Albin har blivit storebror!
_0310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Albin har blivit storebror!

    Nu sitter vi här hemma med en (ännu) namnlös lillebror... Kan knappt fatta att det är sant! Hela graviditeten har gått så himla fort och jag som skulle vara ledig två veckor för att förbereda mig hann bara varva ner över helgen för i måndags morse (kl.3) satte det igång. Jag gick hemma och vankade, tog ett bad och kom sen fram till att det nog var något på gång...

    Vi åkte in till BB stockholm vid halv sju (kom naturligtvis mitt i köerna) och var inne kl 7.30, efter CTG och kontroll var jag öppen 5 cm, en halvtimme senare tittade bäbis ut, efter 1.5 timme på bb... Det var verkligen en suverän förlossning, jag hade ont men kunde andas igenom värkarna, jag hann aldig bli trött utan stod upp hela tiden och när krystvärkarna kom (det var USKan som var med som hörde på mig att det var krystvärkarm, jag hade inte fattat det själv...) så var det bara en sån härlig kraft att få trycka på och ut kom han på tre värkar! Det var knappt att barnmorskan hann komma in i rummet.

    Livet som tvåbarnsmor är... annorlunda... ;-) Men jag mår väldigt bra förutom en överväldigande trötthet som kan vara lite tuff för de större pojkarna i familjen att förstå sig på!

    Kram på er!
  2. 1
    Albin har blivit storebror! Nu sitter vi här hemma med en (ännu) namnlös lillebror... Kan knappt fatta att det är sant! Hela graviditeten har gått så himla fort och jag som skulle vara ledig två veckor för att förbereda mig hann bara varva ner över helgen för i måndags morse (kl.3) satte det igång. Jag gick hemma och vankade, tog ett bad och kom sen fram till att det nog var något på gång...

    Vi åkte in till BB stockholm vid halv sju (kom naturligtvis mitt i köerna) och var inne kl 7.30, efter CTG och kontroll var jag öppen 5 cm, en halvtimme senare tittade bäbis ut, efter 1.5 timme på bb... Det var verkligen en suverän förlossning, jag hade ont men kunde andas igenom värkarna, jag hann aldig bli trött utan stod upp hela tiden och när krystvärkarna kom (det var USKan som var med som hörde på mig att det var krystvärkarm, jag hade inte fattat det själv...) så var det bara en sån härlig kraft att få trycka på och ut kom han på tre värkar! Det var knappt att barnmorskan hann komma in i rummet.

    Livet som tvåbarnsmor är... annorlunda... ;-) Men jag mår väldigt bra förutom en överväldigande trötthet som kan vara lite tuff för de större pojkarna i familjen att förstå sig på!

    Kram på er!
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Grattis stormamma!!! Så häftigt, det lät som en perfekt förlossning. Du har TVÅ fina pojkar nu, så mysigt :-) Om inte den allra största pojken i familjen i familjen inser hur trött du kan vara får du kasta en kudde i huvudet på honom (Storjägaren alltså). Hoppas ni får en jättemysig sommar nu!

    Kram
    Anna med Gus
  4. 2
    Grattis stormamma!!! Så häftigt, det lät som en perfekt förlossning. Du har TVÅ fina pojkar nu, så mysigt :-) Om inte den allra största pojken i familjen i familjen inser hur trött du kan vara får du kasta en kudde i huvudet på honom (Storjägaren alltså). Hoppas ni får en jättemysig sommar nu!

    Kram
    Anna med Gus
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3

    Grattis Stello!

    Hurra vilken förlossning! Måste ju säga att jag håller med om att din graviditet gått jättefort! Min lilla Lisen som snart fyller ett var vänlig nog att vänta till två veckor efter bf med att komma ut så jag hann fatta att jag faktiskt var med barn! Mysunge. Jag har upplevt det som betyligt lättare tid att ha småbebis i juni än i oktober-november, hoppas det blir så för dej med!
    Grattis till hela familjen!
  6. 3
    Grattis Stello! Hurra vilken förlossning! Måste ju säga att jag håller med om att din graviditet gått jättefort! Min lilla Lisen som snart fyller ett var vänlig nog att vänta till två veckor efter bf med att komma ut så jag hann fatta att jag faktiskt var med barn! Mysunge. Jag har upplevt det som betyligt lättare tid att ha småbebis i juni än i oktober-november, hoppas det blir så för dej med!
    Grattis till hela familjen!
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    Grattis här med

    Tänk va, två grabbar. Fantastiskt!

    Stor kram
    /Morgana
    Frivilligt enastående Mamma till tre Underbaringar (03, 07, 08). Nu med liten Fyra i magen (BF maj 2013)
  8. 4
    Grattis här med

    Tänk va, två grabbar. Fantastiskt!

    Stor kram
    /Morgana
  9. Medlem sedan
    Mar 2000
    #5

    Grattis Stello!

    Det gick ju fint , vilken snabb förlossning

    Ta dig nu tid att landa som tvåbarnsmamma, man har ju inte lika lätt att vila när man får nr 2.
    Bian
  10. 5
    Grattis Stello! Det gick ju fint , vilken snabb förlossning

    Ta dig nu tid att landa som tvåbarnsmamma, man har ju inte lika lätt att vila när man får nr 2.
  11. Medlem sedan
    Feb 2001
    #6
    Grattis Stello!
    Låter ju alldeles underbart.
    Håller med Annamedgus kasta kudde.. kuddkrig är väl aldrig fel *ler*
    Nä storjägarn får allt ta hand om er och du du ska N j u t a av barnen inte flänga runt
    Snosa lite extra på den där lilla namnlösa filuren... Åååååh så underbart
    En annan ska ju inte ha fler barn så man får leva i tankarna istället.
  12. 6
    Grattis Stello!
    Låter ju alldeles underbart.
    Håller med Annamedgus kasta kudde.. kuddkrig är väl aldrig fel *ler*
    Nä storjägarn får allt ta hand om er och du du ska N j u t a av barnen inte flänga runt
    Snosa lite extra på den där lilla namnlösa filuren... Åååååh så underbart
    En annan ska ju inte ha fler barn så man får leva i tankarna istället.
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7

    Grattis!!!

    Vad roligt! Finns det några namnförslag?
    http://www.tjock-till-smal.bloggplatsen.se

    Älska mig som mest, när jag förtjänar det som minst,för då behöver jag det mest.
  14. 7
    Grattis!!! Vad roligt! Finns det några namnförslag?
  15. Medlem sedan
    Nov 2003
    #8

    Åh grattis!

    Jag har verkligen tänkt på dig :-)

    Pussa nya prinsen och låt oss hoppas att han är lika förtjust i att sova som storebror var/är ;-)

    Kram Tove med Max och bebis i magen bf 25/11
  16. 8
    Åh grattis! Jag har verkligen tänkt på dig :-)

    Pussa nya prinsen och låt oss hoppas att han är lika förtjust i att sova som storebror var/är ;-)

    Kram Tove med Max och bebis i magen bf 25/11
  17. Medlem sedan
    Apr 2003
    #9
    Nämen grattis!!!
    Vad skoj med bebis i magen! Då får vi ju nästan samtidigt igen. Min Hoppsan är beräknad till Lucia
    Hur mår du?

    Kram
    /Morgana *som ber om ursäkt ifall jag kanske har gratulerat redan förut?! och glömt bort det... men min hjärna är inte vad den brukar just nu haha*
    Frivilligt enastående Mamma till tre Underbaringar (03, 07, 08). Nu med liten Fyra i magen (BF maj 2013)
  18. 9
    Nämen grattis!!!
    Vad skoj med bebis i magen! Då får vi ju nästan samtidigt igen. Min Hoppsan är beräknad till Lucia
    Hur mår du?

    Kram
    /Morgana *som ber om ursäkt ifall jag kanske har gratulerat redan förut?! och glömt bort det... men min hjärna är inte vad den brukar just nu haha*
  19. Medlem sedan
    Nov 2003
    #10

    :-)

    Närå ingen har grattat mig förr eftersom jag inte varit offentlig förrän nu ;-)

    Jag mår sådär..Har "lite" problem med blödningar och sammandragningar tyvärr..:-(

    Min förra grav slutade ju med MA i vecka 13..Är nu i vecka 16 så ångesten flåsar i nacken kan man säga..

    Var i alla fall på ul i torsdags och bebis verkar må fint :-)

    Grattis till dig med förresten :-D
  20. 10
    :-) Närå ingen har grattat mig förr eftersom jag inte varit offentlig förrän nu ;-)

    Jag mår sådär..Har "lite" problem med blödningar och sammandragningar tyvärr..:-(

    Min förra grav slutade ju med MA i vecka 13..Är nu i vecka 16 så ångesten flåsar i nacken kan man säga..

    Var i alla fall på ul i torsdags och bebis verkar må fint :-)

    Grattis till dig med förresten :-D
  21. Medlem sedan
    Apr 2003
    #11
    Åååååh mysigt!
    Låter inget vidare med blödningar och så, men det kommer att gå bra skall du se! Härligt att ha fått se bebisen. Det lugnar ju lite grand i alla fall.

    Har också tjuvkikat. En gång pga magont och så en gång tidigare med privatbokat vul. Längtar till stora ul
    Frivilligt enastående Mamma till tre Underbaringar (03, 07, 08). Nu med liten Fyra i magen (BF maj 2013)
  22. 11
    Åååååh mysigt!
    Låter inget vidare med blödningar och så, men det kommer att gå bra skall du se! Härligt att ha fått se bebisen. Det lugnar ju lite grand i alla fall.

    Har också tjuvkikat. En gång pga magont och så en gång tidigare med privatbokat vul. Längtar till stora ul
  23. Medlem sedan
    Feb 2002
    #12
    Wow vad underbart! Skönt att allt gick så bra. Jag hade knappt fattat att du var gravid. ;-) Hoppas att allt fortsätter som det ska och att du får vila lite ibland med. Kram!!
  24. 12
    Wow vad underbart! Skönt att allt gick så bra. Jag hade knappt fattat att du var gravid. ;-) Hoppas att allt fortsätter som det ska och att du får vila lite ibland med. Kram!!
  25. Medlem sedan
    Feb 2002
    #13
    Ååå grattis till dig med. Vad roligt Tove! Klart att det ska gå bra den här gången. Men förstår din oro. Men nu är det en annan gång och det kommer bli toppenbra!! Var rädd om er och uppdatera om hur du mår och så....
  26. 13
    Ååå grattis till dig med. Vad roligt Tove! Klart att det ska gå bra den här gången. Men förstår din oro. Men nu är det en annan gång och det kommer bli toppenbra!! Var rädd om er och uppdatera om hur du mår och så....
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14
    Åh stort grattis Stello!
    Många kramar
  28. 14
    Åh stort grattis Stello!
    Många kramar
  29. Medlem sedan
    Aug 2002
    #15

    En stort grattiskram...

    från oss

    Om han liknar storebror så vet jag ju hur han låter *S* Undrar på om Albin och Elliot ff låter lika på rösten

    Vad skönt att allt gick så bra!

    Kram
  30. 15
    En stort grattiskram... från oss

    Om han liknar storebror så vet jag ju hur han låter *S* Undrar på om Albin och Elliot ff låter lika på rösten

    Vad skönt att allt gick så bra!

    Kram
  31. Medlem sedan
    Mar 2003
    #16
    Grattis!!

    Härligt att höra att allt gick så bra! Mys nu med nye lille gossen! Sköt om er,

    Kram Glittra med Felix, Robin & Molly
  32. 16
    Grattis!!

    Härligt att höra att allt gick så bra! Mys nu med nye lille gossen! Sköt om er,

    Kram Glittra med Felix, Robin & Molly

Liknande trådar

  1. Albin har blivit storebror
    By Plingis6 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 09:20
  2. Albin har blivit storebror!
    By -MOE- in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-06-29, 11:00
  3. Albin ska bli storebror
    By Plingis6 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 19:27
  4. Albin ska bli storebror!
    By stello in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-27, 20:03
  5. Albin har blivit storebror
    By 69Therese in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 10:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar