Klarat 4-årskontrollen :)+ cirkus
_0512 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Klarat 4-årskontrollen :)+ cirkus

    Eller njae...så sade iallafall hörselassistenten på öronmottagningen igår. N skulle kolla att rören satt och de var superfina, sen så skulle hon göra ett hörseltest men doktorn var lite orolig
    - "2,5 åringar brukar inte klara av de där instruktionerna så bra, men vi testar"

    Hon fick lyssna i ett par hörlurar och så fort hon hörde ett ljud i dem på olika toner, så fick hon sätta ytterligare en ring på en stapelpinne. Hon var så tålmodig, och pillade lite förstrött på ringen och så lyste hon upp så fort hon hörde ljudet!
    -En gång till, en gång till sa hon så fort testet var klart!
    Lillskruttan!

    Hörselsköterskan var så imponerad och sa att hon nu klarat av en 4-årskontroll!
    Det är tydligen något sånt test de gör, med enkla instruktioner antar jag.
    Hon var sååå duktig, vi firade på kvällen med första cirkusbesöket som var superspännande med popcorn och djur som gjorde konster (akrobaterna var inte så intressanta, och sockervadden såg inte ätbar ut).

    Livet med en 2,5 åring är verkligen underbart!
    Kråkan med lillkråka 2005-12 och pyttekråka 2008-10
  2. 1
    Klarat 4-årskontrollen :)+ cirkus Eller njae...så sade iallafall hörselassistenten på öronmottagningen igår. N skulle kolla att rören satt och de var superfina, sen så skulle hon göra ett hörseltest men doktorn var lite orolig
    - "2,5 åringar brukar inte klara av de där instruktionerna så bra, men vi testar"

    Hon fick lyssna i ett par hörlurar och så fort hon hörde ett ljud i dem på olika toner, så fick hon sätta ytterligare en ring på en stapelpinne. Hon var så tålmodig, och pillade lite förstrött på ringen och så lyste hon upp så fort hon hörde ljudet!
    -En gång till, en gång till sa hon så fort testet var klart!
    Lillskruttan!

    Hörselsköterskan var så imponerad och sa att hon nu klarat av en 4-årskontroll!
    Det är tydligen något sånt test de gör, med enkla instruktioner antar jag.
    Hon var sååå duktig, vi firade på kvällen med första cirkusbesöket som var superspännande med popcorn och djur som gjorde konster (akrobaterna var inte så intressanta, och sockervadden såg inte ätbar ut).

    Livet med en 2,5 åring är verkligen underbart!
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Kan vi byta??? Du får min 2.5-åring ett tag så tar jag din :-). Min är inne i en ilsk period. Han vill så mycket, men kan inte riktigt berätta vad han vill. Han är så frustrerad. Men det är klart att han är glad emellanåt. Och så är han ju jättegosig.

    Tur att han har storasyskon som leker med honom - annars hade jag nog blivit galen :-).
  4. 2
    Kan vi byta??? Du får min 2.5-åring ett tag så tar jag din :-). Min är inne i en ilsk period. Han vill så mycket, men kan inte riktigt berätta vad han vill. Han är så frustrerad. Men det är klart att han är glad emellanåt. Och så är han ju jättegosig.

    Tur att han har storasyskon som leker med honom - annars hade jag nog blivit galen :-).
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Skönt med avlastning mha storasyskonen, ibland behöver man lite andningspaus när de perioderna sätter in.

    Sen lillkråkans tal lossnade på allvar, så har det inte varit så mkt frustrationsutbrott. Hon babblar så himla mycket om olika funderingar och vad hon gjort/ätit/lekt med på dagis och vad hon vill göra.
    Nu handlar utbrotten mest om saker hon inte får göra eller för att hon vill bestämma. Men det är så sällan och så korta bråk, så jag njuuter av att vara med vår lillkråka för närvarande...
    Snart blir det annat, med ett syskon som pockar på vår uppmärksamhet, avundsjuka mm.
  6. 3
    Skönt med avlastning mha storasyskonen, ibland behöver man lite andningspaus när de perioderna sätter in.

    Sen lillkråkans tal lossnade på allvar, så har det inte varit så mkt frustrationsutbrott. Hon babblar så himla mycket om olika funderingar och vad hon gjort/ätit/lekt med på dagis och vad hon vill göra.
    Nu handlar utbrotten mest om saker hon inte får göra eller för att hon vill bestämma. Men det är så sällan och så korta bråk, så jag njuuter av att vara med vår lillkråka för närvarande...
    Snart blir det annat, med ett syskon som pockar på vår uppmärksamhet, avundsjuka mm.
  7. Medlem sedan
    Mar 2008
    #4
    Haha vad kul!
    Funderar ibland på om jag borde göra nån hörselkoll p åmin lilla plutta hon är så himla känslig för ljud.
    Men hon kanske bara ääär sån.
    Funderar mkt på hur det blir med syskon sen, hur ska du göra med vagn?
    Ska du skaffa tvillingvagn eller ha plutten i sjal, eller ståbräda eller hur funderar du?
    Angelina är också helt otroligt verbal hon berättar o pratar o funderar o frågar o sjunger hur många sånger som helst - Underbart.
    Så hennes ilskeskrik handlar mest om att hon vill bestämma allt o då menar jag allt helst vill hon bestämma över oss också (mamma o pappa)
    Hon är annars en helt ljuvlig liten tjej men envis som få.
  8. 4
    Haha vad kul!
    Funderar ibland på om jag borde göra nån hörselkoll p åmin lilla plutta hon är så himla känslig för ljud.
    Men hon kanske bara ääär sån.
    Funderar mkt på hur det blir med syskon sen, hur ska du göra med vagn?
    Ska du skaffa tvillingvagn eller ha plutten i sjal, eller ståbräda eller hur funderar du?
    Angelina är också helt otroligt verbal hon berättar o pratar o funderar o frågar o sjunger hur många sånger som helst - Underbart.
    Så hennes ilskeskrik handlar mest om att hon vill bestämma allt o då menar jag allt helst vill hon bestämma över oss också (mamma o pappa)
    Hon är annars en helt ljuvlig liten tjej men envis som få.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Funderar på att skaffa en Phil & Teds vagn med plats för trött syskon där baktill eller så kan man ha lite extra packning utan att det tar upp plats på bredden.
    N sjunger också jättemycket och skäller på oss om vi sjunger fel
    Hon villvockså bestämma allt och lite till, men den värsta trotsen verkar ha gått över...
  10. 5
    Funderar på att skaffa en Phil & Teds vagn med plats för trött syskon där baktill eller så kan man ha lite extra packning utan att det tar upp plats på bredden.
    N sjunger också jättemycket och skäller på oss om vi sjunger fel
    Hon villvockså bestämma allt och lite till, men den värsta trotsen verkar ha gått över...
  11. Medlem sedan
    Mar 2008
    #6
    Haha ja vi får inte sjunga alls ibland det är bara hon som ska sjunga då... :-)
    Mhm Phil & Ted måste jag googla på ;-)
  12. 6
    Haha ja vi får inte sjunga alls ibland det är bara hon som ska sjunga då... :-)
    Mhm Phil & Ted måste jag googla på ;-)

Liknande trådar

  1. 5-årskontrollen...
    By saraulrika in forum _05 Höstbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 19:12
  2. 3-årskontrollen
    By -isa- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 19:50
  3. 5½-årskontrollen idag....
    By LenaH in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 14:08
  4. Bvc 4-årskontrollen
    By Jenny m Thea & Moa in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 07:20
  5. Om 5-årskontrollen och sprutan
    By Camilla m David o Sofia in forum _01 Vårbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 13:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar