Sista BVC-besöket avklarat!
_02/03 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Sista BVC-besöket avklarat!

    Oj, vad stor hon känns nu när hon snart kommer tillhöra skolhälsovården istället!
    Idag var vi på 5/6-årskontrollen med tillhörande vaccination.
    Längden uppmättes till 121,5 cm och vikten 26,7 kg. Enligt barnBMI är hon alltså strax över gränsen för överviktig, men hon följer "sin" kurva perfekt, så det var inget som BVCssk hade något att säga om.

    Rebecka klarade galant att klippa ut en cirkel efter den ritade linjen. Hon ritade en "gubbe" med häl, trampdyna, 5 tår på vardera foten, två långa ben och en mojäng i grenen som på fråga visade sig vara snippan. En trekantig kropp och en prydligt huvud med röd mun, näsa, blå ögon och gult hår. Två långa armar med stora, runda händer med sådär 10 fingrar på vardera handen. Hon undertecknade konstverket med sitt namn.

    Hoppa på ett ben, stå stilla på ett ben och räkna till tio har hon ju kunnat länge. Kopiera geometriska figurer var svårare än jag trodde. Cirkeln gick bra (hon skrev ett O), fyrkanten var ganska OK, men trekanten var inte lätt att känna igen, men det var ändå klart godkänt. Tydligen var det principen som räknades mest.

    Sprutan var inte rolig att få, men jag lovade glass efteråt.

    Någon mer som varit på 5/6-årskontroll?
  2. 1
    Sista BVC-besöket avklarat! Oj, vad stor hon känns nu när hon snart kommer tillhöra skolhälsovården istället!
    Idag var vi på 5/6-årskontrollen med tillhörande vaccination.
    Längden uppmättes till 121,5 cm och vikten 26,7 kg. Enligt barnBMI är hon alltså strax över gränsen för överviktig, men hon följer "sin" kurva perfekt, så det var inget som BVCssk hade något att säga om.

    Rebecka klarade galant att klippa ut en cirkel efter den ritade linjen. Hon ritade en "gubbe" med häl, trampdyna, 5 tår på vardera foten, två långa ben och en mojäng i grenen som på fråga visade sig vara snippan. En trekantig kropp och en prydligt huvud med röd mun, näsa, blå ögon och gult hår. Två långa armar med stora, runda händer med sådär 10 fingrar på vardera handen. Hon undertecknade konstverket med sitt namn.

    Hoppa på ett ben, stå stilla på ett ben och räkna till tio har hon ju kunnat länge. Kopiera geometriska figurer var svårare än jag trodde. Cirkeln gick bra (hon skrev ett O), fyrkanten var ganska OK, men trekanten var inte lätt att känna igen, men det var ändå klart godkänt. Tydligen var det principen som räknades mest.

    Sprutan var inte rolig att få, men jag lovade glass efteråt.

    Någon mer som varit på 5/6-årskontroll?
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    Kul att allt gick så bra! Vi har tid om två veckor. Bra du berättade om sprutan, måste nog förbereda sonen
  4. 2
    Kul att allt gick så bra! Vi har tid om två veckor. Bra du berättade om sprutan, måste nog förbereda sonen
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Ja, i förra veckan. Min grabb är 112 cm lång o väger 19.1 kg. Han hoppade o ritade o skrev oxå namnet korrekt. Pratade på som bara den när han tittade i bilderboken om alla sakerna. R-ljudet fick han inte kläm på förrän för 14 dgr sedan, så fortfarande läspar han lite vid vissa r, där han inte vant om tungan med det "nya" uttalet. Rådjur blir liksom jåjuj av gammal vana Men sköterskan hörde att han fick det rätt på många ställen, så nu är det bara att öva på! Klippa behövde han inte göra?
  6. 3
    Ja, i förra veckan. Min grabb är 112 cm lång o väger 19.1 kg. Han hoppade o ritade o skrev oxå namnet korrekt. Pratade på som bara den när han tittade i bilderboken om alla sakerna. R-ljudet fick han inte kläm på förrän för 14 dgr sedan, så fortfarande läspar han lite vid vissa r, där han inte vant om tungan med det "nya" uttalet. Rådjur blir liksom jåjuj av gammal vana Men sköterskan hörde att han fick det rätt på många ställen, så nu är det bara att öva på! Klippa behövde han inte göra?
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Vi ska dit nu om en timme, jag rapporterar när jag kommer hem
  8. 4
    Vi ska dit nu om en timme, jag rapporterar när jag kommer hem
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5
    Nu har vi vart på kontrollen!
    108,5 cm och 16 kg.
    Kunde klippa cirkeln, rita gubben (hon ritade mig) och rita av figurerna. Fick åxå stå/hoppa på ett ben.
    Fick alltså en "OK-stämpel" på rumpan
  10. 5
    Nu har vi vart på kontrollen!
    108,5 cm och 16 kg.
    Kunde klippa cirkeln, rita gubben (hon ritade mig) och rita av figurerna. Fick åxå stå/hoppa på ett ben.
    Fick alltså en "OK-stämpel" på rumpan
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    Sprutan gick åxå bra förresten Var lite läskigt med blodet bara.
  12. 6
    Sprutan gick åxå bra förresten Var lite läskigt med blodet bara.
  13. Medlem sedan
    May 2002
    #7

    Det besöket hade vi

    i december strax innan hennes femårsdag. Blev godkänt öven här. Sprutan var helt ok och hon sa inget om den. Tyckte mest att det var kul med plåstret hon fick och sen det bästa av allt: man fick välja en liten ring efteråt. Matilda var 112 cm lång och vägde 17 kg.
    Mamma till världens bästa Matilda född 021223, Felix född 050603 och Oliver född 110324
    (¯`''•.¸(¯`''•.¸♥ Matilda, Felix & Oliver ♥¸ .•''´¯)¸.•''´¯)

    Blogg: www.lillafamiljens.blogspot.com
  14. 7
    Det besöket hade vi i december strax innan hennes femårsdag. Blev godkänt öven här. Sprutan var helt ok och hon sa inget om den. Tyckte mest att det var kul med plåstret hon fick och sen det bästa av allt: man fick välja en liten ring efteråt. Matilda var 112 cm lång och vägde 17 kg.

Liknande trådar

  1. SISTA Bm-besöket avklarat
    By hhkj in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 09:08
  2. Sista besöket avklarat
    By _Mia_ in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 07:14
  3. Ev sista bm besöket avklarat
    By ~Ida~ in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 11:56
  4. Sista BM-besöket avklarat?
    By Tindragull in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 10:08
  5. Sista BVC-besöket avklarat...
    By Martina med B+V+G in forum _99/00 Vinterbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 21:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar