semester
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    semester

    Hur planerar du din semestergarderob?
    Ska resa 2 veckor till Spanien. Önsketänkande: att allt ska gå som handbagage tillsammans med 3 barns kläder.
  2. 1
    semester Hur planerar du din semestergarderob?
    Ska resa 2 veckor till Spanien. Önsketänkande: att allt ska gå som handbagage tillsammans med 3 barns kläder.
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    I outfits. Gör färdiga kombinationer med allt från skor till smycken och häng upp hemma. Se vad som går att kombinera (tex en tunika kan man ha både för att dra på sig på stranden och när man går ut på kvällen). Plocka bort resten. Och packa Y3 så att du snabbt kan skölja upp plagg och använda flera gånger.
  4. 2
    I outfits. Gör färdiga kombinationer med allt från skor till smycken och häng upp hemma. Se vad som går att kombinera (tex en tunika kan man ha både för att dra på sig på stranden och när man går ut på kvällen). Plocka bort resten. Och packa Y3 så att du snabbt kan skölja upp plagg och använda flera gånger.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    För två veckor till varmare land med mest strandliv på dagen väljer jag tre nederdelar (shorts, kjol, tunna byxor eller jeans) och fem överdelar (tre linnen/t-shirts, en sval skjorta och en tunn, långärmad tröja). Enbart två färger på kläderna (svart + vitt, oftast) och kanske några roliga accessoarer i en tredje färg (halsband, skärp osv). Har jag plats kanske jag kompletterar med en "fin" klänning. Sedan tar jag med baddräkt och en strandklänning (eller sarong), en tunn sjal (skyddar håret mot sol samt funkar som ytterplagg på planet ner), sandaler och/eller ett par sköna, väl ingångna skor för utflykter plus ett par finare skor. Väl på semesterorten tvättar jag lite varje dag, sånt som underkläder och toppar. Reser i de tyngsta kläderna (jeans, gympadojjor...)
    Till barnen ungefär samma …
  6. 3
    För två veckor till varmare land med mest strandliv på dagen väljer jag tre nederdelar (shorts, kjol, tunna byxor eller jeans) och fem överdelar (tre linnen/t-shirts, en sval skjorta och en tunn, långärmad tröja). Enbart två färger på kläderna (svart + vitt, oftast) och kanske några roliga accessoarer i en tredje färg (halsband, skärp osv). Har jag plats kanske jag kompletterar med en "fin" klänning. Sedan tar jag med baddräkt och en strandklänning (eller sarong), en tunn sjal (skyddar håret mot sol samt funkar som ytterplagg på planet ner), sandaler och/eller ett par sköna, väl ingångna skor för utflykter plus ett par finare skor. Väl på semesterorten tvättar jag lite varje dag, sånt som underkläder och toppar. Reser i de tyngsta kläderna (jeans, gympadojjor...)
    Till barnen ungefär samma …
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4
    ungefär som jag har tänkt mig.
    Hittils på klädlista:
    svart kjol
    avklipta jeans
    svart-brun klänning
    blå sarong
    svartvit skorta
    puderrosa topp
    svartvitgrön sidenlinne
    vit t-shirt allt. rödguld sidentopp
    vita tygskor allt. guldsandaletter
    svarta sandaletter
    bege fula sandaler att vila fötter i
    svart sidenklänning vill åka med
    den röda med...

    Väskor!????? smycken? Det är min svaga sida att göra komplett outfit.
  8. 4
    ungefär som jag har tänkt mig.
    Hittils på klädlista:
    svart kjol
    avklipta jeans
    svart-brun klänning
    blå sarong
    svartvit skorta
    puderrosa topp
    svartvitgrön sidenlinne
    vit t-shirt allt. rödguld sidentopp
    vita tygskor allt. guldsandaletter
    svarta sandaletter
    bege fula sandaler att vila fötter i
    svart sidenklänning vill åka med
    den röda med...

    Väskor!????? smycken? Det är min svaga sida att göra komplett outfit.
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5
    det måste jag jobba på. Annars det är lätt att jag packar med klänning och sen har inga skor eller väska att matcha med.
  10. 5
    det måste jag jobba på. Annars det är lätt att jag packar med klänning och sen har inga skor eller väska att matcha med.

Liknande trådar

  1. Mini-semester blev pytte-semester...
    By Sweetie in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 19:53
  2. Semester :D
    By Susanne m 4:a barn in forum _05 Höstbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 09:17
  3. semester ????
    By mija in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 23:07
  4. Semester =)
    By azza in forum _05 Höstbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 12:30
  5. Vår semester
    By Malin-L-J in forum _99 Alla barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 08:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar