Vad gör man om nån stulit
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    Vad gör man om nån stulit

    ditt nick på MSN? Jag har en kontakt på min msn-lista som döpt om sig till Jikå - kan inte placera vem det är för mailadressen ger mig inget. Såg det precis när jag loggade in att det fanns en Jikå på min lilsta. Helsajko! Har messat men får inget svar!
    "Just because I don't care doesn't mean I don't understand." Homer Simpson
  2. 1
    Vad gör man om nån stulit ditt nick på MSN? Jag har en kontakt på min msn-lista som döpt om sig till Jikå - kan inte placera vem det är för mailadressen ger mig inget. Såg det precis när jag loggade in att det fanns en Jikå på min lilsta. Helsajko! Har messat men får inget svar!
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Maila o frågar vem det är o varför??
  4. 2
    Maila o frågar vem det är o varför??
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3
    ta bort kontakten
    antagligen hade ni redan innan väldigt dålig kontakt eftersom du inte vet vem av dina vänner som bytt nick.
  6. 3
    ta bort kontakten
    antagligen hade ni redan innan väldigt dålig kontakt eftersom du inte vet vem av dina vänner som bytt nick.
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Jag får göra det. Förstör öht inte varför man GÖR så.
  8. 4
    Jag får göra det. Förstör öht inte varför man GÖR så.
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Är du säker på att det inte är du själv i en gammal registrering?
  10. 5
    Är du säker på att det inte är du själv i en gammal registrering?
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6
    Har du bytt lösenord på dina mejlkonton då? Du fick ju datorn stulen, och hade du automatisk uppkoppling så finns ju lösenordet kvar på den stulna datorn.

    Alternativt om du hade det på mobilen också.
  12. 6
    Har du bytt lösenord på dina mejlkonton då? Du fick ju datorn stulen, och hade du automatisk uppkoppling så finns ju lösenordet kvar på den stulna datorn.

    Alternativt om du hade det på mobilen också.
  13. Medlem sedan
    Oct 2006
    #7
    Dålig och dålig - jag har bara haft sporadisk kontakt med den här personen som är en affare (har affarna under egen grupp) men jag kan inte komma på vem det är. Och jag begriper inte varför hon har Jikå som nick??? Och vad hjälper det om jag tar bort henne vad den saken gäller? Vad jag vet så är jag inte ovän med nån på min MSN.
  14. 7
    Dålig och dålig - jag har bara haft sporadisk kontakt med den här personen som är en affare (har affarna under egen grupp) men jag kan inte komma på vem det är. Och jag begriper inte varför hon har Jikå som nick??? Och vad hjälper det om jag tar bort henne vad den saken gäller? Vad jag vet så är jag inte ovän med nån på min MSN.
  15. Medlem sedan
    Oct 2006
    #8
    Absolut säker. Har tagit skärmdump så jag ser mailadressen (en jag inte känner igen och aldrig haft) OCH bild på människan.
  16. 8
    Absolut säker. Har tagit skärmdump så jag ser mailadressen (en jag inte känner igen och aldrig haft) OCH bild på människan.
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Obehagligt
  18. 9
    Obehagligt
  19. Medlem sedan
    Oct 2006
    #10
    Flera veckor sedan datorn stals och jag ändrade lösen överallt (även MSN) samma dag vi upptäckte det. Och som jag skrev till Wallander - jag har tagit skärmdump på fönstret där hennes bild och mailadress framgår. Det är inte jag.
  20. 10
    Flera veckor sedan datorn stals och jag ändrade lösen överallt (även MSN) samma dag vi upptäckte det. Och som jag skrev till Wallander - jag har tagit skärmdump på fönstret där hennes bild och mailadress framgår. Det är inte jag.
  21. Medlem sedan
    Feb 2001
    #11
    Jag har inte så många på min msn utan jag vet vem det är.
    Hade jag inte vetat vem det var skulle jag plockat bort personen.
    vad chattar man om om man inte vet något alls vem det är
    Kanske är det ditt andra jag som hamnat på msn?
  22. 11
    Jag har inte så många på min msn utan jag vet vem det är.
    Hade jag inte vetat vem det var skulle jag plockat bort personen.
    vad chattar man om om man inte vet något alls vem det är
    Kanske är det ditt andra jag som hamnat på msn?
  23. Medlem sedan
    Oct 2006
    #12
    Ja, och obegripligt. Är det för att vara taskig eller för att skoja..?
  24. 12
    Ja, och obegripligt. Är det för att vara taskig eller för att skoja..?
  25. Medlem sedan
    Oct 2007
    #13
    Jaha, det är alltså en "befintlig" kontakt sedan gammalt... Huh, jag har 35 kontakter på min MSN från affare... och jag känner bara igen hälften. *s*

    Vad händer om du blockar personen ett tag? Fast nu kan den läsa det här förstås...
    Va obehagligt att inte veta vem det är!
  26. 13
    Jaha, det är alltså en "befintlig" kontakt sedan gammalt... Huh, jag har 35 kontakter på min MSN från affare... och jag känner bara igen hälften. *s*

    Vad händer om du blockar personen ett tag? Fast nu kan den läsa det här förstås...
    Va obehagligt att inte veta vem det är!
  27. Medlem sedan
    Oct 2006
    #14
    Som en förklaring till varför jag har halvanonyma på min MSN så handlar det i regel om att man lagt till varandra efter nån diskussion på nåt forum och sedan låtit nicket vara kvar. Jag rensar då och då (behövligt) men vissa har jag som sagt sporadisk kontakt med. Det är ju inte så att jag chattar om vad som helst med vem som helst (som det lät på dig) utan det är ju nåt specifik på nåt forum som diskuteras. Exempelvis.
  28. 14
    Som en förklaring till varför jag har halvanonyma på min MSN så handlar det i regel om att man lagt till varandra efter nån diskussion på nåt forum och sedan låtit nicket vara kvar. Jag rensar då och då (behövligt) men vissa har jag som sagt sporadisk kontakt med. Det är ju inte så att jag chattar om vad som helst med vem som helst (som det lät på dig) utan det är ju nåt specifik på nåt forum som diskuteras. Exempelvis.
  29. Medlem sedan
    Jun 2004
    #15

    Messa

    mej så kanske jag kan tala om vem det är (jag har en del gamla, skumma aff-kontakter på min msn, som jag aldrig använder)
  30. 15
    Messa mej så kanske jag kan tala om vem det är (jag har en del gamla, skumma aff-kontakter på min msn, som jag aldrig använder)
  31. Medlem sedan
    Feb 2001
    #16
    låter väl mer som nån med lite taskig humor
    tror inte jag skulle brytt mig nämvärt.
  32. 16
    låter väl mer som nån med lite taskig humor
    tror inte jag skulle brytt mig nämvärt.
  33. Medlem sedan
    Oct 2007
    #17
    Och det där blev man ju inte mindre nyfiken av!
  34. 17
    Och det där blev man ju inte mindre nyfiken av!
  35. Medlem sedan
    Oct 2006
    #18
    Nu kanske det löser sig, pratar med henne nu. Tack för ert engagemang! *smått lättad*
  36. 18
    Nu kanske det löser sig, pratar med henne nu. Tack för ert engagemang! *smått lättad*
  37. Medlem sedan
    Oct 2007
    #19
    Så det var ingen skum stalker i alla fall då.
  38. 19
    Så det var ingen skum stalker i alla fall då.
  39. Medlem sedan
    Oct 2006
    #20
    Har också massor av gamlingar, hehe. Har kontakt med henne nu så det löser sig snart.
  40. 20
    Har också massor av gamlingar, hehe. Har kontakt med henne nu så det löser sig snart.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Jag har stulit en enkät!
    By Misell in forum Singelmingel
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-12-19, 20:26
  2. Stulit en enkät:
    By Tindragull in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 14:32
  3. Son som stulit
    By En mamma in forum Bokstavsbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 21:57
  4. Jag har stulit...
    By Plutt i april in forum _0705 Majbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 12:24
  5. Vem har stulit
    By Akleja in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 18:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar