25 bilar
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2008
    #1

    25 bilar

    25 bilar i kortege och vi ska minska vår bilkörning...?

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2565129.ab
  2. 1
    25 bilar 25 bilar i kortege och vi ska minska vår bilkörning...?

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2565129.ab
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2

    Jepp! Igår anlände de OCH

    min käre man till Arlanda och också han blev extra kollad men jag tror att han inte var med i kortegen
  4. 2
    Jepp! Igår anlände de OCH min käre man till Arlanda och också han blev extra kollad men jag tror att han inte var med i kortegen
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Nej, det skall vi inte alls

    Det vi skall försöka göra är minska våra koldioxidutsläpp, vilket är något helt annat än att minska vårt bilåkande. Just de där 25 bilarna är en droppe i havet jämfört med vilken fotbollsmatch eller konsert som helst.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Nej, det skall vi inte alls Det vi skall försöka göra är minska våra koldioxidutsläpp, vilket är något helt annat än att minska vårt bilåkande. Just de där 25 bilarna är en droppe i havet jämfört med vilken fotbollsmatch eller konsert som helst.
  7. Medlem sedan
    May 2008
    #4
    En droppe är en droppe! Och så som det skrivs om att man ska t.ex vara miljövänlig och cykla i stället för att ta bilen till jobbet, ta tåget när man kan i stället för bil osv? Sverige är knappast enda landet hon är i, så en del droppar blir det. Vad hände med "föregå med gott exempel"?
  8. 4
    En droppe är en droppe! Och så som det skrivs om att man ska t.ex vara miljövänlig och cykla i stället för att ta bilen till jobbet, ta tåget när man kan i stället för bil osv? Sverige är knappast enda landet hon är i, så en del droppar blir det. Vad hände med "föregå med gott exempel"?
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Och jag struntar i allt och kör jämt och hur mycket som helst. Jag förstör alla droppar du sparar ihop!
  10. 5
    Och jag struntar i allt och kör jämt och hur mycket som helst. Jag förstör alla droppar du sparar ihop!
  11. Medlem sedan
    May 2008
    #6
    ok...trevligt. imt.
  12. 6
    ok...trevligt. imt.
  13. Medlem sedan
    Jan 2007
    #7
    Inte alls. imt.
  14. 7
    Inte alls. imt.
  15. Medlem sedan
    May 2008
    #8
    Näe, du har rätt - det var inte speciellt trevligt. Bara omoget.
  16. 8
    Näe, du har rätt - det var inte speciellt trevligt. Bara omoget.
  17. Medlem sedan
    Jan 2007
    #9
    Vi är inte omogna i Spanien. Vi är SLARVIGA
  18. 9
    Vi är inte omogna i Spanien. Vi är SLARVIGA
  19. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #10

    Missat poängen?

    Visst, vi bör göra något åt koldioxidutsläppen. Men vad säger att de där 25 bilarna drivs av fossilt bränsle?

    Även om de nu gör det är det enklare att få effekt av insatser om man sätter in dem där de gör mest nytta och inte på att jaga droppar. Om man kan dämma upp en flod i stället för att jaga en droppe förespråkar jag det.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  20. 10
    Missat poängen? Visst, vi bör göra något åt koldioxidutsläppen. Men vad säger att de där 25 bilarna drivs av fossilt bränsle?

    Även om de nu gör det är det enklare att få effekt av insatser om man sätter in dem där de gör mest nytta och inte på att jaga droppar. Om man kan dämma upp en flod i stället för att jaga en droppe förespråkar jag det.
  21. Medlem sedan
    Jan 2007
    #11
    Är du här? Du har jobb därnere *pekar*.
  22. 11
    Är du här? Du har jobb därnere *pekar*.
  23. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #12

    Visst inte

    Jag avslutade bara en diskussion när jag inte insåg att den skulle leda någon vart och tyckte att båda parter redan sagt sitt.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  24. 12
    Visst inte Jag avslutade bara en diskussion när jag inte insåg att den skulle leda någon vart och tyckte att båda parter redan sagt sitt.
  25. Medlem sedan
    May 2008
    #13
    Visst, men det ena utesluter faktiskt inte det andra.
  26. 13
    Visst, men det ena utesluter faktiskt inte det andra.
  27. Medlem sedan
    Jan 2007
    #14
    Jösses vilken attityd. Har du ätit is till middag?
  28. 14
    Jösses vilken attityd. Har du ätit is till middag?
  29. Medlem sedan
    Feb 2002
    #15
    För att inte tala allt vad alla skitande kor släpper ut. *haller med du*
  30. 15
    För att inte tala allt vad alla skitande kor släpper ut. *haller med du*
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16
    Och sedan helikoptern som hovrar och far. Och alla andra förutom Condi som ska förflyttas hit och dit. Här är ett jämrans ylande på sirener och helikopter kan jag avslöja...

    Såg faktiskt en liten kortege för ett par timmar sedan alldeles i närheten. Polisen mitt i gatan och tänkte att direkt diskreta är de inte. Vore det inte bättre de körde alla i varsin rostig Mazda 323 istället så ingen märkte dem utan trodde det var Torstensson på väg hem till Rotebro bara?
  32. 16
    Och sedan helikoptern som hovrar och far. Och alla andra förutom Condi som ska förflyttas hit och dit. Här är ett jämrans ylande på sirener och helikopter kan jag avslöja...

    Såg faktiskt en liten kortege för ett par timmar sedan alldeles i närheten. Polisen mitt i gatan och tänkte att direkt diskreta är de inte. Vore det inte bättre de körde alla i varsin rostig Mazda 323 istället så ingen märkte dem utan trodde det var Torstensson på väg hem till Rotebro bara?

Liknande trådar

  1. Hur gör ni med två bilar?
    By Vicki Vick in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 10:26
  2. På tal om Bilar...!!!
    By 76:an in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 19:58
  3. Bilar...
    By Christopher in forum Singelmingel
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 13:52
  4. Bilar, bilar bilar!
    By mariamed4 in forum _0507 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 18:46
  5. OT . Om bilar.
    By Sussisnus in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-23, 21:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar