Gravid igen....
_0801 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    Gravid igen....

    Inga planer på att vara anonym eller att tjoa o hoppa av glädje direkt. Testade positivt för ett par dagar sen trots både kondom OCH hormonspiral men jag antar på något sätt att den här lilla bebisen faktiskt ville komma till oss . Känner mig jättesplittrad då jag redan har tre barn under 6 år *pust* men samtidigt så är ju detta lilla ja mirakel Emmas bror/syster. Är det någon annan av oss januari mammor som blivit klart oväntad gravid?
    Mamma till Isabelle 0209, Emilia 0407 o Emma 0801
  2. 1
    Gravid igen.... Inga planer på att vara anonym eller att tjoa o hoppa av glädje direkt. Testade positivt för ett par dagar sen trots både kondom OCH hormonspiral men jag antar på något sätt att den här lilla bebisen faktiskt ville komma till oss . Känner mig jättesplittrad då jag redan har tre barn under 6 år *pust* men samtidigt så är ju detta lilla ja mirakel Emmas bror/syster. Är det någon annan av oss januari mammor som blivit klart oväntad gravid?
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Oj då, så kan det gå. Ja ni har ju inte direkt slarvat med att skydda er. Den lilla i magen verkar ju vara lite av ett starkt litet under Vad sa din man då du testade pos *nyfiken*
    Stor kram och lycka till framöver.
    Ullen
  4. 2
    Oj då, så kan det gå. Ja ni har ju inte direkt slarvat med att skydda er. Den lilla i magen verkar ju vara lite av ett starkt litet under Vad sa din man då du testade pos *nyfiken*
    Stor kram och lycka till framöver.
    Ullen
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3
    Jo den lille i magen kan nog nästan klassas som ett under . Sambon reagerae ungefär som jag dvs men HUR in i hela världen gick det till *s*. Tack för kramen
  6. 3
    Jo den lille i magen kan nog nästan klassas som ett under . Sambon reagerae ungefär som jag dvs men HUR in i hela världen gick det till *s*. Tack för kramen
  7. Medlem sedan
    Jul 2000
    #4
    *räcker upp en hand*
    Ja jo, jag var ju i ett något annat läge, då jag ju var ensam, men ändå.
    Alltså, visst, det är ett barn till, det blir lite mer jobb och hela den biten, men ni fixar det, tro mig, fyran hänger på av bara farten. Jag tog inte heller emot nyheten med enbart glädje, men det tog inte många minuter innan jag gillade läget, och efter några dars smältande var han lika självklar och välkommen som de andra tre.
    Jag har ju liknande åldersspann där, som ni har med era, min äldsta var ju drygt 5½ när jag testade positivt. DE tog emot lillebror med så mycket glädje, och han fick så mycket kärlek och omtanke från dem, redan i magen.
    Jag kan ärligt talat säga, att hittills har allting gått superenkelt med fyra barn, visst är man skittrött ibland, men det är man med ett, två eller tre barn också. Och ni är ju två som kommer att hjälpas åt i detta, så det blir nog kanon om ett tag när du fått smälta beskedet, tror du inte?
    Jag tror lite på det du skriver där också, att du blev gravid trots dubbla preventivmedel, det måste ju betyda något någonstans. Och så känner jag när jag tittar på Lowe också, att hans plats här är så självklar, att det var klart att han skulle komma till oss. Och nu lät jag flummig och skum, men det bjussar jag på.

    Lycka till med allt, lova att rapportera om läget! Kram! /Sara
  8. 4
    *räcker upp en hand*
    Ja jo, jag var ju i ett något annat läge, då jag ju var ensam, men ändå.
    Alltså, visst, det är ett barn till, det blir lite mer jobb och hela den biten, men ni fixar det, tro mig, fyran hänger på av bara farten. Jag tog inte heller emot nyheten med enbart glädje, men det tog inte många minuter innan jag gillade läget, och efter några dars smältande var han lika självklar och välkommen som de andra tre.
    Jag har ju liknande åldersspann där, som ni har med era, min äldsta var ju drygt 5½ när jag testade positivt. DE tog emot lillebror med så mycket glädje, och han fick så mycket kärlek och omtanke från dem, redan i magen.
    Jag kan ärligt talat säga, att hittills har allting gått superenkelt med fyra barn, visst är man skittrött ibland, men det är man med ett, två eller tre barn också. Och ni är ju två som kommer att hjälpas åt i detta, så det blir nog kanon om ett tag när du fått smälta beskedet, tror du inte?
    Jag tror lite på det du skriver där också, att du blev gravid trots dubbla preventivmedel, det måste ju betyda något någonstans. Och så känner jag när jag tittar på Lowe också, att hans plats här är så självklar, att det var klart att han skulle komma till oss. Och nu lät jag flummig och skum, men det bjussar jag på.

    Lycka till med allt, lova att rapportera om läget! Kram! /Sara
  9. Medlem sedan
    Sep 2001
    #5
    ojdå, det var nog verkligen meningen det där. grattis
  10. 5
    ojdå, det var nog verkligen meningen det där. grattis

Liknande trådar

  1. gravid, inte gravid, gravid igen? eller?
    By Ajnstajn in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 00:15
  2. Gravid igen?
    By Nu in forum Gravidsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-05-17, 19:20
  3. Gravid igen!
    By Anonym in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-04-27, 08:33
  4. Gravid igen
    By otålig in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-26, 17:30
  5. Gravid igen
    By whawha in forum Änglabarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 09:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar