superförsiktig" och inte vill säga jag till något som ens eventuellt, eventuellt kan skada.

    Jag tror att många kliniker säger "lev som vanligt". Min riktlinje är - var så försiktig som du själv tror på så att du inte ångrar något i efterhand. Jag skulle nog vänta tills jag visste att det fäst eller inte. Men jag förstår att för den som har vanan att motionera så kryper det i kroppen att få göra det... Kan du göra något annat än att springa, typ cykla eller så.
  5. Medlem sedan
    Sep 2006
    #3
    Till mig har de sagt att man skall leva som vanligt men inte ha sex eller bada den första veckan efter återförandet.
    Vill pyret stanna har den bestämt det då
    Men träning o allt annat så lyssna på kroppen.

    Kramisar
    ~*~Under sker medan vi väntar. Mirakel tar lite längre tid~*~
  6. 3
    Till mig har de sagt att man skall leva som vanligt men inte ha sex eller bada den första veckan efter återförandet.
    Vill pyret stanna har den bestämt det då
    Men träning o allt annat så lyssna på kroppen.

    Kramisar
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Till mig sa de att jag skulle undvika sex och bad två veckor efter ÄP. Motionera gör jag inte i vanliga fall heller så det var inget problem

    När ägget väl har fäst ska det inte vara nån fara, kan man tycka... Kram
  8. 4
    Till mig sa de att jag skulle undvika sex och bad två veckor efter ÄP. Motionera gör jag inte i vanliga fall heller så det var inget problem

    När ägget väl har fäst ska det inte vara nån fara, kan man tycka... Kram
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Cykling lockar mig inte riktigt och promenader känns lite tråkiga i jämförelse med löpning. Men det kanske få bli det som substitut tills jag vet. Efter testdagen, alltså. Är det positivt så får vi se om jag vågar mig ut. Och är det negativt kommer jag springa utav bara den... tills jag nästan stupar. (Tror ni förstår...)

    Det där med sex är lite värre... Hur klarar man sig utan det... 'suck'
  10. 5
    Cykling lockar mig inte riktigt och promenader känns lite tråkiga i jämförelse med löpning. Men det kanske få bli det som substitut tills jag vet. Efter testdagen, alltså. Är det positivt så får vi se om jag vågar mig ut. Och är det negativt kommer jag springa utav bara den... tills jag nästan stupar. (Tror ni förstår...)

    Det där med sex är lite värre... Hur klarar man sig utan det... 'suck'
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6
    jag minns en artikel i new scientist för ett tag sedan som sa att enligt någon studie så har man större chans till graviditet vid IVF om man har sex mellan plock och transfer...

    fast du är redan bortom den tid så du kanske skall ta igen?!

    det är ingen fara varkem med träning eller att rulla i sängen...
  12. 6
    jag minns en artikel i new scientist för ett tag sedan som sa att enligt någon studie så har man större chans till graviditet vid IVF om man har sex mellan plock och transfer...

    fast du är redan bortom den tid så du kanske skall ta igen?!

    det är ingen fara varkem med träning eller att rulla i sängen...

Liknande trådar

  1. Träning och hosta (även på Träning)
    By Melinskan in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-30, 19:54
  2. Vin och träning??
    By LiZ. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 20:53
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 16:52
  4. Hm...träning el inte träning?
    By Sweetie in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 18:17
  5. Ingen träning men ändå träning
    By Carro m fyra,-59 kg in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 18:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar