Stoppad av polisen - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #21
    Jätteofta, de har väldigt många kontroller där jag bor, det lustiga är att jag alltid har kört mammas bil då.
    Det har självklart inte varit några problem, men jag tror att jag blivit stoppad minst 4-5 ggr varje år, sedan jag flyttat hit
  2. 21
    Jätteofta, de har väldigt många kontroller där jag bor, det lustiga är att jag alltid har kört mammas bil då.
    Det har självklart inte varit några problem, men jag tror att jag blivit stoppad minst 4-5 ggr varje år, sedan jag flyttat hit
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #22

    Första gången i våras

    och då hade jag haft körkortet i 18½ år. Det var utanför sonens skola en måndagsmorgon och de plockade visst, procentuellt sett, flest med promille den tiden. Det märkliga var att jag blev skitnervös fast jag först inte ens kom ihåg när jag senast druckit. När jag insåg att jag tagit en fyra Bailey's tio dagar tidigare - som senast - så kändes det rätt safe.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  4. 22
    Första gången i våras och då hade jag haft körkortet i 18½ år. Det var utanför sonens skola en måndagsmorgon och de plockade visst, procentuellt sett, flest med promille den tiden. Det märkliga var att jag blev skitnervös fast jag först inte ens kom ihåg när jag senast druckit. När jag insåg att jag tagit en fyra Bailey's tio dagar tidigare - som senast - så kändes det rätt safe.
  5. Medlem sedan
    Mar 1998
    #23
    Inte på länge, men den gången var det å andra sidan väldigt befogat...
  6. 23
    Inte på länge, men den gången var det å andra sidan väldigt befogat...
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #24

    Aldrig

    sedan uppkörningen i april -92 blivit stoppad var däremot väldigt nära här i lyon för nån veckasedan men blir jag stoppad är lär jag skita knäck finns ju stora språkproblem bla och poliserna här är inte alls lika trevliga som svenska poliser.

    min man hade haft körkort i 25 år då han första gången blev stoppad men då var det poliselever som tränade så det räknas inte riktigt tyckte han, fast nån månad senare lyckades bli stoppad med blåsljus de gick lite för fort på 70 väg så en civilpolis stoppade honom, rätt åt gubben men sura pengar.
  8. 24
    Aldrig sedan uppkörningen i april -92 blivit stoppad var däremot väldigt nära här i lyon för nån veckasedan men blir jag stoppad är lär jag skita knäck finns ju stora språkproblem bla och poliserna här är inte alls lika trevliga som svenska poliser.

    min man hade haft körkort i 25 år då han första gången blev stoppad men då var det poliselever som tränade så det räknas inte riktigt tyckte han, fast nån månad senare lyckades bli stoppad med blåsljus de gick lite för fort på 70 väg så en civilpolis stoppade honom, rätt åt gubben men sura pengar.
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #25
    Japp, många gånger. Senast för 2 veckor sedan, en söndag. Tror de har någon drive att kolla upp nykterheten, och det är ju jättebra.
  10. 25
    Japp, många gånger. Senast för 2 veckor sedan, en söndag. Tror de har någon drive att kolla upp nykterheten, och det är ju jättebra.
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #26

    14 år

    efter jag fått mitt körkort tog det innan jag åkte in i min första kontroll, efter det har jag bara blivit stoppad en gång till (samma år) och det är nu 19 år sedan jag fick mitt körkor
    Mina ögon är ett hav i vilket mina drömmar är reflekterade
  12. 26
    14 år efter jag fått mitt körkort tog det innan jag åkte in i min första kontroll, efter det har jag bara blivit stoppad en gång till (samma år) och det är nu 19 år sedan jag fick mitt körkor
  13. Medlem sedan
    Jul 2005
    #27
    det är förmodligen ett ägaransvar och det ses inte så allvarligt när det är skattemärket. Det viktigaste är att man har betalt sin skatt. Ofta nöjer man sig med en tillsägning. För sin egen skulle är det ju bra, eftersom man ev slipper bli stannad i onödan.
  14. 27
    det är förmodligen ett ägaransvar och det ses inte så allvarligt när det är skattemärket. Det viktigaste är att man har betalt sin skatt. Ofta nöjer man sig med en tillsägning. För sin egen skulle är det ju bra, eftersom man ev slipper bli stannad i onödan.
  15. Medlem sedan
    Jun 2001
    #28

    Min skattelapp

    Min bil är ju så ny att jag inte har hunnit få den riktiga skattelappen. Så på min vagn sitter som vanligt vid bilar som just är sålda hos en bilfirma en handskriven lapp där jag själv med kulpsetspenna har skrivit bilens registreringsnummer i det ena fältet och det tillståndsnummer som lämnats av bilregistret i det andra.

    Nu har min tvättats på jobbet en gång med högtryckstvätt efter leveransen och det som stod på skattelappen har försvunnit all världens väg. Men inte en kommentar om detta från de poliser som stoppade mig. Förmodligen såg de att bilen är ny och de vet ju hur detta med skattekredit vid bilköp från bilfirma fungerar så det var antagligen därför de inte sa något.
  16. 28
    Min skattelapp Min bil är ju så ny att jag inte har hunnit få den riktiga skattelappen. Så på min vagn sitter som vanligt vid bilar som just är sålda hos en bilfirma en handskriven lapp där jag själv med kulpsetspenna har skrivit bilens registreringsnummer i det ena fältet och det tillståndsnummer som lämnats av bilregistret i det andra.

    Nu har min tvättats på jobbet en gång med högtryckstvätt efter leveransen och det som stod på skattelappen har försvunnit all världens väg. Men inte en kommentar om detta från de poliser som stoppade mig. Förmodligen såg de att bilen är ny och de vet ju hur detta med skattekredit vid bilköp från bilfirma fungerar så det var antagligen därför de inte sa något.
  17. Medlem sedan
    Jul 2002
    #29
    Har haft körkort sedan 92 och har aldrig blivit stoppad. 2 gånger har jag åkt förbi såna polisspärrar som tagit in alla, men viftat förbi mig.
  18. 29
    Har haft körkort sedan 92 och har aldrig blivit stoppad. 2 gånger har jag åkt förbi såna polisspärrar som tagit in alla, men viftat förbi mig.
  19. Medlem sedan
    May 2002
    #30
    OK, då har jag inte varit offer för sexism och åldersdiskriminering då. :-)
  20. 30
    OK, då har jag inte varit offer för sexism och åldersdiskriminering då. :-)
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande trådar

  1. idag blev jag stoppad av polisen.
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2011-03-26, 12:26
  2. stoppad av polisen och 220 dollar senare
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 21:42
  3. Stoppad av polisen
    By UlLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 17:05
  4. Stoppad av polisen?
    By Irene Huss in forum Ordet är fritt
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 22:51
  5. Stoppad av polisen idag
    By Pallasita in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 18:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar