5årskalas överstökat
_03 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    5årskalas överstökat

    Vi slog ihop tjejernas kalas eftersom Agnes inte fick nåt i vintras för det var såå struligt och de ändå har samma kompisar. Det blev lyckat. Var ju tokfint och varmt och de flesta barnfamiljer iväg till badstranden så vi "ockuperade" lekplatsen på gården och hade kalaset där. Så skönt då kunde barnen leka fritt ute istället för att trängas i vår lilla lägenhet. (Hade vi vetat detta hade vi kunnat bjuda hela dagis men nu fick det bli bara tjejerna...) Det serverades kladdkaka med grädde och jordgubbar och chokladbollar. Jättepopulärt. Sen blev det gubben i kiosken istället för fiskdamm
  2. 1
    5årskalas överstökat Vi slog ihop tjejernas kalas eftersom Agnes inte fick nåt i vintras för det var såå struligt och de ändå har samma kompisar. Det blev lyckat. Var ju tokfint och varmt och de flesta barnfamiljer iväg till badstranden så vi "ockuperade" lekplatsen på gården och hade kalaset där. Så skönt då kunde barnen leka fritt ute istället för att trängas i vår lilla lägenhet. (Hade vi vetat detta hade vi kunnat bjuda hela dagis men nu fick det bli bara tjejerna...) Det serverades kladdkaka med grädde och jordgubbar och chokladbollar. Jättepopulärt. Sen blev det gubben i kiosken istället för fiskdamm
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Samma här, vi har också haft 5-årskalas för Jacob i dag, på vår stora fina innergård. Det finns ett grillhus där vi huserade.

    Men puh vad trött man blir av barnkalas! Jag är mycket tacksam att min mamma kunde komma en timme tidigare och hjälpa till lite. Dessutom passade hon lillebror David (15 månader) en stor del av tiden, vilket var bra. Det blev lite dåligt med folk, många kom sent och en som tackat ja kom inte alls, men det blev kul ändå.

    Vi grillade olika kryddiga korvar som vi vuxna fick grova baguetter till, samt grillspett med squash, aubergine, lök, svamp och paprika. Det fanns också "vanlig" korv och bröd till barnen, men spetten lockade även dem. Sedan princesstårta efter sonens önskemål, kaffe och te till de vuxna, samt obligatorisk fiskdamm med godispåse. Vi var ute på vår stora innergård, ungarna sprang runt och lekte en hel del i det varma och soliga vädret.
  4. 2
    Samma här, vi har också haft 5-årskalas för Jacob i dag, på vår stora fina innergård. Det finns ett grillhus där vi huserade.

    Men puh vad trött man blir av barnkalas! Jag är mycket tacksam att min mamma kunde komma en timme tidigare och hjälpa till lite. Dessutom passade hon lillebror David (15 månader) en stor del av tiden, vilket var bra. Det blev lite dåligt med folk, många kom sent och en som tackat ja kom inte alls, men det blev kul ändå.

    Vi grillade olika kryddiga korvar som vi vuxna fick grova baguetter till, samt grillspett med squash, aubergine, lök, svamp och paprika. Det fanns också "vanlig" korv och bröd till barnen, men spetten lockade även dem. Sedan princesstårta efter sonens önskemål, kaffe och te till de vuxna, samt obligatorisk fiskdamm med godispåse. Vi var ute på vår stora innergård, ungarna sprang runt och lekte en hel del i det varma och soliga vädret.
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    piratkalas hade vi idag för Viggo......
    läs i bloggen, ska lägga in fler bilder under morgondagen, nu är jag för trött :-)

    http://lillith76.bloggagratis.se/
  6. 3
    piratkalas hade vi idag för Viggo......
    läs i bloggen, ska lägga in fler bilder under morgondagen, nu är jag för trött :-)

    http://lillith76.bloggagratis.se/
  7. Medlem sedan
    Sep 1998
    #4
    här firades vår midsommartjej igår med barnkalas ( det blir mer på fredag med släkten ), korv, glass, kakor och sen en skattjakt som slutade med fiskdamm. Lagom många barn, lagom mycket jobb
  8. 4
    här firades vår midsommartjej igår med barnkalas ( det blir mer på fredag med släkten ), korv, glass, kakor och sen en skattjakt som slutade med fiskdamm. Lagom många barn, lagom mycket jobb
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5
    skattjakt... Det var ju en bra ide jag inte tänkt på.. Nåt att ta med i tankarna till nästa år....
    låter som ett härligt och lyckat kalas..
  10. 5
    skattjakt... Det var ju en bra ide jag inte tänkt på.. Nåt att ta med i tankarna till nästa år....
    låter som ett härligt och lyckat kalas..
  11. Medlem sedan
    Aug 2007
    #6
    Jo vi har också klarat av 5-års kalaset men det är en stökig vecka när Thea fyller eftersom samma vecka fyller min man,, min syster och syrrans son år. Dessutom är det oftast skolavslutning i början och midsommar i slutet av en oändlig rad födelsedagar. Det är svårt att få till ett barnkalas mitt i allt detta kaos.

    Härligt at ni fick så fint väder på ert kalas
  12. 6
    Jo vi har också klarat av 5-års kalaset men det är en stökig vecka när Thea fyller eftersom samma vecka fyller min man,, min syster och syrrans son år. Dessutom är det oftast skolavslutning i början och midsommar i slutet av en oändlig rad födelsedagar. Det är svårt att få till ett barnkalas mitt i allt detta kaos.

    Härligt at ni fick så fint väder på ert kalas

Liknande trådar

  1. ett 5årskalas till
    By anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 07:59
  2. Då var Pamelas och Agnes 5årskalas över
    By Sofia_N in forum _03 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-11, 21:46
  3. Nu får vi det här överstökat va?
    By Astaldoundome in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 22:05
  4. Överstökat
    By Britz in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 10:35
  5. Sjörövarkalaset överstökat
    By Bea m. V & H in forum _01 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-10, 08:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar