Skolavslutning
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Skolavslutning

    Min äldsta dotter går ut förskoleklassen i år och jag har inte fått någon som helst information om tider eller var den hålls, är inte det lite dåligt av skolan? Vilken dag de går ut vet jag pga att jag ringde expeditionen och frågade då jag trodde att det krockade med Sweden Rock men annars har jag inte fått veta något om avslutningen alls....
    http://barnsligt.blogspot.com/
    http://lawomanhemma.blogspot.com/

    "This is the end
    Beautiful friend
    This is the end
    My only friend, the end"


    Hanna med Matilda januari 2001 och Felicia februari 2007
  2. 1
    Skolavslutning Min äldsta dotter går ut förskoleklassen i år och jag har inte fått någon som helst information om tider eller var den hålls, är inte det lite dåligt av skolan? Vilken dag de går ut vet jag pga att jag ringde expeditionen och frågade då jag trodde att det krockade med Sweden Rock men annars har jag inte fått veta något om avslutningen alls....
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Skrev inte riktigt klart.....

    Har ni andra med barn i skolan fått information om var avslutningen hålls, vilken dag och hur dags?
  4. 2
    Skrev inte riktigt klart.....

    Har ni andra med barn i skolan fått information om var avslutningen hålls, vilken dag och hur dags?
  5. Medlem sedan
    Feb 1999
    #3
    Jo det är verkligen dålig framförhållning!!
    Hoppas du får mer info snarast!
  6. 3
    Jo det är verkligen dålig framförhållning!!
    Hoppas du får mer info snarast!
  7. Medlem sedan
    Feb 1999
    #4
    Tillägg:
    Fick en lapp om att sonens skolavslutning är på onsdag kväll nästa vecka, de var tvugna att dela upp det lite för att alla ska få plats.
  8. 4
    Tillägg:
    Fick en lapp om att sonens skolavslutning är på onsdag kväll nästa vecka, de var tvugna att dela upp det lite för att alla ska få plats.
  9. Medlem sedan
    Dec 2007
    #5
    Inte jag heller. Hade tänkt fråga nu i veckan, men dottern är sjuk så jag får försöka komma ihåg det tills hon är frisk.
    Tycker faktiskt att det är konstigt eftersom att man kanske behöver lite tid på sig att ta ledigt.
  10. 5
    Inte jag heller. Hade tänkt fråga nu i veckan, men dottern är sjuk så jag får försöka komma ihåg det tills hon är frisk.
    Tycker faktiskt att det är konstigt eftersom att man kanske behöver lite tid på sig att ta ledigt.
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6
    Jag kanske inte borde bli förvånad, när de skulle fira Astrid Lindgren i höstas stod i veckobrevet på måndagen att de gärna fick vara utklädda till någon Astridfigur på onsdagen...
  12. 6
    Jag kanske inte borde bli förvånad, när de skulle fira Astrid Lindgren i höstas stod i veckobrevet på måndagen att de gärna fick vara utklädda till någon Astridfigur på onsdagen...
  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7
    Ja, eller hur!
  14. 7
    Ja, eller hur!
  15. Medlem sedan
    Oct 2001
    #8
    Får väl ringa dotterns lärare imorgon och fråga!
  16. 8
    Får väl ringa dotterns lärare imorgon och fråga!
  17. Medlem sedan
    Dec 2007
    #9
    Ungefär samma som här, fick veckobrev på fredag om att de skulle åka skridskor på onsdagen veckan därpå. Jag tycker det var kort om tid att hinna fixa. Vare sig man behövde köpa, slipa eller leta fram. Hade vi haft mera tid hade vi kunnat köpa begagnade. Nu fick vi köpa nytt pga tidsbrist.. För 2 gångers åkning..
  18. 9
    Ungefär samma som här, fick veckobrev på fredag om att de skulle åka skridskor på onsdagen veckan därpå. Jag tycker det var kort om tid att hinna fixa. Vare sig man behövde köpa, slipa eller leta fram. Hade vi haft mera tid hade vi kunnat köpa begagnade. Nu fick vi köpa nytt pga tidsbrist.. För 2 gångers åkning..
  19. Medlem sedan
    Oct 2001
    #10
    Det är verkligen dåligt!!!! De måste ju ha vetat om det betydligt tidigare!! Kanske de resonerar som så att om de skriver det tidigt så glömmer många, men då kan man förvarna tidigt och sen påminna tycker jag... Det var samma sak här när dotterns klass skulle åka skridskor, fick veta det två dagar innan. Jag blev upprörd trots att det inte var några problem för oss eftersom dottern tränar konståkning men alla kanske inte har skridskor liggande hemma
  20. 10
    Det är verkligen dåligt!!!! De måste ju ha vetat om det betydligt tidigare!! Kanske de resonerar som så att om de skriver det tidigt så glömmer många, men då kan man förvarna tidigt och sen påminna tycker jag... Det var samma sak här när dotterns klass skulle åka skridskor, fick veta det två dagar innan. Jag blev upprörd trots att det inte var några problem för oss eftersom dottern tränar konståkning men alla kanske inte har skridskor liggande hemma
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    Vilken dag står i kallendariet så det har jag vetat sedan i höstas. Tiderna och all annan information fick vi veta för ett par veckor sedan.
  22. 11
    Vilken dag står i kallendariet så det har jag vetat sedan i höstas. Tiderna och all annan information fick vi veta för ett par veckor sedan.
  23. Medlem sedan
    Oct 2001
    #12
    Låter som er skola har bra förbehållning, önskar vår skola kunde ta efter
  24. 12
    Låter som er skola har bra förbehållning, önskar vår skola kunde ta efter
  25. Medlem sedan
    Dec 2007
    #13
    Visst är det?! Visst, det var ingen stor kostnad, men ändå.. Jag hade hellre köpt beg. eftersom de bara skulle åka 2 ggr. Hade de åkt varje vecka hela "vintern" så hade det varit helt annat. Precis som du säger, detta visste de ju tidigt. Redan när de började i höstas hade de kunnat dela ut en lapp där de stod att detta kommer vi att göra, detta kommer barnen att behöva. Så hade man haft gott om tid på sig! Och sedan påminna igen när det börjar närma sig.
    Det är inte självklart att alla har allting..
    Tur att din dotter redan hade!
  26. 13
    Visst är det?! Visst, det var ingen stor kostnad, men ändå.. Jag hade hellre köpt beg. eftersom de bara skulle åka 2 ggr. Hade de åkt varje vecka hela "vintern" så hade det varit helt annat. Precis som du säger, detta visste de ju tidigt. Redan när de började i höstas hade de kunnat dela ut en lapp där de stod att detta kommer vi att göra, detta kommer barnen att behöva. Så hade man haft gott om tid på sig! Och sedan påminna igen när det börjar närma sig.
    Det är inte självklart att alla har allting..
    Tur att din dotter redan hade!
  27. Medlem sedan
    Aug 2000
    #14
    Datum har vi vetat sedan vi började i höstas... och jag har precis fått hela läsårsschemat för nästa läsår (alltså när det är lov och studiedagar).

    Tiden fick vi reda på förra veckan - 8:30...
  28. 14
    Datum har vi vetat sedan vi började i höstas... och jag har precis fått hela läsårsschemat för nästa läsår (alltså när det är lov och studiedagar).

    Tiden fick vi reda på förra veckan - 8:30...
  29. Medlem sedan
    Nov 2001
    #15
    Det brukar komma tider . Vi har avslutning den 13 juni och än är för tidigt att vänta meddelande.
    Skulle varit trevligt att veta dock.
  30. 15
    Det brukar komma tider . Vi har avslutning den 13 juni och än är för tidigt att vänta meddelande.
    Skulle varit trevligt att veta dock.
  31. Medlem sedan
    Aug 2000
    #16
    För tidigt?

    Det är ju bara 14 dagar bort... och ska man planera sitt jobb och fundera på om man ska vara helledig, halvledig eller inte ledig alls så är det väl hög tid att få veta - skulle jag tycka då

    *vi har också den 13:e och fick reda på tiden förra veckan - på gränsen sent tycker jag*
  32. 16
    För tidigt?

    Det är ju bara 14 dagar bort... och ska man planera sitt jobb och fundera på om man ska vara helledig, halvledig eller inte ledig alls så är det väl hög tid att få veta - skulle jag tycka då

    *vi har också den 13:e och fick reda på tiden förra veckan - på gränsen sent tycker jag*
  33. Medlem sedan
    Oct 2001
    #17
    Här är det avslutning den 11:e och eftersom vi inte vet tiden så vet jag inte om maken kan ta ledigt eller inte. Han vet att inte kan vara borta hela dagen från jobbet nämligen.
  34. 17
    Här är det avslutning den 11:e och eftersom vi inte vet tiden så vet jag inte om maken kan ta ledigt eller inte. Han vet att inte kan vara borta hela dagen från jobbet nämligen.
  35. Medlem sedan
    Oct 2001
    #18
    Jo, lov och så fick vi också veta i höstas och jag antecknade alla men hade glömt avslutningsdagen så jag misstänker att den inte stod med där.
  36. 18
    Jo, lov och så fick vi också veta i höstas och jag antecknade alla men hade glömt avslutningsdagen så jag misstänker att den inte stod med där.
  37. Medlem sedan
    Oct 2001
    #19
    Inte bara min skola som är sent ute med andra ord...
  38. 19
    Inte bara min skola som är sent ute med andra ord...
  39. Medlem sedan
    Oct 2001
    #20
    För en del familjer kan det kännas som en stor kostnad och då tycker jag att det kan vara bra att förvarna. När jag själv gick i skolan så fick man låna skridskor på rinken så är det tyvärr inte nu längre.
  40. 20
    För en del familjer kan det kännas som en stor kostnad och då tycker jag att det kan vara bra att förvarna. När jag själv gick i skolan så fick man låna skridskor på rinken så är det tyvärr inte nu längre.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Skolavslutning
    By Karen m 3 in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 21:24
  2. Skolavslutning
    By Lott@ in forum Skolbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-03-23, 12:10
  3. Skolavslutning.
    By groen in forum Ordet är fritt
    Svar: 70
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 19:25
  4. Skolavslutning 6-års?
    By anna_999 in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 10:35
  5. Skolavslutning då
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 07:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar