Har ni mössa på era bebisar nu?
_0805 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Har ni mössa på era bebisar nu?

    Hej, är på besök från augustigruppen.

    Min kompis fick barn i början på maj och vi har funderat lite på det där med mössa. Behöver man sätta på bebisarna mössa nu när det hos oss är över 20 grader varmt i skuggan? Hur gör ni andra? Om ni gör det, är det då för att bebisen ska hålla värmen eller för att skydda den från sol eller vind?

    /Tezse
  2. 1
    Har ni mössa på era bebisar nu? Hej, är på besök från augustigruppen.

    Min kompis fick barn i början på maj och vi har funderat lite på det där med mössa. Behöver man sätta på bebisarna mössa nu när det hos oss är över 20 grader varmt i skuggan? Hur gör ni andra? Om ni gör det, är det då för att bebisen ska hålla värmen eller för att skydda den från sol eller vind?

    /Tezse
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2
    *På besök från junigruppen*

    Nu har inte min "tvåa" kommit än men dottern hade mössa sin första sommar, och den här bebisen är utrustad med små bomullsmössor. Jag kan inte riktigt säga varför -en nyföding vistas ju inte i solen men jag har för mig att det har något med drag att göra. *Fundrar* Får ringa min kompetenta mamma och fråga!

    Någon annan som vet?
  4. 2
    *På besök från junigruppen*

    Nu har inte min "tvåa" kommit än men dottern hade mössa sin första sommar, och den här bebisen är utrustad med små bomullsmössor. Jag kan inte riktigt säga varför -en nyföding vistas ju inte i solen men jag har för mig att det har något med drag att göra. *Fundrar* Får ringa min kompetenta mamma och fråga!

    Någon annan som vet?
  5. Julia m Jacob
    #3

    Beror på...

    vart han befinner sig! Är han inne eller i skuggan har han inget på huvudet. I sjalen har han en hatt som skydd för solen!

    Samma med mina äldre barn. De är födda i juni resp september och hade inte bomullsmössa inne. Hon i juni hade hatt som solsydd när hon satt i sjalen och hon i september hade tunn mössa när hon satt i sjalen, mest för att det började bli höst och blåste kallt.
  6. 3
    Beror på... vart han befinner sig! Är han inne eller i skuggan har han inget på huvudet. I sjalen har han en hatt som skydd för solen!

    Samma med mina äldre barn. De är födda i juni resp september och hade inte bomullsmössa inne. Hon i juni hade hatt som solsydd när hon satt i sjalen och hon i september hade tunn mössa när hon satt i sjalen, mest för att det började bli höst och blåste kallt.
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Det rår på, går ja ute med honom så vill ja gärna ha på en liten mössa, men åker av så fort han kommer in i bilen eller hemma. Men är det såklart jättevarmt så kan han få skippa den när han ligger i vagnen. Har den för att han ska hålla värmen då bebisar mister all sin värme genom huvudet och fötterna.
  8. 4
    Det rår på, går ja ute med honom så vill ja gärna ha på en liten mössa, men åker av så fort han kommer in i bilen eller hemma. Men är det såklart jättevarmt så kan han få skippa den när han ligger i vagnen. Har den för att han ska hålla värmen då bebisar mister all sin värme genom huvudet och fötterna.
  9. Medlem sedan
    Sep 2004
    #5
    nej... kollade med en termometer i vagnen och då var det 30 grader.. jag har ínte ens kläder på Leo.. oftast får han sova ute i skuggan på fm. men sedan får han stå inne på em... för varmt ute...
  10. 5
    nej... kollade med en termometer i vagnen och då var det 30 grader.. jag har ínte ens kläder på Leo.. oftast får han sova ute i skuggan på fm. men sedan får han stå inne på em... för varmt ute...
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Som fler skrivit det beror lite på... I vagnen är det inte alltid han har, men den är alltid med.

    I sjalen har han haft 90% av gångerna, men även här har han slupit, men varit instoppad ordentligt.

    På kvällarna om vi varit ute har han haft en härlig fleecoverall med luva om han sitter med.
  12. 6
    Som fler skrivit det beror lite på... I vagnen är det inte alltid han har, men den är alltid med.

    I sjalen har han haft 90% av gångerna, men även här har han slupit, men varit instoppad ordentligt.

    På kvällarna om vi varit ute har han haft en härlig fleecoverall med luva om han sitter med.

Liknande trådar

  1. På tal om mössa min mössa är grön
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-11, 21:55
  2. bebisar det var bebisar i cykel
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-01, 17:41
  3. Våra bebisar är inte bebisar längre!
    By mammaS m F-06 & K-08 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 21:57
  4. Mössa?
    By Zinita in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 13:39
  5. Ska bebisar ha mössa på sommaren?
    By Linda & Filippa+Måns in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 07:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar