sommar dikt till barnen
Barn som yrke
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    sommar dikt till barnen

    Hej
    Jag letar efter en sommardikt av något slag att sätta på kortet barnen får vid avslutningen. Jag har skrivit ett "sommarbbrev" lite snabbt. Men det kändes ganska högtravande, stod lite minnen från sånt barnen lärt sig under året och kan tänka tillbaka på och på slutet en hälsning från oss lärare/fritidspersonal med önskan om ett härligt sommarlov.

    Men kanske skulle ha en dikt i stället.

    Men som sagt alla tips mottas tacksamt....

    ~Zirie - förskollärare i en 1a (och på fritids)
    ______________________
    ~Z~
    ______________________
  2. 1
    sommar dikt till barnen Hej
    Jag letar efter en sommardikt av något slag att sätta på kortet barnen får vid avslutningen. Jag har skrivit ett "sommarbbrev" lite snabbt. Men det kändes ganska högtravande, stod lite minnen från sånt barnen lärt sig under året och kan tänka tillbaka på och på slutet en hälsning från oss lärare/fritidspersonal med önskan om ett härligt sommarlov.

    Men kanske skulle ha en dikt i stället.

    Men som sagt alla tips mottas tacksamt....

    ~Zirie - förskollärare i en 1a (och på fritids)
  3. Rakel A
    #2
    Kanske inte någon sommardikt men den här dikten fick min (och dom andra barnen) när dom slutade på dagis.

    Jag önskar dig inte guld, mitt barn
    ej heller pengar och makt.

    Jag önskar dig modet att vara dig själv
    och stå för det du har sagt.

    Jag önskar dig inte en stenfri väg,
    men kraften att vägen gå.

    Jag önskar dig kärlek i rikligt mått
    och vänner att lita på.
  4. 2
    Kanske inte någon sommardikt men den här dikten fick min (och dom andra barnen) när dom slutade på dagis.

    Jag önskar dig inte guld, mitt barn
    ej heller pengar och makt.

    Jag önskar dig modet att vara dig själv
    och stå för det du har sagt.

    Jag önskar dig inte en stenfri väg,
    men kraften att vägen gå.

    Jag önskar dig kärlek i rikligt mått
    och vänner att lita på.
  5. snart semester
    #3
    Spontant känner jag att barnen där jag jobbar inte hade förstått något alls av denna dikt, pasar kanske bäst till större barn...
    Jag tycker att det är trevligare att skriva ngt personligt till var och en. Brevet kan börja samma för alla och sedan avslutas i ngt personligt. Så har vi gjort.
  6. 3
    Spontant känner jag att barnen där jag jobbar inte hade förstått något alls av denna dikt, pasar kanske bäst till större barn...
    Jag tycker att det är trevligare att skriva ngt personligt till var och en. Brevet kan börja samma för alla och sedan avslutas i ngt personligt. Så har vi gjort.
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4

    det blev ett brev till barnen

    samma brev till alla men skrivet som om det var skrivit till den som läser det.
    En sammanfattning av vad de lärt under året, händelser vi varit med om och några tankar om hur man kan minnas sommaren genom minnen man plockar med sig. Jag tror det blir bra.

    Tack för era tankar.

    ~Zirie
    ______________________
    ~Z~
    ______________________
  8. 4
    det blev ett brev till barnen samma brev till alla men skrivet som om det var skrivit till den som läser det.
    En sammanfattning av vad de lärt under året, händelser vi varit med om och några tankar om hur man kan minnas sommaren genom minnen man plockar med sig. Jag tror det blir bra.

    Tack för era tankar.

    ~Zirie

Liknande trådar

  1. Dikt till dop
    By Ilsefin in forum _0907 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 09:25
  2. Sista minuten med barnen i sommar?
    By evwa in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-28, 18:42
  3. En till dikt
    By Quintuz in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 21:11
  4. Ha barnen hemma i sommar
    By Marre m J & E in forum Småbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 19:48
  5. En dikt till.
    By asa81 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 22:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar