Utvecklingssamtal, dagis
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Utvecklingssamtal, dagis

    Tyvärr kunde jag inte vara med, men maken ringde och berättade vad som sagts sedan och det var verkligen kul att höra!

    Alvas fröken, som haft hand om inskolningen etc, har slutat (pension) och utvecklingssamtalet var på hennes sista arbetsdag.

    Det var bara beröm, i stora lass!!

    Dels så tog hon upp att hon pratar så imponerande bra. Hon har ett stort, stort ordförråd och väldigt bra förmåga att uttrycka sig. Personalen förundras varje dag över hennes språk!

    Sedan var det detta med pusslandet. Fröken, som jobbat på dagis i 35 år, sa att hon aldrig sett en 2-åring som är så fantastiskt bra på att lägga pussel.
    De får hämta in pussel från storbarnsavdelningen åt Alva. Sådana som är från 4 år.

    Hon sorterar först bitarna, i två högar. Sen plockar fram hörnbitarna och lägger dom på plats.
    Sedan tittar hon på pusslet, och på bitarna och vet exakt vilken hon ska ta och hur hon ska lägga den sedan.

    Om jag inte minns fel så har pusslandet med matematisk/logisk förmåga att göra?

    Man läser ju att amning ger smarta barn. Jag ammar ju Alva (här tänkte jag skriva fortfarande) så i hennes fall tycks det stämma otroligt bra

    Stolt var ordet!
  2. 1
    Utvecklingssamtal, dagis Tyvärr kunde jag inte vara med, men maken ringde och berättade vad som sagts sedan och det var verkligen kul att höra!

    Alvas fröken, som haft hand om inskolningen etc, har slutat (pension) och utvecklingssamtalet var på hennes sista arbetsdag.

    Det var bara beröm, i stora lass!!

    Dels så tog hon upp att hon pratar så imponerande bra. Hon har ett stort, stort ordförråd och väldigt bra förmåga att uttrycka sig. Personalen förundras varje dag över hennes språk!

    Sedan var det detta med pusslandet. Fröken, som jobbat på dagis i 35 år, sa att hon aldrig sett en 2-åring som är så fantastiskt bra på att lägga pussel.
    De får hämta in pussel från storbarnsavdelningen åt Alva. Sådana som är från 4 år.

    Hon sorterar först bitarna, i två högar. Sen plockar fram hörnbitarna och lägger dom på plats.
    Sedan tittar hon på pusslet, och på bitarna och vet exakt vilken hon ska ta och hur hon ska lägga den sedan.

    Om jag inte minns fel så har pusslandet med matematisk/logisk förmåga att göra?

    Man läser ju att amning ger smarta barn. Jag ammar ju Alva (här tänkte jag skriva fortfarande) så i hennes fall tycks det stämma otroligt bra

    Stolt var ordet!
  3. Medlem sedan
    May 1998
    #2
    Hon är härlig din lilla Alva! En smart liten tjejj!

    Det där med amningen är lite osant. Jag tror det handlar om att ge barnen omega3 och 6 fettsyror och fett i största allmänhet. Det får de ju via modersmjölken men oxå på annat sätt.

    Min mamma och hennes syskon är otroligt smarta, allmänbildade, praktiskt lagda och är ju gamla nu men var otroligt framgångsrika. Deras mamma (min mormor) kunde aldrig amma.

    Jag ammade äldsta i 6 månader och hade jag fortsatt så hade hon varit einstein nu. Hon går ut 2:an men har gjort hela åk3 redan i skolan.

    Amma på men jag lovar dej - barn blir smarta utan att ammas. Det handlar om gener, miljö, kost och harmoni tror jag.
  4. 2
    Hon är härlig din lilla Alva! En smart liten tjejj!

    Det där med amningen är lite osant. Jag tror det handlar om att ge barnen omega3 och 6 fettsyror och fett i största allmänhet. Det får de ju via modersmjölken men oxå på annat sätt.

    Min mamma och hennes syskon är otroligt smarta, allmänbildade, praktiskt lagda och är ju gamla nu men var otroligt framgångsrika. Deras mamma (min mormor) kunde aldrig amma.

    Jag ammade äldsta i 6 månader och hade jag fortsatt så hade hon varit einstein nu. Hon går ut 2:an men har gjort hela åk3 redan i skolan.

    Amma på men jag lovar dej - barn blir smarta utan att ammas. Det handlar om gener, miljö, kost och harmoni tror jag.
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Naturligtvis är det inte så att ammade barn automatiskt blir smartare än andra. Det där skrev jag mest på skoj. Mina stora tjejer är inte ammade så här länge, men de är allt annat än korkade för det.

    Jag anser mig inte helt bakom flötet heller, och jag ammades bara delvis i 2 månader.
  6. 3
    Naturligtvis är det inte så att ammade barn automatiskt blir smartare än andra. Det där skrev jag mest på skoj. Mina stora tjejer är inte ammade så här länge, men de är allt annat än korkade för det.

    Jag anser mig inte helt bakom flötet heller, och jag ammades bara delvis i 2 månader.
  7. Medlem sedan
    May 1998
    #4
    Du ser - det är gener ;o)

    Jag tycker att amningen höjs lite väl till skyarna faktiskt. Jag ammar ju mina barn (just nu Svante 7 månader) men jag tror att mammor som inte ammar av olika anledningar kommer att få lika fina barn som mej (nästan i alla fall *hihi*)
  8. 4
    Du ser - det är gener ;o)

    Jag tycker att amningen höjs lite väl till skyarna faktiskt. Jag ammar ju mina barn (just nu Svante 7 månader) men jag tror att mammor som inte ammar av olika anledningar kommer att få lika fina barn som mej (nästan i alla fall *hihi*)
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5

    Hejhej!:)

    Ja, visst blir man sprickfärdig av stolthet när de små får beröm! Jag var på Salmas utvecklingssamtal idag och fick bita mig i läppen för att inte börja grina för att jag blev så rörd av de fina orden, haha.

    Alva måste ju verkligen ligga före i utvecklingen på många sätt - det där sättet att pussla låter fantastiskt! Duktiga lilla tjejen Förstår att du blir jättestolt!

    Ha det bra!
  10. 5
    Hejhej!:) Ja, visst blir man sprickfärdig av stolthet när de små får beröm! Jag var på Salmas utvecklingssamtal idag och fick bita mig i läppen för att inte börja grina för att jag blev så rörd av de fina orden, haha.

    Alva måste ju verkligen ligga före i utvecklingen på många sätt - det där sättet att pussla låter fantastiskt! Duktiga lilla tjejen Förstår att du blir jättestolt!

    Ha det bra!

Liknande trådar

  1. utvecklingssamtal på dagis!
    By isha in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 07:08
  2. Utvecklingssamtal på dagis...
    By Tindragull in forum _0407 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-27, 09:35
  3. Utvecklingssamtal på dagis
    By singoalla in forum _05 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 08:23
  4. Utvecklingssamtal på dagis
    By singoalla in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 12:41
  5. Utvecklingssamtal på dagis
    By Vimse in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 14:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar