Hur agera?
Barn som yrke
  1. anonymt namn
    #1

    Hur agera?

    I förra veckan hade vi en pojke (4-5 år) på min avd som slog ihjäl en stor fiskmåsunge med en snöskyffel.
    Därefter tar han fågeln och kastar den över ett staket för att dölja vad han gjort.
    Han visar inga känslor över det som hänt och inte heller någon ånger.

    Personligen tycker jag att det är ett väldigt skrämmande och oroväckande beteende.
    Hur hanterar man det?
  2. 1
    Hur agera? I förra veckan hade vi en pojke (4-5 år) på min avd som slog ihjäl en stor fiskmåsunge med en snöskyffel.
    Därefter tar han fågeln och kastar den över ett staket för att dölja vad han gjort.
    Han visar inga känslor över det som hänt och inte heller någon ånger.

    Personligen tycker jag att det är ett väldigt skrämmande och oroväckande beteende.
    Hur hanterar man det?
  3. Anna E L
    #2
    Oj! Jag håller med dig om att det känns som ett oroväckande beteende. Till att börja med skulle jag prata med mina kollegor om detta men definitivt även tala med föräldrarna. Usch mer konkreta råd än så kan jag inte ge. Men jag har själv haft ett barn som systematiskt slog ihjäl sniglar med en träpåk/stor pinne och jag hade flera rejäla samtal med honom om att djur också har en rätt att leva, att de också kan ha ont och att det är fel att ta djurs liv bara sådär. Han förstöd verkligen och ville sen självmant be sniglarna om ursäkt, tror han var nyfiken när han gjorde det och sen ångrade sig.
  4. 2
    Oj! Jag håller med dig om att det känns som ett oroväckande beteende. Till att börja med skulle jag prata med mina kollegor om detta men definitivt även tala med föräldrarna. Usch mer konkreta råd än så kan jag inte ge. Men jag har själv haft ett barn som systematiskt slog ihjäl sniglar med en träpåk/stor pinne och jag hade flera rejäla samtal med honom om att djur också har en rätt att leva, att de också kan ha ont och att det är fel att ta djurs liv bara sådär. Han förstöd verkligen och ville sen självmant be sniglarna om ursäkt, tror han var nyfiken när han gjorde det och sen ångrade sig.
  5. Anonym
    #3
    Han kanske hade förlyssnat sig på "Deluxe" på radio och härmade Björnes "Jag haaatar sniiiigel!!"

    Förlåt, det var verkligen helt ur spår men jag kunde inte låta bli!
  6. 3
    Han kanske hade förlyssnat sig på "Deluxe" på radio och härmade Björnes "Jag haaatar sniiiigel!!"

    Förlåt, det var verkligen helt ur spår men jag kunde inte låta bli!

Liknande trådar

  1. Hur agera?
    By Simmarmamma in forum Träning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-09-29, 10:40
  2. Hur ska man agera?
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2010-02-21, 21:04
  3. Hur agera?
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-17, 11:25
  4. Hur ska jag agera?
    By anonymt namn in forum Känsliga snack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 20:53
  5. Hur ska man agera
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-03, 22:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar