Djurenkät
_0504 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 1999
    #1

    Djurenkät

    Man kan ju svara även om man inte har egna djur för man kanske brukar träffa några djur... små ensamma fågelungar osv;-)

    Vilka husdjur har ni hemma?

    Övriga husdjur som barnet träffar (kompisars, släktingar)?

    Skulle ni vilja ha fler djur?

    Visar barnet intresse för djuret/djuren?

    Förstår aprilisen att djur har egen vilja (dvs. är "snäll" med djuret och inte hänger i öron osv.)?

    Vill barnet hjälpa till med djuret/djuren, mata, borsta osv?

    Delge oss gärna en liten berättelse om barn och djur...
    Anna m Hampus & Nova
  2. 1
    Djurenkät Man kan ju svara även om man inte har egna djur för man kanske brukar träffa några djur... små ensamma fågelungar osv;-)

    Vilka husdjur har ni hemma?

    Övriga husdjur som barnet träffar (kompisars, släktingar)?

    Skulle ni vilja ha fler djur?

    Visar barnet intresse för djuret/djuren?

    Förstår aprilisen att djur har egen vilja (dvs. är "snäll" med djuret och inte hänger i öron osv.)?

    Vill barnet hjälpa till med djuret/djuren, mata, borsta osv?

    Delge oss gärna en liten berättelse om barn och djur...
  3. Medlem sedan
    Feb 1999
    #2
    Våra egna svar...
    Vilka husdjur har ni hemma?
    * Två katter, kanin, dvärghamster (fick i går:-), två salamandrar och ca 35 akvariefiskar

    Övriga husdjur som barnet träffar (kompisars, släktingar)?
    * Häst (barnridning), hundar (farfar, mormor & morfar och moster)

    Skulle ni vilja ha fler djur?
    * Ja, en hund vore underbart

    Visar barnet intresse för djuret/djuren?
    * Oh, ja stort intresse.

    Förstår aprilisen att djur har egen vilja (dvs. är "snäll" med djuret och inte hänger i öron osv.)?
    * Hyfsat bra, men ibland blir hon väldigt sur på katterna som bara går sin väg när de ledsnar...Hon tycker också att koppel är kul men det är inte så lätt att gå ut och gå med en busig kanin...

    Vill barnet hjälpa till med djuret/djuren, mata, borsta osv?
    * Hon vill gärna pyssla, mata, gosa och bestämma lite över dem;-) Hon får inte borsta dem (för riskabelt för de kan bli arga)

    Delge oss gärna en liten berättelse om barn och djur...
    Nova vaknar bäst om jag släpper in ena katten och låter honom väcka henne. De dagarna vaknar Nova som en solstråle och hon känner en härlig sammhörighet med katten som gosar och ligger och puffar på henne...Förra veckan matade hon själv kaninen (får hon inte) lämnade buren öppen och sedan hjälpte mina snälla grannar att fånga in henne...Nova sa"det var inte jag, det var Hampus" men storebror var inte ens hemma;-) Sedan har hon ju matat akvarifiskarna med HELA matburken...tog nån timme att få rent akvariet...Hon har också kollat hur mkt kattmat det engentligen finns i en säck genom att hälla ut allt på köksgolvet...
  4. 2
    Våra egna svar...
    Vilka husdjur har ni hemma?
    * Två katter, kanin, dvärghamster (fick i går:-), två salamandrar och ca 35 akvariefiskar

    Övriga husdjur som barnet träffar (kompisars, släktingar)?
    * Häst (barnridning), hundar (farfar, mormor & morfar och moster)

    Skulle ni vilja ha fler djur?
    * Ja, en hund vore underbart

    Visar barnet intresse för djuret/djuren?
    * Oh, ja stort intresse.

    Förstår aprilisen att djur har egen vilja (dvs. är "snäll" med djuret och inte hänger i öron osv.)?
    * Hyfsat bra, men ibland blir hon väldigt sur på katterna som bara går sin väg när de ledsnar...Hon tycker också att koppel är kul men det är inte så lätt att gå ut och gå med en busig kanin...

    Vill barnet hjälpa till med djuret/djuren, mata, borsta osv?
    * Hon vill gärna pyssla, mata, gosa och bestämma lite över dem;-) Hon får inte borsta dem (för riskabelt för de kan bli arga)

    Delge oss gärna en liten berättelse om barn och djur...
    Nova vaknar bäst om jag släpper in ena katten och låter honom väcka henne. De dagarna vaknar Nova som en solstråle och hon känner en härlig sammhörighet med katten som gosar och ligger och puffar på henne...Förra veckan matade hon själv kaninen (får hon inte) lämnade buren öppen och sedan hjälpte mina snälla grannar att fånga in henne...Nova sa"det var inte jag, det var Hampus" men storebror var inte ens hemma;-) Sedan har hon ju matat akvarifiskarna med HELA matburken...tog nån timme att få rent akvariet...Hon har också kollat hur mkt kattmat det engentligen finns i en säck genom att hälla ut allt på köksgolvet...
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Våra egna svar...
    Vilka husdjur har ni hemma?
    * 2 Grå Jakopapegojor (stora killar) 6 dvärgpapegojor (föräldrar och 4 ungar på drygt 2 v)
    och ett akvarium innehållande en 12-13 fiskar sådär

    Övriga husdjur som barnet träffar (kompisars, släktingar)?
    * Hund (farfars)

    Skulle ni vilja ha fler djur?
    * Ja en lite vovve skulle vi vilja ha men vi har inte plats

    Visar barnet intresse för djuret/djuren?
    * Oh, ja stort intresse.

    Förstår aprilisen att djur har egen vilja (dvs. är "snäll" med djuret och inte hänger i öron osv.)?
    * Jodå, han vet mycket väl att gojorna nyper tillbaka om han är dum mot dom, men för det mesta kommer dom väldigt bra överesn och yngsta gojan (5 år) och han brukar leka inne i lekrummet själva.

    Vill barnet hjälpa till med djuret/djuren, mata, borsta osv?
    * Ja hjälper till med maten och släppa ut och sätta in dom. Och rengörning av akvariet

    Delge oss gärna en liten berättelse om barn och djur...
    Det klassiska att mer eller mindre häll ner hela fiskmatsburken i akvariet och sen se oförstående ut till att man inte ser fiskarna pga av all mat
    Annars är det den viktiga godnatt pussen han och Storm(papegojan på 5 år) emellan, dom är så söta och jätteförsiktiga, fåglarna går alltid in före han ska lägga sig så då vill han ta Storm på pinnen och gå till buren med han och innan han sätter in han ska han ge han en godnatt puss, väldigt viktigt och han blir väldigt upprörd om vi glömmer det nån gång.
    Stolt mamma till underprinsarna Elric-05, Tyr-07 och Zedd-09

    Våran blogg : http://littelfrogs.blogspot.com

    Elrics gammla blogg finns kvar men kommer inte att skriva just nåt mer i den men där finns ju en del smått och gott från då han var liten bebis.
    www.grodprinsen.blogg.se
  6. 3
    Våra egna svar...
    Vilka husdjur har ni hemma?
    * 2 Grå Jakopapegojor (stora killar) 6 dvärgpapegojor (föräldrar och 4 ungar på drygt 2 v)
    och ett akvarium innehållande en 12-13 fiskar sådär

    Övriga husdjur som barnet träffar (kompisars, släktingar)?
    * Hund (farfars)

    Skulle ni vilja ha fler djur?
    * Ja en lite vovve skulle vi vilja ha men vi har inte plats

    Visar barnet intresse för djuret/djuren?
    * Oh, ja stort intresse.

    Förstår aprilisen att djur har egen vilja (dvs. är "snäll" med djuret och inte hänger i öron osv.)?
    * Jodå, han vet mycket väl att gojorna nyper tillbaka om han är dum mot dom, men för det mesta kommer dom väldigt bra överesn och yngsta gojan (5 år) och han brukar leka inne i lekrummet själva.

    Vill barnet hjälpa till med djuret/djuren, mata, borsta osv?
    * Ja hjälper till med maten och släppa ut och sätta in dom. Och rengörning av akvariet

    Delge oss gärna en liten berättelse om barn och djur...
    Det klassiska att mer eller mindre häll ner hela fiskmatsburken i akvariet och sen se oförstående ut till att man inte ser fiskarna pga av all mat
    Annars är det den viktiga godnatt pussen han och Storm(papegojan på 5 år) emellan, dom är så söta och jätteförsiktiga, fåglarna går alltid in före han ska lägga sig så då vill han ta Storm på pinnen och gå till buren med han och innan han sätter in han ska han ge han en godnatt puss, väldigt viktigt och han blir väldigt upprörd om vi glömmer det nån gång.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4

    Om oss

    Vilka husdjur har ni hemma?
    - vi har en hund - Schapendoes (hollänsk vallhund som är latare än latast)

    Övriga husdjur som barnet träffar (kompisars, släktingar)?
    - En granne har kanin, några andra har hundar, ett par kompisar har katt.

    Skulle ni vilja ha fler djur?
    - Både ja och nej, jag saknar mina hästar men då vill jag bo på en gård igen.
    Kanin och katt efterfrågar barnen...

    Visar barnet intresse för djuret/djuren?
    - O, ja!!! Båd stora barnen tränargility och lydnad med henne här hemma.

    Förstår aprilisen att djur har egen vilja (dvs. är "snäll" med djuret och inte hänger i öron osv.)?
    - Njae fast våhund verkar te bry sig utan låter henne.

    Vill barnet hjälpa till med djuret/djuren, mata, borsta osv?
    - När jag eller deras pappa säer oss och borstar så vill de hjälpa till menaldrig på eget insiativ utan då r det me träningen de vill göra.
  8. 4
    Om oss Vilka husdjur har ni hemma?
    - vi har en hund - Schapendoes (hollänsk vallhund som är latare än latast)

    Övriga husdjur som barnet träffar (kompisars, släktingar)?
    - En granne har kanin, några andra har hundar, ett par kompisar har katt.

    Skulle ni vilja ha fler djur?
    - Både ja och nej, jag saknar mina hästar men då vill jag bo på en gård igen.
    Kanin och katt efterfrågar barnen...

    Visar barnet intresse för djuret/djuren?
    - O, ja!!! Båd stora barnen tränargility och lydnad med henne här hemma.

    Förstår aprilisen att djur har egen vilja (dvs. är "snäll" med djuret och inte hänger i öron osv.)?
    - Njae fast våhund verkar te bry sig utan låter henne.

    Vill barnet hjälpa till med djuret/djuren, mata, borsta osv?
    - När jag eller deras pappa säer oss och borstar så vill de hjälpa till menaldrig på eget insiativ utan då r det me träningen de vill göra.
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Jag märker att ni 3 som svarat tidigare är djurälskare av stora mått. Jag själv gillar faktiskt inte djur över huvudtaget, jovisst kan kattungar vara söta men inte så att det lockar att ha en katt. Här kommer våra svar ivarjefall:

    Vilka husdjur har ni hemma?
    inga förutom dammråttor

    Övriga husdjur som barnet träffar (kompisars, släktingar)?
    grannen har en hund men annars har ingen i släkten el kompisar djur

    Skulle ni vilja ha fler djur?
    neeeej!! jag gillar inte djur över huvudtaget så här blir det inga alls.

    Visar barnet intresse för djuret/djuren?
    han brukar klappa grannens hund ibland. Vi brukar plocka lite insekter i skogen och lägga i en burk med förstoringsglas och titta på

    Förstår aprilisen att djur har egen vilja (dvs. är "snäll" med djuret och inte hänger i öron osv.)?
    jag tror inte det eftersom vi som sagt knappt umgås med djur

    Vill barnet hjälpa till med djuret/djuren, mata, borsta osv?
    -
    Delge oss gärna en liten berättelse om barn och djur...
  10. 5
    Jag märker att ni 3 som svarat tidigare är djurälskare av stora mått. Jag själv gillar faktiskt inte djur över huvudtaget, jovisst kan kattungar vara söta men inte så att det lockar att ha en katt. Här kommer våra svar ivarjefall:

    Vilka husdjur har ni hemma?
    inga förutom dammråttor

    Övriga husdjur som barnet träffar (kompisars, släktingar)?
    grannen har en hund men annars har ingen i släkten el kompisar djur

    Skulle ni vilja ha fler djur?
    neeeej!! jag gillar inte djur över huvudtaget så här blir det inga alls.

    Visar barnet intresse för djuret/djuren?
    han brukar klappa grannens hund ibland. Vi brukar plocka lite insekter i skogen och lägga i en burk med förstoringsglas och titta på

    Förstår aprilisen att djur har egen vilja (dvs. är "snäll" med djuret och inte hänger i öron osv.)?
    jag tror inte det eftersom vi som sagt knappt umgås med djur

    Vill barnet hjälpa till med djuret/djuren, mata, borsta osv?
    -
    Delge oss gärna en liten berättelse om barn och djur...
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    Mina svar

    Vilka husdjur har ni hemma?
    Bara dammråttor och en hel del gosedjur

    Övriga husdjur som barnet träffar (kompisars, släktingar)?
    Mosters katter, farbrors katter, kompisarnas hundar och katter

    Skulle ni vilja ha fler djur?
    Nej

    Visar barnet intresse för djuret/djuren?
    Ja

    Förstår aprilisen att djur har egen vilja (dvs. är "snäll" med djuret och inte hänger i öron osv.)?
    Nja, vet att man inte ska men gör ändå så hon har åkt på ett par kängor ifrån katterna

    Vill barnet hjälpa till med djuret/djuren, mata, borsta osv?
    Matar gärna mosters katter
  12. 6
    Mina svar

    Vilka husdjur har ni hemma?
    Bara dammråttor och en hel del gosedjur

    Övriga husdjur som barnet träffar (kompisars, släktingar)?
    Mosters katter, farbrors katter, kompisarnas hundar och katter

    Skulle ni vilja ha fler djur?
    Nej

    Visar barnet intresse för djuret/djuren?
    Ja

    Förstår aprilisen att djur har egen vilja (dvs. är "snäll" med djuret och inte hänger i öron osv.)?
    Nja, vet att man inte ska men gör ändå så hon har åkt på ett par kängor ifrån katterna

    Vill barnet hjälpa till med djuret/djuren, mata, borsta osv?
    Matar gärna mosters katter
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar