Byta namn på den här sajten
Pappasnack
  1. Medlem sedan
    Sep 2006
    #1

    Byta namn på den här sajten

    Får man gnälla lite? Tack...
    Som handlingens man(inte kvinna) borde jag lägga fram mitt förslag till redax. Men eftersom jag är så nära mitt kvinnliga jag. (läs: fjollig) så beklagar jag mig lite istället...

    Borde vi inte döpa om sajten till allt för mammor istället? Eller ännu bättre; allt för kvinnor, eller; allt för bittra kvinnor, eller; allt för cyniska kvinnor? Nej nu vet jag; allt för cyniska manshatare. Jaaaa..!

    Förlåt. Jag tänker inte på hela sajten så klart. Bara den del som handlar om relationer och så, den del som jag läser på.

    Hepp!

    BD
  2. 1
    Byta namn på den här sajten Får man gnälla lite? Tack...
    Som handlingens man(inte kvinna) borde jag lägga fram mitt förslag till redax. Men eftersom jag är så nära mitt kvinnliga jag. (läs: fjollig) så beklagar jag mig lite istället...

    Borde vi inte döpa om sajten till allt för mammor istället? Eller ännu bättre; allt för kvinnor, eller; allt för bittra kvinnor, eller; allt för cyniska kvinnor? Nej nu vet jag; allt för cyniska manshatare. Jaaaa..!

    Förlåt. Jag tänker inte på hela sajten så klart. Bara den del som handlar om relationer och så, den del som jag läser på.

    Hepp!

    BD
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Men hallå, vad har du nu råkat ut för?

    Så är det på väldigt många snack, och det är väl orsaken till att jag ofta håller mig ifrån dem och att Mina favoriter sällan blir fler än ett tiotal.

    Jag tänker som så att människor i kris, eller där vissa ämnen eller åsikter triggar aggressioner, ofta uttrycker starka, affekterade åsikter och har svårt att leva sig in i hur andra tänker eller resonerar. På ett forum som detta vimlar det av sådana människor och ämnen, men det är knappast, men sajten är knappast ett medium där man kan lösa detta.

    Kvinnorna dominerar härinne, och i den mån man kan prata om kvinliga värderingar så är sådana i det närmaste allenarådande. Då får man acceptera det eller låta bli... det blir helt enkelt inte roligare än så här.
  4. 2
    Men hallå, vad har du nu råkat ut för?

    Så är det på väldigt många snack, och det är väl orsaken till att jag ofta håller mig ifrån dem och att Mina favoriter sällan blir fler än ett tiotal.

    Jag tänker som så att människor i kris, eller där vissa ämnen eller åsikter triggar aggressioner, ofta uttrycker starka, affekterade åsikter och har svårt att leva sig in i hur andra tänker eller resonerar. På ett forum som detta vimlar det av sådana människor och ämnen, men det är knappast, men sajten är knappast ett medium där man kan lösa detta.

    Kvinnorna dominerar härinne, och i den mån man kan prata om kvinliga värderingar så är sådana i det närmaste allenarådande. Då får man acceptera det eller låta bli... det blir helt enkelt inte roligare än så här.
  5. Medlem sedan
    Sep 2006
    #3
    Sant, det är bara bita i gräset och säga att det smakar gott, eller låta bli. Nej, jag har inte råkat ut för något speciellt... eller inte mer än vanligt. Du vet alla könsjäviga svar som ges.
  6. 3
    Sant, det är bara bita i gräset och säga att det smakar gott, eller låta bli. Nej, jag har inte råkat ut för något speciellt... eller inte mer än vanligt. Du vet alla könsjäviga svar som ges.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Alltförväl, BD, alltförväl
  8. 4
    Alltförväl, BD, alltförväl
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
  10. Medlem sedan
    Aug 2004
    #6
    Medan vi är igång borde "Fråga pappor" väl bytas till "relationsfrågor med vettiga svar"
  11. 6
    Medan vi är igång borde "Fråga pappor" väl bytas till "relationsfrågor med vettiga svar"
  12. Medlem sedan
    Oct 2003
    #7
    Eller..."Relationsfrågor med svar du kanske inte alltid vill höra så tänk till en extra gång innan du ställer frågan"
  13. 7
    Eller..."Relationsfrågor med svar du kanske inte alltid vill höra så tänk till en extra gång innan du ställer frågan"
  14. Medlem sedan
    Aug 2004
    #8
    Ja... den var faktisk än bättre...
  15. 8
    Ja... den var faktisk än bättre...
  16. Medlem sedan
    Oct 2003
    #9
    Fast det kanske blir en liten krånglig bisats att ta in och förstå.
    Många klarar ju inte ens av att avkoda dagens "män svarar" innan dom attackerar tangenterna och trycker på skicka.
  17. 9
    Fast det kanske blir en liten krånglig bisats att ta in och förstå.
    Många klarar ju inte ens av att avkoda dagens "män svarar" innan dom attackerar tangenterna och trycker på skicka.
  18. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #10

    Hehe...

    Det märks att du har varit med ett tag!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  19. 10
    Hehe... Det märks att du har varit med ett tag!
  20. Medlem sedan
    Dec 2005
    #11
    Njutbart! Eller: "Svar du kommer betala psykologen pengar för om några år"? :-)
  21. 11
    Njutbart! Eller: "Svar du kommer betala psykologen pengar för om några år"? :-)
  22. Medlem sedan
    Oct 2003
    #12
    Nä, hur kan du tro det?
  23. 12
    Nä, hur kan du tro det?
  24. Medlem sedan
    May 2001
    #13
    Eller varför inte bara "Sanningen som svider".
  25. 13
    Eller varför inte bara "Sanningen som svider".
  26. Smultronblomma värd
    #14

    Ber dig tänka på cr

    Ditt inlägg bryter mot cr 1, 2, 3 & 4.
    Man ska skriva med respekt för övriga.
    Man kan mycket väl få fram vad man tycker utan att vara nedlåtande och respektlös.

    /Smultronblomma
  27. 14
    Ber dig tänka på cr Ditt inlägg bryter mot cr 1, 2, 3 & 4.
    Man ska skriva med respekt för övriga.
    Man kan mycket väl få fram vad man tycker utan att vara nedlåtande och respektlös.

    /Smultronblomma
  28. Medlem sedan
    Aug 2006
    #15
    Vad menar du är nedlåtande eller respektlöst i BDs inlägg?
  29. 15
    Vad menar du är nedlåtande eller respektlöst i BDs inlägg?
  30. Medlem sedan
    May 2004
    #16

    *S*...

    så sant så....varning för agent xxx - män med egen hjärna
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  31. 16
    *S*... så sant så....varning för agent xxx - män med egen hjärna
  32. Medlem sedan
    Jan 2006
    #17
    det var väl ngn fjollig tant som tog illa upp av BDs inlägg
  33. 17
    det var väl ngn fjollig tant som tog illa upp av BDs inlägg
  34. Smultronblomma värd
    #18
    Ser man inlägget sammantaget är det nedlåtande och respektlöst gentemot kvinnor, bla "allt för bittra kvinnor" är knappast skrivet med respekt.

    Man kan ha den _åsikten_, men det går mycket väl att få fram utan att ta till nedlåtande uttryck.
  35. 18
    Ser man inlägget sammantaget är det nedlåtande och respektlöst gentemot kvinnor, bla "allt för bittra kvinnor" är knappast skrivet med respekt.

    Man kan ha den _åsikten_, men det går mycket väl att få fram utan att ta till nedlåtande uttryck.
  36. Medlem sedan
    Aug 2006
    #19
    Jag tänker inte försvara BD, för det får han göra själv. Men ska man ta till helheten, så är ju det som han vänder sig emot, att det på relations-snacken är gott om bittra kvinnor, och att dessa har en tendens att ta över. Om du läser svaren, så ges gott om exempel där man inser att han har en viktig poäng.

    "Allt för bittra kvinnor" är ju inte alls helheten, det är ju ett citat taget ur sitt sammanhang, ett sammanhang vilket förklaras i inlägget. Det är skrivet för att vara sarkastiskt, och inte utpekande av någon speciell, utan hålls på en mycket allmän nivå.

    Jag har själv pekat på det cyniska manshatet på denna sajt - fått inlägg raderade och till och med i ett speciellt illasinnat tilltag från min sida orsakat förändring i community-reglerna. Denna cyniska och gärna personligt inriktade kritik får trots anmälningar oftast okommenterat stå kvar. Men här har du en allmän, måhända lätt överdriven men absolut relevant analys av ett otrevligt fenom, inte riktad mot någon.

    För om någon visar upp stark bitterhet, är ju knappast att beskriva personen som bitter nedlåtande, eller?
  37. 19
    Jag tänker inte försvara BD, för det får han göra själv. Men ska man ta till helheten, så är ju det som han vänder sig emot, att det på relations-snacken är gott om bittra kvinnor, och att dessa har en tendens att ta över. Om du läser svaren, så ges gott om exempel där man inser att han har en viktig poäng.

    "Allt för bittra kvinnor" är ju inte alls helheten, det är ju ett citat taget ur sitt sammanhang, ett sammanhang vilket förklaras i inlägget. Det är skrivet för att vara sarkastiskt, och inte utpekande av någon speciell, utan hålls på en mycket allmän nivå.

    Jag har själv pekat på det cyniska manshatet på denna sajt - fått inlägg raderade och till och med i ett speciellt illasinnat tilltag från min sida orsakat förändring i community-reglerna. Denna cyniska och gärna personligt inriktade kritik får trots anmälningar oftast okommenterat stå kvar. Men här har du en allmän, måhända lätt överdriven men absolut relevant analys av ett otrevligt fenom, inte riktad mot någon.

    För om någon visar upp stark bitterhet, är ju knappast att beskriva personen som bitter nedlåtande, eller?
  38. Smultronblomma värd
    #20
    Som alltid gör två fel inte ett rätt. Oavsett din, eller någon annns, åsikt om bittra människor kan man få fram det utan att själv begå abuse.

    I det fallet är det inte bättre att vara cynisk mot en hel grupp jämfört med en individ. Tex, om cynismen är riktat mot invandrare uppfattas det troligen som rasism. Därför är det inte "bättre" att målgruppen för cynismen nu var kvinnor.

    Om du upplever att många cyniska inlägg riktat mot dig personligen får stå kvar trots anmälning är min rekommendation att du hör av dig till en värd eller redaktionen för att få en förklaring.
  39. 20
    Som alltid gör två fel inte ett rätt. Oavsett din, eller någon annns, åsikt om bittra människor kan man få fram det utan att själv begå abuse.

    I det fallet är det inte bättre att vara cynisk mot en hel grupp jämfört med en individ. Tex, om cynismen är riktat mot invandrare uppfattas det troligen som rasism. Därför är det inte "bättre" att målgruppen för cynismen nu var kvinnor.

    Om du upplever att många cyniska inlägg riktat mot dig personligen får stå kvar trots anmälning är min rekommendation att du hör av dig till en värd eller redaktionen för att få en förklaring.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. byta namn
    By pola in forum Ordet är fritt
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2008-11-26, 21:57
  2. Byta namn..here we go again
    By Sopheía in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 11:11
  3. byta namn
    By Nilla med 4 barn in forum Många barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 22:00
  4. Byta namn
    By Tigerlily in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 17:53
  5. Hur byta namn
    By anonymt namn in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 18:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar