Storasyster (ot)
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    May 2007
    #1

    Storasyster (ot)

    ska till kneippbyn både sommar och vattenlandet nu i veckan, och skolan bjuder!
    På hamburgertallrik också!
    Fick mail om det nu, gissa om hon blev glad!
    I tisdags till onsdags var hon dessutom på fårö med hela skolan och hade läger med bad och grillning, jisses.

    Skolan ska ju läggas ner sorgligt nog men jag måste säga att lärarna verkligen ansträngt sig för att den sista tiden ska bli så bra som möjligt.
    Just dotterns klass förblir hel, då alla vi föräldrar valt samma skola, men nästan alla andra klasser splittras...

    Vi hade en stor hejdå-fest nu i maj, och dit kom det några som gått i skolan på 20- och 30-talet! De blev intervjuade på scen och de berättade hur skolan var på den tiden.

    Skolavslutningen kommer bli väldigt traditionell, kommer nog ha svårt att låta bli att gråta en skvätt faktiskt..
    Jag är inte så emotionell av mig annars, men den här graviditeten har ändrat på den saken helt klart.

    Men nåväl - de ska ju ha kul nu istället! Ingen undervisning sista dagarna, bara packning och utslussning av gamla böcker och annat.
    Så nu hänger det en jättestor europakarta på vår ena vardagsrumsvägg, och en sverigekarta i uterummet vid fotöljerna.
    Jag kommer bli geografiexpert efter alla amningstunder där!
    Måste nästan fota, det blev riktigt snyggt faktiskt.

    Jaja, ville bara berätta lite för den som orkat läsa såhär långt!
    ♥ N 000823 ♥ E 080314 ♥ I 110531 ♥
  2. 1
    Storasyster (ot) ska till kneippbyn både sommar och vattenlandet nu i veckan, och skolan bjuder!
    På hamburgertallrik också!
    Fick mail om det nu, gissa om hon blev glad!
    I tisdags till onsdags var hon dessutom på fårö med hela skolan och hade läger med bad och grillning, jisses.

    Skolan ska ju läggas ner sorgligt nog men jag måste säga att lärarna verkligen ansträngt sig för att den sista tiden ska bli så bra som möjligt.
    Just dotterns klass förblir hel, då alla vi föräldrar valt samma skola, men nästan alla andra klasser splittras...

    Vi hade en stor hejdå-fest nu i maj, och dit kom det några som gått i skolan på 20- och 30-talet! De blev intervjuade på scen och de berättade hur skolan var på den tiden.

    Skolavslutningen kommer bli väldigt traditionell, kommer nog ha svårt att låta bli att gråta en skvätt faktiskt..
    Jag är inte så emotionell av mig annars, men den här graviditeten har ändrat på den saken helt klart.

    Men nåväl - de ska ju ha kul nu istället! Ingen undervisning sista dagarna, bara packning och utslussning av gamla böcker och annat.
    Så nu hänger det en jättestor europakarta på vår ena vardagsrumsvägg, och en sverigekarta i uterummet vid fotöljerna.
    Jag kommer bli geografiexpert efter alla amningstunder där!
    Måste nästan fota, det blev riktigt snyggt faktiskt.

    Jaja, ville bara berätta lite för den som orkat läsa såhär långt!
  3. Medlem sedan
    Mar 2006
    #2
    Kul att de gör sista tiden så minnesvärd. Tack för att du framförde hälsningen,kul!! Är din dotter 1 år äldre än Casper? Fräckt med en karta på väggen. Hur ser Susannes hus ut *nyfiken*.....
  4. 2
    Kul att de gör sista tiden så minnesvärd. Tack för att du framförde hälsningen,kul!! Är din dotter 1 år äldre än Casper? Fräckt med en karta på väggen. Hur ser Susannes hus ut *nyfiken*.....
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3
    Tycker det är så sorgligt att de lägger ner skolan

    Kulatt de gör sista tiden rolig!!!
    Ja du blir nog kartansvarig för nästa biltur det behövs en karta
  6. 3
    Tycker det är så sorgligt att de lägger ner skolan

    Kulatt de gör sista tiden rolig!!!
    Ja du blir nog kartansvarig för nästa biltur det behövs en karta

Liknande trådar

  1. Storasyster!
    By mibelle in forum _1005 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 17:19
  2. Storasyster
    By Stina2 in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-26, 14:42
  3. Att bli storasyster..
    By kattmamman in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-03, 19:28
  4. Storasyster
    By Sandy in forum Ur barnamun
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-26, 19:28
  5. När man har en storasyster
    By _Busmamman_ in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 07:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar