Nytt om Isaac...
Hjärtfel - barn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Nytt om Isaac...

    Gunnar ringde i torsdags och berättade att isaac hade som sagt höga sviktvärden och hjärtrusningar, trots medicinering mot detta. Så imorgon ska vi öka hans betablockad ganska kraftigt, som kan leda till blodtrycksfall, så vi måste ha extra koll på honom. Om han nu skulle få blodtrycksfall så måste vi komma in...

    Annars måste vi ha is i magen, för har han inte blivit "bättre" eller stabil på ca 4 veckor så måste vi börja förbereda oss på transplantation. Så nu lever vi verkligen dag för dag...

    Från det ena till det andra...Isaac kommer att vara med i kommande nummer av hjärtebarnet.

    Kram till er alla!

    Linn.
  2. 1
    Nytt om Isaac... Gunnar ringde i torsdags och berättade att isaac hade som sagt höga sviktvärden och hjärtrusningar, trots medicinering mot detta. Så imorgon ska vi öka hans betablockad ganska kraftigt, som kan leda till blodtrycksfall, så vi måste ha extra koll på honom. Om han nu skulle få blodtrycksfall så måste vi komma in...

    Annars måste vi ha is i magen, för har han inte blivit "bättre" eller stabil på ca 4 veckor så måste vi börja förbereda oss på transplantation. Så nu lever vi verkligen dag för dag...

    Från det ena till det andra...Isaac kommer att vara med i kommande nummer av hjärtebarnet.

    Kram till er alla!

    Linn.
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2
    Hej!

    Vad jobbigt ni har det nu.
    Jag hoppas innerligt att den höjda dosen ska hjälpa Isaac så han mår mycket bättre. Borde ni inte få ligga inne under den tid man ställer in dosen?

    Jag ser fram emot att få se er lille prins i Hjärtebarnet, har ju inte träffat honom "på riktigt".

    Mängder med styrkekramar!

    Frida, Olles mamma
  4. 2
    Hej!

    Vad jobbigt ni har det nu.
    Jag hoppas innerligt att den höjda dosen ska hjälpa Isaac så han mår mycket bättre. Borde ni inte få ligga inne under den tid man ställer in dosen?

    Jag ser fram emot att få se er lille prins i Hjärtebarnet, har ju inte träffat honom "på riktigt".

    Mängder med styrkekramar!

    Frida, Olles mamma
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Hej Linn...

    ...Här ska du veta att jag har allt tänkt på dig och undrat hur det är med Isaac...
    Isen lägger sig i magen o vi får hoppas att medicinerna hjälper...

    NU ska du allt få skratta litet åt min situation, sitter o gör tummen upp för allt nu för tiden... Ihelgen så råkade en tumme hamna mellan båten o bryggan och det kan jag garantera gör svinont...Trodde först att jaha där blir det nog en blånagel..men nope hela nagel m nagelbädd o hela kittet lossna o tummen bröts vilket konstanterades på akuten natten till söndagen....Så himla idiotiskt jag vet men kunde det komma lägligare...nää sjukskriven o badförbud eftersom det var ju öppet ända in till benet.....
    Inte nog med det så har tjejerna fallit in i en rejäl infektion/ pollenreaktion och den enda som inte har drabbats av något är just Zacki, ungen som ser ut som en pepparkaka lär ju bli neger innan sommarn är slut....

    Nu håller vi tummarna för Er och hoppas att vi kanske ses vid Junibacken i år igen....
    Kram Mimmi
    Sluta leta det enda sättet att finna det du söker....
  6. 3
    Hej Linn... ...Här ska du veta att jag har allt tänkt på dig och undrat hur det är med Isaac...
    Isen lägger sig i magen o vi får hoppas att medicinerna hjälper...

    NU ska du allt få skratta litet åt min situation, sitter o gör tummen upp för allt nu för tiden... Ihelgen så råkade en tumme hamna mellan båten o bryggan och det kan jag garantera gör svinont...Trodde först att jaha där blir det nog en blånagel..men nope hela nagel m nagelbädd o hela kittet lossna o tummen bröts vilket konstanterades på akuten natten till söndagen....Så himla idiotiskt jag vet men kunde det komma lägligare...nää sjukskriven o badförbud eftersom det var ju öppet ända in till benet.....
    Inte nog med det så har tjejerna fallit in i en rejäl infektion/ pollenreaktion och den enda som inte har drabbats av något är just Zacki, ungen som ser ut som en pepparkaka lär ju bli neger innan sommarn är slut....

    Nu håller vi tummarna för Er och hoppas att vi kanske ses vid Junibacken i år igen....
    Kram Mimmi
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    Håller också tummarna att medicinen ska verka, men det känns oroligt att ni själva ska övervaka eventuella blodtrycksfall. Hur ser man det?
  8. 4
    Håller också tummarna att medicinen ska verka, men det känns oroligt att ni själva ska övervaka eventuella blodtrycksfall. Hur ser man det?
  9. Fiano
    #5
    Hoppas verkligen att det går bra med höjningen av betablockaden och att den hjälper Isaac att må bättre igen.

    Ser fram emot att få läsa om Isaac i Hjärtebarnet!

    Ta hand om er så gott det går!! Styrkekramar, Sofia
  10. 5
    Hoppas verkligen att det går bra med höjningen av betablockaden och att den hjälper Isaac att må bättre igen.

    Ser fram emot att få läsa om Isaac i Hjärtebarnet!

    Ta hand om er så gott det går!! Styrkekramar, Sofia
  11. Medlem sedan
    Sep 2007
    #6
    Vi skickar stora styrkekramar till er. Hoppas att allt kommer att gå bra för er.
    Jag ser också fram emot läsningen i nästa tidning.
    Sköt om er och massor av kramar till er.
    //Malin coh Emmy
  12. 6
    Vi skickar stora styrkekramar till er. Hoppas att allt kommer att gå bra för er.
    Jag ser också fram emot läsningen i nästa tidning.
    Sköt om er och massor av kramar till er.
    //Malin coh Emmy
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7
    ja du, det frågade jag också. Svaret jag fick var: Om han blir ännu blekare, tröttare, får en obehagskänsla, blir däven mm. Då ska vi ringa till Gunilla och ev komma in.

    Men man går ju och hittar symtom hela tiden...

    Kram Linn.
  14. 7
    ja du, det frågade jag också. Svaret jag fick var: Om han blir ännu blekare, tröttare, får en obehagskänsla, blir däven mm. Då ska vi ringa till Gunilla och ev komma in.

    Men man går ju och hittar symtom hela tiden...

    Kram Linn.
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8
    Ja, jag har för mig att man kan svimma av blodtrycksfall, så det lär ni väl märka.....
    Jag tittade lite igen på filmen om Victoria som fick ett nytt hjärta för något år sedan, och den är så hoppfull, hon mår så bra efteråt. Man måste ha maskotar i sådana här situationer, saker man tror på och kan se som positiva förebilder.
  16. 8
    Ja, jag har för mig att man kan svimma av blodtrycksfall, så det lär ni väl märka.....
    Jag tittade lite igen på filmen om Victoria som fick ett nytt hjärta för något år sedan, och den är så hoppfull, hon mår så bra efteråt. Man måste ha maskotar i sådana här situationer, saker man tror på och kan se som positiva förebilder.
  17. Medlem sedan
    Jan 2008
    #9
    Håller en fet tumme att det fungerar! Tycker i och för sig det verkar konstigt att ni ska ha det medicinska ansvaret att kolla honom under tiden, samtidigt kan det ju va skönt att få va hemma och slippa va på sjukhus!
    Ser fram emot nästa nummer av tidningen så jag får se din lilla prins!
    Styrkekramar från oss
  18. 9
    Håller en fet tumme att det fungerar! Tycker i och för sig det verkar konstigt att ni ska ha det medicinska ansvaret att kolla honom under tiden, samtidigt kan det ju va skönt att få va hemma och slippa va på sjukhus!
    Ser fram emot nästa nummer av tidningen så jag får se din lilla prins!
    Styrkekramar från oss
  19. Medlem sedan
    Dec 2006
    #10
    Även här hålls alla tummar och tår som går att han mår bättre med den hjälp ni nu får.

    Lycka till med allt, våra tankar är hos er. Ska bli spännande att läsa om er i Hjärtebarnet!
  20. 10
    Även här hålls alla tummar och tår som går att han mår bättre med den hjälp ni nu får.

    Lycka till med allt, våra tankar är hos er. Ska bli spännande att läsa om er i Hjärtebarnet!
  21. Medlem sedan
    Mar 2008
    #11
    Tänker på er Linn och håller alla mina tummar och Bellis tummar också!!!
    Massor med styrkekramar från oss!!
  22. 11
    Tänker på er Linn och håller alla mina tummar och Bellis tummar också!!!
    Massor med styrkekramar från oss!!
  23. Medlem sedan
    Jan 2007
    #12
    Det var inga lätta besked ni fick om Isaacs hjärtstatus. Hoppas ändå att medicinen hjälper lite och att han slipper blodtrycksfall. Får man fråga hur högt sviktvärdet var? ProBNP eller har ni nåt annat test? Vår Victor hade 12.000 direkt efter sin hjärtop och runt 1.000 har jag för mig när han blev sämre förra sommaren. Senast vi mätte det låg det runt 100.

    I vår hjärtebarnsgrupp finns en flicka som fick ett nytt hjärta när hon var 5 år, nu är hon 12 och mår ganska bra. Äter mediciner mot avstötning förstås, men går i skolan och är väl som andra 12-åringar mest.

    Tänker på er, kram Mia & Victor
  24. 12
    Det var inga lätta besked ni fick om Isaacs hjärtstatus. Hoppas ändå att medicinen hjälper lite och att han slipper blodtrycksfall. Får man fråga hur högt sviktvärdet var? ProBNP eller har ni nåt annat test? Vår Victor hade 12.000 direkt efter sin hjärtop och runt 1.000 har jag för mig när han blev sämre förra sommaren. Senast vi mätte det låg det runt 100.

    I vår hjärtebarnsgrupp finns en flicka som fick ett nytt hjärta när hon var 5 år, nu är hon 12 och mår ganska bra. Äter mediciner mot avstötning förstås, men går i skolan och är väl som andra 12-åringar mest.

    Tänker på er, kram Mia & Victor
  25. Medlem sedan
    Sep 2002
    #13
    Hej Mia!

    Jag har ingen aning om vad sviktprovet heter eller hur mycket det visade. Bara att det var högt.

    Skönt att höra om andra transplanterade som det gått bra för.

    Kram Linn.
  26. 13
    Hej Mia!

    Jag har ingen aning om vad sviktprovet heter eller hur mycket det visade. Bara att det var högt.

    Skönt att höra om andra transplanterade som det gått bra för.

    Kram Linn.
  27. Medlem sedan
    Sep 2002
    #14
    Var kan man se den filmen om Viktoria? Har missat den konstigt nog...

    Vi ska in morgon till muskelteamet på ALB och kolla alla muskler. Efteråt ska vi gå förbi hjärtmott. och kolla hans blodtryck.

    kommer med uppdatering.

    kram Linn.
  28. 14
    Var kan man se den filmen om Viktoria? Har missat den konstigt nog...

    Vi ska in morgon till muskelteamet på ALB och kolla alla muskler. Efteråt ska vi gå förbi hjärtmott. och kolla hans blodtryck.

    kommer med uppdatering.

    kram Linn.
  29. Medlem sedan
    Jan 2007
    #15
    Det finns ett utdrag från dokumentären här: http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.216992

    Vi har hela filmen sparad, så om du vill kan jag bränna den på en dvd och skicka till dig. Du kan maila din adress till mig på [email protected].
  30. 15
    Det finns ett utdrag från dokumentären här: http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.216992

    Vi har hela filmen sparad, så om du vill kan jag bränna den på en dvd och skicka till dig. Du kan maila din adress till mig på [email protected].
  31. Medlem sedan
    Apr 2001
    #16
    Jag kan bränna den till dej om du vill. Du kan lämna din adress som ett meddelande till mej.
  32. 16
    Jag kan bränna den till dej om du vill. Du kan lämna din adress som ett meddelande till mej.
  33. Medlem sedan
    Apr 2001
    #17
    Förlåt Imsavimsa, jag såg läste inte ditt inlägg.
  34. 17
    Förlåt Imsavimsa, jag såg läste inte ditt inlägg.
  35. Medlem sedan
    Jan 2007
    #18
    Ingen fara, du får gärna göra det om du vill! Men jag har den sparad på hårddisken ändå ;-)
  36. 18
    Ingen fara, du får gärna göra det om du vill! Men jag har den sparad på hårddisken ändå ;-)
  37. Medlem sedan
    Apr 2001
    #19
    Jag har den också, och den får inte raderas! Mimi undrar varje gång hon tittar vad det är och varför jag inte tar bort den, men den ska jag ha kvar. Likaså "sorgen bor i hjärtat" som handlar om en liten tjej (minns inte hennes namn) och Isa som är 19 år. Den är också så trösterik, men jag gråter floder ändå.Det är så mycket minnen, och jag har trräffat Isa sedan hon var 2 år, och följt henne genom åren. Hon är en oerhört bra förebild
  38. 19
    Jag har den också, och den får inte raderas! Mimi undrar varje gång hon tittar vad det är och varför jag inte tar bort den, men den ska jag ha kvar. Likaså "sorgen bor i hjärtat" som handlar om en liten tjej (minns inte hennes namn) och Isa som är 19 år. Den är också så trösterik, men jag gråter floder ändå.Det är så mycket minnen, och jag har trräffat Isa sedan hon var 2 år, och följt henne genom åren. Hon är en oerhört bra förebild

Liknande trådar

  1. Isaac
    By anonymt namn in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-04-01, 11:30
  2. Isaac
    By M-Irre in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 16:29
  3. Linn-Isaac
    By Fru Lök-07 in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-25, 20:09
  4. Linn-Isaac
    By Fru Lök-07 in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 09:56
  5. Isaac 3 år...
    By Linn-Isaac in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 12:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar