Sover era barn hela natten?
_0504 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 1999
    #1

    Sover era barn hela natten?

    Jag kom på en tilläggsfråga: Sover barnen hela natten?

    Nova gör det inte...Jag ser det som vanligt, men det kanske det inte är? Först vara det storebror som vaknade varje natt, sedan föddes Nova och löste av... hon vaknar fortfarande varje natt, ofta för att hon vill komma in till vår säng.

    Summa: Jag har knappt sovit en hel natt på 10 år, det låter ju verkligen fruktansvärt i mina singelkompisars öron, men jag är ju så van...som sagt jag har ju varit mamma en tredejdel av mitt;-) Jag vaknar av minsta ljud, min man däremot har alltid sovit gott (och tur det egentligen). Någon natt natt vi fått barnvakt vaknar jag ändå för det är nog inte så lätt för hjärnan att plötsligt får vara ifred, haha.
    Anna m Hampus & Nova
  2. 1
    Sover era barn hela natten? Jag kom på en tilläggsfråga: Sover barnen hela natten?

    Nova gör det inte...Jag ser det som vanligt, men det kanske det inte är? Först vara det storebror som vaknade varje natt, sedan föddes Nova och löste av... hon vaknar fortfarande varje natt, ofta för att hon vill komma in till vår säng.

    Summa: Jag har knappt sovit en hel natt på 10 år, det låter ju verkligen fruktansvärt i mina singelkompisars öron, men jag är ju så van...som sagt jag har ju varit mamma en tredejdel av mitt;-) Jag vaknar av minsta ljud, min man däremot har alltid sovit gott (och tur det egentligen). Någon natt natt vi fått barnvakt vaknar jag ändå för det är nog inte så lätt för hjärnan att plötsligt får vara ifred, haha.
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Ja sedan länge!

    Eskil har alltid sovit mycket, aldrig behövts sövas om aktivt om han vaknat för att amma på nätterna osv.

    Han slutade nattamma nu strax innan han fyllde 3 (ammade 0-1 ggn/natt och jag vaknade sällan av det ens!) men har sovit hela nätter sedan läääänge tillbaka.

    Nu somnar han vid 19.15 och sover till 7.30-8.30 ungefär. Han fick egen säng för nån månad sedan och den sover han i hela natten. Jag tror jag sknar honom och samsovandet mer än han gör så ibland lyfter jag upp honom till mej när jag ska sova!

    Hans storebror var inte såhär lätt som liten (numer sover han dock med lätthet 19.15-09) så det kändes skönt att få en sovkorv då i april 2005

    /mie
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  4. 2
    Ja sedan länge! Eskil har alltid sovit mycket, aldrig behövts sövas om aktivt om han vaknat för att amma på nätterna osv.

    Han slutade nattamma nu strax innan han fyllde 3 (ammade 0-1 ggn/natt och jag vaknade sällan av det ens!) men har sovit hela nätter sedan läääänge tillbaka.

    Nu somnar han vid 19.15 och sover till 7.30-8.30 ungefär. Han fick egen säng för nån månad sedan och den sover han i hela natten. Jag tror jag sknar honom och samsovandet mer än han gör så ibland lyfter jag upp honom till mej när jag ska sova!

    Hans storebror var inte såhär lätt som liten (numer sover han dock med lätthet 19.15-09) så det kändes skönt att få en sovkorv då i april 2005

    /mie
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Becca har alltid sovit bra på nätterna, redan som nyfödd sov hon 23-06 och nu vaknar hon bara om hon måste kissa. Oftast hittar vi henne vid 4-tiden på toaletten, vingölandes och yrvaken med håret på enda men hon somnar sen alltid om på en gång och sover vidare till 6 då hon kliver upp.
  6. 3
    Becca har alltid sovit bra på nätterna, redan som nyfödd sov hon 23-06 och nu vaknar hon bara om hon måste kissa. Oftast hittar vi henne vid 4-tiden på toaletten, vingölandes och yrvaken med håret på enda men hon somnar sen alltid om på en gång och sover vidare till 6 då hon kliver upp.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    ja, det gör han och har gjort det rätt länge. Senaste veckorna har han börjat drömma väldigt mycket och då skriker/pratar han i sömnen men vaknar inte.
  8. 4
    ja, det gör han och har gjort det rätt länge. Senaste veckorna har han börjat drömma väldigt mycket och då skriker/pratar han i sömnen men vaknar inte.
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5

    Japp

    Sen hon slutade nattamma och flyttade till egen säng i annat rum i september så gör hon det
    Mamma till Jonna-99, Nora-02 och Stella-05.
  10. 5
    Japp Sen hon slutade nattamma och flyttade till egen säng i annat rum i september så gör hon det
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6

    Nej

    Julia vaknar alltid ett par ggr varje natt. Tror att hon drömmer då hon många gånger är väldigt ledsen. somnar om i våran säng, I hennes egen säng går det vanligtvis inte, då blir hon nästan hysterisk. Detta började kanske för 8-10 månaders sen. Onnan sov hon som en stock fr 19-08... I samma vevea blev hon utsatt för ett bitande barn... Kanske har det med det att göra? Då hon ofta ropade "inte bita"
  12. 6
    Nej Julia vaknar alltid ett par ggr varje natt. Tror att hon drömmer då hon många gånger är väldigt ledsen. somnar om i våran säng, I hennes egen säng går det vanligtvis inte, då blir hon nästan hysterisk. Detta började kanske för 8-10 månaders sen. Onnan sov hon som en stock fr 19-08... I samma vevea blev hon utsatt för ett bitande barn... Kanske har det med det att göra? Då hon ofta ropade "inte bita"
  13. Medlem sedan
    Feb 2005
    #7

    Nej

    Och jag börjar faktiskt bli riktigt trött på det =(
    Hanna ropar en eller flera gånger per natt. Ofta är hon ledsen och i de flesta fall är hon knappt vaken alls. Det räcker med att jag går in till hennes rum och ger henne flaskan (som hon har som napp) så somnar hon om på stört. Enstaka gånger tar det längre tid och jag måste ligga bredvid.

    Häromnatten kom hon in till oss och vi sov några timmar alla fyra i vår 1.60-säng, men det är väldigt sällsynt att det är hon som förflyttar sig istället för mig, även om det är lite mysigt att sova alla tillsammans ibland (med betoning på _ibland_ ;o))
    Mamma till Hanna (april 05) & Ida (juli 07)
  14. 7
    Nej Och jag börjar faktiskt bli riktigt trött på det =(
    Hanna ropar en eller flera gånger per natt. Ofta är hon ledsen och i de flesta fall är hon knappt vaken alls. Det räcker med att jag går in till hennes rum och ger henne flaskan (som hon har som napp) så somnar hon om på stört. Enstaka gånger tar det längre tid och jag måste ligga bredvid.

    Häromnatten kom hon in till oss och vi sov några timmar alla fyra i vår 1.60-säng, men det är väldigt sällsynt att det är hon som förflyttar sig istället för mig, även om det är lite mysigt att sova alla tillsammans ibland (med betoning på _ibland_ ;o))
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Ja, Signe sover hela nätter.

    Så länge hon nattammade, vilket hon gjorde fram till årsskiftet, så vaknade hon ett par ggr per natt. Men sedan dess har hon inte vaknat på nätterna. Signe samsover med mig och sin pappa, så vi finns ju där bredvid ändå.

    Hennes storebröder samsov också drygt tre år var med oss i vår säng, och har inte vaknat på nätterna eller nattvandrat efter det sen när de flyttade ut till egen säng.

    Hur länge vi ska samsova med Signe vet jag inte. Hennes rum är det enda som ligger på nedervåningen och vi andra sover här uppe, så vi får se hur det blir.
    --oOo-- Mamma till Axel -99, Hjalmar -02 & Signe -05 --oOo--
  16. 8
    Ja, Signe sover hela nätter. Så länge hon nattammade, vilket hon gjorde fram till årsskiftet, så vaknade hon ett par ggr per natt. Men sedan dess har hon inte vaknat på nätterna. Signe samsover med mig och sin pappa, så vi finns ju där bredvid ändå.

    Hennes storebröder samsov också drygt tre år var med oss i vår säng, och har inte vaknat på nätterna eller nattvandrat efter det sen när de flyttade ut till egen säng.

    Hur länge vi ska samsova med Signe vet jag inte. Hennes rum är det enda som ligger på nedervåningen och vi andra sover här uppe, så vi får se hur det blir.
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9

    Beror på när natten slutar *S*

    Idun kommer in till oss varje morgon runt 5.30-tiden och oftast somnar hon om.
    Ibland kan vi redan vara 4 i sängen när klockan är 01 och det är trångt!

    Vår 2:a slutade komma in till oss i 9 årsåldern så nu har vi bara 6 år kvar
  18. 9
    Beror på när natten slutar *S* Idun kommer in till oss varje morgon runt 5.30-tiden och oftast somnar hon om.
    Ibland kan vi redan vara 4 i sängen när klockan är 01 och det är trångt!

    Vår 2:a slutade komma in till oss i 9 årsåldern så nu har vi bara 6 år kvar
  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10
    nje...

    Det börjar bli bättre men han vaknar minst 1 gång per natt/tidig morgon och vill ha en flaska välling.
  20. 10
    nje...

    Det börjar bli bättre men han vaknar minst 1 gång per natt/tidig morgon och vill ha en flaska välling.

Liknande trådar

  1. Sover hela natten?!
    By H@ppy Me in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-07, 10:54
  2. Ni med barn som sover hela natten...
    By jeslin in forum _0807 Julibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-02-20, 09:24
  3. sover hela natten
    By Ginis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 20:04
  4. Ni som har barn som sover hela natten?
    By amkhis in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-21, 21:23
  5. Hon sover hela natten!
    By Johi & Linnea in forum _0507 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 19:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar