BVC... hur ofta?
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    BVC... hur ofta?

    Hur ofta går ni på kontroller hos BVC nu?

    Vi har en kontroll i månaden nu, men det är lite upp till mig hur ofta jag vill komma känns det... Sköterskan brukar alltid fråga när jag vill komma nästa gång och har inget svar på hur jag borde göra utan det får jag avgöra.
  2. 1
    BVC... hur ofta? Hur ofta går ni på kontroller hos BVC nu?

    Vi har en kontroll i månaden nu, men det är lite upp till mig hur ofta jag vill komma känns det... Sköterskan brukar alltid fråga när jag vill komma nästa gång och har inget svar på hur jag borde göra utan det får jag avgöra.
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Jag gick varannan vecka med första sonen. men då hade jag bara tre minuters promenad till BVC och dessutom låg vår suveräna öppna förskola i samma lokal.
    Nu går jag en gång i månaden så länge jag känner mig säker på att han äter och går upp i vikt. Annars går jag dit när jag känner mig orolig.
  4. 2
    Jag gick varannan vecka med första sonen. men då hade jag bara tre minuters promenad till BVC och dessutom låg vår suveräna öppna förskola i samma lokal.
    Nu går jag en gång i månaden så länge jag känner mig säker på att han äter och går upp i vikt. Annars går jag dit när jag känner mig orolig.
  5. maylin
    #3

    När jag vill

    Vi får komma när vi vill. Med undantag då för de gånger det är dags för vaccination. Albin växer så bra och det går ingen nöd på den lilla knubbisen. Det är ju tredje barnet och då verkar de inte lika noga med att kolla barnet. Vi skall inte ens väga honom då han blir 4 månader. Hoppar över det och skall först dit då han är 5 månader för sprutan igen.
  6. 3
    När jag vill Vi får komma när vi vill. Med undantag då för de gånger det är dags för vaccination. Albin växer så bra och det går ingen nöd på den lilla knubbisen. Det är ju tredje barnet och då verkar de inte lika noga med att kolla barnet. Vi skall inte ens väga honom då han blir 4 månader. Hoppar över det och skall först dit då han är 5 månader för sprutan igen.
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Nu med trean blir det sällan. 1 gång i månaden. Jag bestämmer visserligen själv, och skulle väl egentligen vilja gå lite oftare. Men jag får ofta trycka på i så fall. Är ofantligt många bebisar som skall få tid, så jag med trean kommer efter de med 1:an
  8. 4
    Nu med trean blir det sällan. 1 gång i månaden. Jag bestämmer visserligen själv, och skulle väl egentligen vilja gå lite oftare. Men jag får ofta trycka på i så fall. Är ofantligt många bebisar som skall få tid, så jag med trean kommer efter de med 1:an
  9. Medlem sedan
    Oct 2004
    #5

    En gång i månaden

    får vi tid på bvc. Min sköterska vet dessutom att jag är så¨där fjantig att jag vill ha det så nära "månadsfödelsedagen" som möjligt när jag för in uppgifter i babyboken...

    När dottern var liten hade vi drop-in på bvc, så då gick vi så mycket vi ville, men jag tror att jag efter 2 månader gick 1 gång/månad... Tycker det känns lagom!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  10. 5
    En gång i månaden får vi tid på bvc. Min sköterska vet dessutom att jag är så¨där fjantig att jag vill ha det så nära "månadsfödelsedagen" som möjligt när jag för in uppgifter i babyboken...

    När dottern var liten hade vi drop-in på bvc, så då gick vi så mycket vi ville, men jag tror att jag efter 2 månader gick 1 gång/månad... Tycker det känns lagom!
  11. Medlem sedan
    May 2008
    #6
    Med första barnet kändes som att vi bodde där) med "februaribarnet" är det väldigt sällan. Vi får komma när vi vill och de har ett rum där det står en våg, dit får man gå när man vill och väga barnet utan att boka tid. Sen kan man föra det i kortet. Jag försöker få tid en gång i månaden, det känns tryggare att träffa dem i fall man har frågor.
  12. 6
    Med första barnet kändes som att vi bodde där) med "februaribarnet" är det väldigt sällan. Vi får komma när vi vill och de har ett rum där det står en våg, dit får man gå när man vill och väga barnet utan att boka tid. Sen kan man föra det i kortet. Jag försöker få tid en gång i månaden, det känns tryggare att träffa dem i fall man har frågor.
  13. Medlem sedan
    Jun 2004
    #7
    Inte alls ofta, vi var och tog sprutorna vid 3 månader och nu ska vi inte tillbaka förrän vid 5 månader då det är dags för nästa spruta.
  14. 7
    Inte alls ofta, vi var och tog sprutorna vid 3 månader och nu ska vi inte tillbaka förrän vid 5 månader då det är dags för nästa spruta.
  15. Medlem sedan
    Aug 2004
    #8
    En gång i månaden, blir det för oss. Ibland kan det kännas lite sällan, när man just fått nästa tid. Men "schwapp!" säger det så är det dags att gå dit igen.
  16. 8
    En gång i månaden, blir det för oss. Ibland kan det kännas lite sällan, när man just fått nästa tid. Men "schwapp!" säger det så är det dags att gå dit igen.

Liknande trådar

  1. Hur ofta?
    By Eliza62 in forum Pappasnack
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-10-21, 06:23
  2. Ont i huvudet ofta ofta.....Varför??
    By annahpo in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 09:13
  3. Läser ofta men skriver "mindre" ofta:)
    By mammaS m F-06 & K-08 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 20:08
  4. Amma ofta - för ofta?
    By Nina02&07 in forum Bebissnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 09:41
  5. Hur ofta och när?
    By Tessansessan in forum Vikt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 07:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar