Betyder det något att magen sjunkit?
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Betyder det något att magen sjunkit?

    Magen sjönk inte något speciellt förra gången som jag upplevde det, men då var det ju vinter och man hade mycket mer kläder så det kanske inte syntes så mycket. Och min mage har varit ganska långt ner hela tiden har jag tyckt!
    Men nu säger många att magen sjunkit jättemycket och är väldigt långt ner!
    Skulle det betyda att det är dags snart???
    Vet att en del har sagt att magen sjunkit precis innan, men jag är ju bara i v 35 så det är ju inte dags egentligen än!
    Var ju fixerad enligt BM i tisdags vilket ju inte har någon egentligen betydelse, men man blir ju lite konfunderad och nojjig nu när man hör så mycket sånt!
    (till om med min pappa är lite orolig över att det kan vara dags...)

    Vet inte riktigt hur jag ska tolka det här...
    De två senaste dagarna har jag haft mer ryggont också. Har tyckt att jag varit lite bättre före det och trott att det berott på värmen!

    Hoppas någon förstår vad jag menar med mitt värmeslagspåverkade svammel...
    ~~~~ I stormen härdas eken! ~~~~

    Har två killar födda -04 och -08 och en tredje som kommer i januari -10.

    http://ischasblogg.bloggagratis.se/
  2. 1
    Betyder det något att magen sjunkit? Magen sjönk inte något speciellt förra gången som jag upplevde det, men då var det ju vinter och man hade mycket mer kläder så det kanske inte syntes så mycket. Och min mage har varit ganska långt ner hela tiden har jag tyckt!
    Men nu säger många att magen sjunkit jättemycket och är väldigt långt ner!
    Skulle det betyda att det är dags snart???
    Vet att en del har sagt att magen sjunkit precis innan, men jag är ju bara i v 35 så det är ju inte dags egentligen än!
    Var ju fixerad enligt BM i tisdags vilket ju inte har någon egentligen betydelse, men man blir ju lite konfunderad och nojjig nu när man hör så mycket sånt!
    (till om med min pappa är lite orolig över att det kan vara dags...)

    Vet inte riktigt hur jag ska tolka det här...
    De två senaste dagarna har jag haft mer ryggont också. Har tyckt att jag varit lite bättre före det och trott att det berott på värmen!

    Hoppas någon förstår vad jag menar med mitt värmeslagspåverkade svammel...
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Att magen har sjunkigt betyder att bäbisen ligger längre ner o är din bebis fixerad ligger den ju där den ska .. Men den kan ju vara fixerad mååånga veckor innan det är dax för förlossningen.. det är tydligen vanligare att bäbisen fixerar sig tidigare för förstagångsföderskor än för dem som redan fått barn ..

    Min mage har inte sjunkigt så speciellt mycket än, trycket vid revbenen är fortfarande ganska påtagligt, men jag tror nog att den sjunker rejält snart, för bebis ligger o trycker sig neråt flera gånger per dag .. just biten när magen sjunker kan gpå över en natt ...
  4. 2
    Att magen har sjunkigt betyder att bäbisen ligger längre ner o är din bebis fixerad ligger den ju där den ska .. Men den kan ju vara fixerad mååånga veckor innan det är dax för förlossningen.. det är tydligen vanligare att bäbisen fixerar sig tidigare för förstagångsföderskor än för dem som redan fått barn ..

    Min mage har inte sjunkigt så speciellt mycket än, trycket vid revbenen är fortfarande ganska påtagligt, men jag tror nog att den sjunker rejält snart, för bebis ligger o trycker sig neråt flera gånger per dag .. just biten när magen sjunker kan gpå över en natt ...
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Ja, jag har ju hört att de fixerar sig tidigare för förstagångsföderskor.
    Förra gången var jag inte fixerad förrän v 38-39 någon gång, vilket gör mig väldigt förvånad att jag var det redan nu...
    Man jämför ju hela tiden med förra graviditeten!
    Och det här med magen gör mig lite nervös, speciellt när så många påtalat det...
    Och lägg till kraftiga sammandragnignar på det... (om än väldigt oregelbundna som tur är!)

    Ni kanske fattar att man blir lite småorolig...
    ~~~~ I stormen härdas eken! ~~~~

    Har två killar födda -04 och -08 och en tredje som kommer i januari -10.

    http://ischasblogg.bloggagratis.se/
  6. 3
    Ja, jag har ju hört att de fixerar sig tidigare för förstagångsföderskor.
    Förra gången var jag inte fixerad förrän v 38-39 någon gång, vilket gör mig väldigt förvånad att jag var det redan nu...
    Man jämför ju hela tiden med förra graviditeten!
    Och det här med magen gör mig lite nervös, speciellt när så många påtalat det...
    Och lägg till kraftiga sammandragnignar på det... (om än väldigt oregelbundna som tur är!)

    Ni kanske fattar att man blir lite småorolig...
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    och här kommer jag och lägger mig i Hör inte alls hit men läser gärna

    Jag märkte en väldig skillnad på mina båda graviditeter - första barnet fixerades inte alls förän under själva förlossningen som var bedrövlig! Tidig vattenavgång, GBS och igångsättning, pinvärkar och flera dygn på förlossningen och avslut med sugklocka. Jobbiga sammandragningar _minst_ sista 10 v.

    Och så sista graviditeten - fortfarande jobbiga sammandragningar, men ordentligt nedsjunken mage och fixerad flera veckor innan och sedan en smidig förlossning som visserligen gjorde skitont men var avklarad på 6 timmar efter att jag kommit in Helt utan annan bedövning än lustgas!

    Det kan vara SÅ olika och behöver inte alls vara lika jävligt om nån ursäktar ordvalet som det kanske var första gången

    Håll ut tjejjer, snart är det över!!!
    Kram
    R/E
    på besök
  8. 4
    och här kommer jag och lägger mig i Hör inte alls hit men läser gärna

    Jag märkte en väldig skillnad på mina båda graviditeter - första barnet fixerades inte alls förän under själva förlossningen som var bedrövlig! Tidig vattenavgång, GBS och igångsättning, pinvärkar och flera dygn på förlossningen och avslut med sugklocka. Jobbiga sammandragningar _minst_ sista 10 v.

    Och så sista graviditeten - fortfarande jobbiga sammandragningar, men ordentligt nedsjunken mage och fixerad flera veckor innan och sedan en smidig förlossning som visserligen gjorde skitont men var avklarad på 6 timmar efter att jag kommit in Helt utan annan bedövning än lustgas!

    Det kan vara SÅ olika och behöver inte alls vara lika jävligt om nån ursäktar ordvalet som det kanske var första gången

    Håll ut tjejjer, snart är det över!!!
    Kram
    R/E
    på besök
  9. Medlem sedan
    Feb 2008
    #5
    Det där lät ju hoppfullt!
    Hade ju ingen rolig första förlossning, men en ok graviditet.
    Hoppas det blir tvärt om denna gång!
    ~~~~ I stormen härdas eken! ~~~~

    Har två killar födda -04 och -08 och en tredje som kommer i januari -10.

    http://ischasblogg.bloggagratis.se/
  10. 5
    Det där lät ju hoppfullt!
    Hade ju ingen rolig första förlossning, men en ok graviditet.
    Hoppas det blir tvärt om denna gång!

Liknande trådar

  1. Har magen sjunkit?
    By isha in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-13, 07:03
  2. Magen har sjunkit :)
    By b-boom in forum _0907 Julibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-06-26, 10:28
  3. Magen har sjunkit.
    By Nyssan in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-22, 16:27
  4. Betyder det något att magen
    By sandra_78 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 22:20
  5. Magen har sjunkit
    By hemligast in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 19:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar