Party för 15 åttaåringar??!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2008
    #1

    Party för 15 åttaåringar??!

    Dottern ska ha party på kvällen för 15-18 åttaåringar nästa vecka (nästan bara tjejer), snälla ge mig tips på vad vi kan hitta på så att de inte bara springer omkring halvt planlöst. Förhoppningsvis kan vi vara utomhus i trädgården... Funderar på att dela upp dem i två lag och ha lite tävlingar, nån som har förslag? Vad kan man i så fall ha för pris till det vinnande laget? Andra tips nu när det kommer så många barn?! Och måste man ha godispåsar när de ska gå hem....?
  2. 1
    Party för 15 åttaåringar??! Dottern ska ha party på kvällen för 15-18 åttaåringar nästa vecka (nästan bara tjejer), snälla ge mig tips på vad vi kan hitta på så att de inte bara springer omkring halvt planlöst. Förhoppningsvis kan vi vara utomhus i trädgården... Funderar på att dela upp dem i två lag och ha lite tävlingar, nån som har förslag? Vad kan man i så fall ha för pris till det vinnande laget? Andra tips nu när det kommer så många barn?! Och måste man ha godispåsar när de ska gå hem....?
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    Haha, jag läste fel. Läste 15-18 åringar.. FUnderade varför dom skulle springa runt planlöst i trädgården *asg*
  4. 2
    Haha, jag läste fel. Läste 15-18 åringar.. FUnderade varför dom skulle springa runt planlöst i trädgården *asg*
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Håll hårt i hatten kör lite klassiska saker, typ tipsrunda,"stoppa-handen-i-påsen-o-gissa-grejen", minneslekar (lägg saker på ett bord och ta bort en och de ska gissa vilken) , hinderbana med ägg-på-sked och säckhopp..pris behövs inte..gör diplom istället! och ja...godispåsar behövs
  6. 3
    Håll hårt i hatten kör lite klassiska saker, typ tipsrunda,"stoppa-handen-i-påsen-o-gissa-grejen", minneslekar (lägg saker på ett bord och ta bort en och de ska gissa vilken) , hinderbana med ägg-på-sked och säckhopp..pris behövs inte..gör diplom istället! och ja...godispåsar behövs
  7. Medlem sedan
    May 2008
    #4
    he he jo jag såg att det blev knasigt när jag skrev, men orkade inte ändra.
  8. 4
    he he jo jag såg att det blev knasigt när jag skrev, men orkade inte ändra.
  9. Medlem sedan
    May 2008
    #5
    Säckhoppning blir det nog, och ägg-på-sked... Så godispåsar behövs säger du? Det blir dyrt det!!
  10. 5
    Säckhoppning blir det nog, och ägg-på-sked... Så godispåsar behövs säger du? Det blir dyrt det!!
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    Köp storpack det räcker ju med nåt tuggummi,tablettask och en klubba! släng i ett äpple så blir det lite tyngd i påsen
  12. 6
    Köp storpack det räcker ju med nåt tuggummi,tablettask och en klubba! släng i ett äpple så blir det lite tyngd i påsen
  13. Medlem sedan
    Jan 2008
    #7

    Dela upp dem i lag

    * stafett
    *hoppa säck
    *kast med stor gummistövel
    *kast med liten boll i hink
    *ägg pa sked
    *fyll en galsburk med legobitar och de far gissa hur manga bitar det är (ge dem tre alternativ att välja pa)
    *ge dem en burk och en lapp där du skrivit saker de ska hitta typ en viss blomma, en viss insekt, en vit sten, en tallkotte etc

    Räkna ihop poängen och utse ett segrande lag (men inga priser tycker jag, alla ska fa samma pa ett kalas för sa sma barn)
  14. 7
    Dela upp dem i lag * stafett
    *hoppa säck
    *kast med stor gummistövel
    *kast med liten boll i hink
    *ägg pa sked
    *fyll en galsburk med legobitar och de far gissa hur manga bitar det är (ge dem tre alternativ att välja pa)
    *ge dem en burk och en lapp där du skrivit saker de ska hitta typ en viss blomma, en viss insekt, en vit sten, en tallkotte etc

    Räkna ihop poängen och utse ett segrande lag (men inga priser tycker jag, alla ska fa samma pa ett kalas för sa sma barn)
  15. Medlem sedan
    Jan 2008
    #8

    Eller kanske en tipsrunda?

    Som ocksa görs i lag. Det är lättare med lag tycker jag när de är manga, det haller ihop dem och ingen blir utanför
  16. 8
    Eller kanske en tipsrunda? Som ocksa görs i lag. Det är lättare med lag tycker jag när de är manga, det haller ihop dem och ingen blir utanför
  17. Medlem sedan
    Oct 1999
    #9

    Ja, och så kan ni

    "servera" chips och popkorn under kalasets gång.
    ~*~ Ju mer jag tänker på saken, dess tydligare tycks det mig att livet helt enkelt är till för att levas ~*~ JW von Goethe
  18. 9
    Ja, och så kan ni "servera" chips och popkorn under kalasets gång.
  19. Medlem sedan
    Jun 2004
    #10
    *ASG* och godispåsar när de ska gå hem!
  20. 10
    *ASG* och godispåsar när de ska gå hem!

Liknande trådar

  1. Vad ger ni era åttaåringar?
    By -ME- in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-09-03, 17:56
  2. Tacofärs till 23 åttaåringar?
    By -ME- 1 in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-14, 09:46
  3. Party, party nästa helg (flyttar upp)
    By Lindaliten in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-13, 16:31
  4. åttaåringar
    By popsta in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 20:58
  5. Coola åttaåringar...
    By AnHo in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 16:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar