Hur gör ni?
_0112 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Hur gör ni?

    Det här med att vara ute.
    Vi har en underbar park en bit från oss. O och L får vara där själva eller på fotbolls planen.
    Men ofta händer det att O går hem och L inte vill följa med , han är alltså själv.
    Jag tycker att det är så svårt och veta hur mycket han ska få vara själv. O var ute på gården själv ,lika gammal. L vill hänga med O och lira boll m. m.
    Så nu undrar jag vilken frihet har era barn?
    De som ska börja ettan!!!!!!!!!
  2. 1
    Hur gör ni? Det här med att vara ute.
    Vi har en underbar park en bit från oss. O och L får vara där själva eller på fotbolls planen.
    Men ofta händer det att O går hem och L inte vill följa med , han är alltså själv.
    Jag tycker att det är så svårt och veta hur mycket han ska få vara själv. O var ute på gården själv ,lika gammal. L vill hänga med O och lira boll m. m.
    Så nu undrar jag vilken frihet har era barn?
    De som ska börja ettan!!!!!!!!!
  3. Medlem sedan
    Feb 1999
    #2
    Inte mycket här.
    För mycket bilar.
    Lillan får vara i trädgården själv.
    Parken (skolorna eller lekpark) nej. Så det blir till att traska med och ta med bok eller sticke.
    Storasyster kan gå med lillan men de måste komma hem tillsammans.
  4. 2
    Inte mycket här.
    För mycket bilar.
    Lillan får vara i trädgården själv.
    Parken (skolorna eller lekpark) nej. Så det blir till att traska med och ta med bok eller sticke.
    Storasyster kan gå med lillan men de måste komma hem tillsammans.
  5. Medlem sedan
    Feb 1999
    #3
    Kommer ihåg en incident i Sverige när sonen var 5 eller 6. Han och grannpojken var ute och lekte. Kom på att de gått till badet (i april ej öppet givetvis) krypit under staketet. Phew.... vattenv ar ju kvar från förgående säsong. Ryser när jag tänker på vad som kunde ha hänt.
  6. 3
    Kommer ihåg en incident i Sverige när sonen var 5 eller 6. Han och grannpojken var ute och lekte. Kom på att de gått till badet (i april ej öppet givetvis) krypit under staketet. Phew.... vattenv ar ju kvar från förgående säsong. Ryser när jag tänker på vad som kunde ha hänt.
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    Hjälp vad läskigt.
    I parken är det en liten bassäng men en dock vatten.
    Jag har sagt till killarna att de måste åka hem tillsammans.
    Kram.
  8. 4
    Hjälp vad läskigt.
    I parken är det en liten bassäng men en dock vatten.
    Jag har sagt till killarna att de måste åka hem tillsammans.
    Kram.
  9. Mill@n & Casper
    #5
    HEJ! Casper får gå till fotbollsplanen en liten bit bort och vara i vårt område. Inga stora vägar på väg till Fotbollsplanen. Han är bra på att tala om vart han går och följa regler, så jag är inte så orolig för det.
    Han har precis börjat att cykla till skolan, då cyklar jag efter eller tar bilen dit och möter upp. På väg hem har han cyklat med stora syster några ggr.

    Tänk, när vi var små själva fanns inga mobiltelefoner, våra föräldrar var tvugna att lita på att vi klarade av det ansvaret vi fick. Jag tror på att ge barnen förtroende & ansvar, men i lagoma doser. Det är väl just doseringen som är svår att bedöma ibland. . .
    KRAM på er!!
  10. 5
    HEJ! Casper får gå till fotbollsplanen en liten bit bort och vara i vårt område. Inga stora vägar på väg till Fotbollsplanen. Han är bra på att tala om vart han går och följa regler, så jag är inte så orolig för det.
    Han har precis börjat att cykla till skolan, då cyklar jag efter eller tar bilen dit och möter upp. På väg hem har han cyklat med stora syster några ggr.

    Tänk, när vi var små själva fanns inga mobiltelefoner, våra föräldrar var tvugna att lita på att vi klarade av det ansvaret vi fick. Jag tror på att ge barnen förtroende & ansvar, men i lagoma doser. Det är väl just doseringen som är svår att bedöma ibland. . .
    KRAM på er!!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar