idag är det skolavslutning
_01 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    idag är det skolavslutning

    Har ni andra börjat med sommarloven än?
    Idag slutar skolorna här och med det kom regnet...typiskt : )

    Nog för att vi tacksamt tar emot regn har ju knappast nå'n gräsmatta kvar.

    trevlig sommar till er alla!
  2. 1
    idag är det skolavslutning Har ni andra börjat med sommarloven än?
    Idag slutar skolorna här och med det kom regnet...typiskt : )

    Nog för att vi tacksamt tar emot regn har ju knappast nå'n gräsmatta kvar.

    trevlig sommar till er alla!
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2

    Japp idag så!

    Nu är det sommarlov! Kvavt och regnigt så Karl får fira med att spela lite Star Wars Fick reda på idag att fröken han får i ettan är en gammal klasskompis från gymnasiet till R och mej - konstig mening det blev - kul i alla fall!
  4. 2
    Japp idag så! Nu är det sommarlov! Kvavt och regnigt så Karl får fira med att spela lite Star Wars Fick reda på idag att fröken han får i ettan är en gammal klasskompis från gymnasiet till R och mej - konstig mening det blev - kul i alla fall!
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3

    Avslutning imorgon

    ...på kvällen, i parken, med klasspicnic efteråt - kan bli jättemysigt.
    Regnet hänger i luften idag och det ser inte helt säkert ut på väderkartan heller men jag hoppas fortfarande på det bästa
    Visst behövs regnet men det kan gärna få vänta ett dygn till....

    /Åsa med Robbie
    Robbie nov -01 och Alice nov -09

    @->->- To walk on water you must leave the boat
  6. 3
    Avslutning imorgon ...på kvällen, i parken, med klasspicnic efteråt - kan bli jättemysigt.
    Regnet hänger i luften idag och det ser inte helt säkert ut på väderkartan heller men jag hoppas fortfarande på det bästa
    Visst behövs regnet men det kan gärna få vänta ett dygn till....

    /Åsa med Robbie
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4

    På fredag

    slutar man här. Vi har semester direkt i år. Är ju skönt just då, men jag tror det kommer att bli en lååång sommar sen (i meningen lång, utan ledighet, men det är inte mycket att göra åt nu).
  8. 4
    På fredag slutar man här. Vi har semester direkt i år. Är ju skönt just då, men jag tror det kommer att bli en lååång sommar sen (i meningen lång, utan ledighet, men det är inte mycket att göra åt nu).
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    I morgon är det första skolavslutningen här. Emilia är så spänd och avslutningskläderna ska strykas i kväll så de inte blir skrynkliga, och klackskor måste man ju ha...hoppas nu bara att regnet inte kommer...

    trevlig sommar till alla ifrån oss oxå!
  10. 5
    I morgon är det första skolavslutningen här. Emilia är så spänd och avslutningskläderna ska strykas i kväll så de inte blir skrynkliga, och klackskor måste man ju ha...hoppas nu bara att regnet inte kommer...

    trevlig sommar till alla ifrån oss oxå!
  11. Medlem sedan
    Apr 1999
    #6
    Torsdag kväll gäller på skolan i Gammelgården och på min skola (är högstadielärare) har vi i år flyttat avslutningen från kvällen innan till den "rätta" dagen, så jag kan gå på mina barns avslutning :-) Det ska bli så skoj! Sedan blir det desto sorgligare att ta farväl av min 9:a på fredag förmiddag...
  12. 6
    Torsdag kväll gäller på skolan i Gammelgården och på min skola (är högstadielärare) har vi i år flyttat avslutningen från kvällen innan till den "rätta" dagen, så jag kan gå på mina barns avslutning :-) Det ska bli så skoj! Sedan blir det desto sorgligare att ta farväl av min 9:a på fredag förmiddag...
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Här slutade förskolan redan sista maj. Så vi har hunnit ha fint väder på lovet.
    Nu känns det som värsta vintern. Ungarna har suttit inne nästan hela dagen och bara slöat och kollat TV och spelat data..
  14. 7
    Här slutade förskolan redan sista maj. Så vi har hunnit ha fint väder på lovet.
    Nu känns det som värsta vintern. Ungarna har suttit inne nästan hela dagen och bara slöat och kollat TV och spelat data..
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Nova har avslutning på torsdag förmiddag i kyrkan. Då ska både jag och maken gå. Mina två stora barn har avslutning på fredag morgon och då kan jag tyvärr inte vara med eftersom jag har avslutning på skolan där jag jobbar. Mina 9r går ut efter att jag har haft de i 4 år och det ska bli otroligt sorgligt och tungt. Min man kan som tur är vara med på de stora barnens avslutning så det känns OK.
  16. 8
    Nova har avslutning på torsdag förmiddag i kyrkan. Då ska både jag och maken gå. Mina två stora barn har avslutning på fredag morgon och då kan jag tyvärr inte vara med eftersom jag har avslutning på skolan där jag jobbar. Mina 9r går ut efter att jag har haft de i 4 år och det ska bli otroligt sorgligt och tungt. Min man kan som tur är vara med på de stora barnens avslutning så det känns OK.
  17. Medlem sedan
    Oct 2001
    #9

    Hade avslutning

    förra veckan. Vädret var fantastiskt och barnen var så fina Nu är det sommarlov men fritids för vår tjej eftersom vi jobbar ett par veckor till.
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  18. 9
    Hade avslutning förra veckan. Vädret var fantastiskt och barnen var så fina Nu är det sommarlov men fritids för vår tjej eftersom vi jobbar ett par veckor till.
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10

    På fredag

    är det avslutning för Hermans del. Sen vankas ett lååångt sommarlov hemma med mej och småsyskonen vilket han inte alls ser fram emot... Han vill hellre gå på fritids tillsammans med sina kompisar men det får han tyvärr inte.... Har ingen aning om hur jag ska hinna aktivera honom med tanke på att jag har fullt upp på dagarna med min 2-åring och min snart-1-åring... Tur att farmor är lärare med långt sommarlov! Hon får rycka in och hitta på bus med honom! Hon är nog väldens bästa farmor för en 6-åring (i alla fall i 6-åringens egna ögon ) eftersom hon älskar att elda, göra krut och koka ihop en massa kemiska vätskor som bubblar och ryker... Så om ni läser i tidningen att en gammal tant och en liten gosse har satt eld på hela Alingsås så vet ni vilka det är....
  20. 10
    På fredag är det avslutning för Hermans del. Sen vankas ett lååångt sommarlov hemma med mej och småsyskonen vilket han inte alls ser fram emot... Han vill hellre gå på fritids tillsammans med sina kompisar men det får han tyvärr inte.... Har ingen aning om hur jag ska hinna aktivera honom med tanke på att jag har fullt upp på dagarna med min 2-åring och min snart-1-åring... Tur att farmor är lärare med långt sommarlov! Hon får rycka in och hitta på bus med honom! Hon är nog väldens bästa farmor för en 6-åring (i alla fall i 6-åringens egna ögon ) eftersom hon älskar att elda, göra krut och koka ihop en massa kemiska vätskor som bubblar och ryker... Så om ni läser i tidningen att en gammal tant och en liten gosse har satt eld på hela Alingsås så vet ni vilka det är....
  21. Medlem sedan
    May 2001
    #11

    Haha

    Vi har haft kolsyreis, så det bubblar och kokar och ryker - mindre farligt om man vill bli populär Låter som en underbar farmor!!
  22. 11
    Haha Vi har haft kolsyreis, så det bubblar och kokar och ryker - mindre farligt om man vill bli populär Låter som en underbar farmor!!
  23. Medlem sedan
    Jan 2001
    #12

    låter ju farligt! :-)

    Farligt kul & spännande. Han får la ta med farmor o tälta någonstanns då :-)

    Hoppas ni har det gott.

    K


    ~Linda
    ______________________
    ~Z~
    ______________________
  24. 12
    låter ju farligt! :-) Farligt kul & spännande. Han får la ta med farmor o tälta någonstanns då :-)

    Hoppas ni har det gott.

    K


    ~Linda
  25. Medlem sedan
    Jan 2001
    #13

    Idag var det avslutning

    Gemensam avslutning för f-3 ute och därefter för F-klasserna i klassrummet.
    Avslutningen på det hela var en tårtbuffé och fika i Parken med F-3. Alla hade med en tårta o dukade upp på en gemensam buffé.
    Jag "fegade" dock, gjorde en liten kladdkaka ( Oli äter inte tårta) som vi själva fikade på.
    I år var mamma, pappa, mormor och morfar på avslutningen. Oli var SÅ glad. :-)

    Oli går på sommarlov på fredag och börjar inte förrän 18 augusti igen. Han är överlycklig. Hoppas det håller i sig. Fast han ska ju få åka ut med mormor o morfar i husbilen. Kan väl inte ha det bättre antar jag. :-) 2½ v med dem, till å från träffar med mig och med sin pappa o därefter 3 ½ v med mig och 3v. med pappa.

    Själv har jag skolavslutning i morgon på jobbet sedan väntar 3 v fritids å sen' är det semester :-)

    Ha det riktigt gott i sommar.

    *kram*

    ~Linda m Oli...
  26. 13
    Idag var det avslutning Gemensam avslutning för f-3 ute och därefter för F-klasserna i klassrummet.
    Avslutningen på det hela var en tårtbuffé och fika i Parken med F-3. Alla hade med en tårta o dukade upp på en gemensam buffé.
    Jag "fegade" dock, gjorde en liten kladdkaka ( Oli äter inte tårta) som vi själva fikade på.
    I år var mamma, pappa, mormor och morfar på avslutningen. Oli var SÅ glad. :-)

    Oli går på sommarlov på fredag och börjar inte förrän 18 augusti igen. Han är överlycklig. Hoppas det håller i sig. Fast han ska ju få åka ut med mormor o morfar i husbilen. Kan väl inte ha det bättre antar jag. :-) 2½ v med dem, till å från träffar med mig och med sin pappa o därefter 3 ½ v med mig och 3v. med pappa.

    Själv har jag skolavslutning i morgon på jobbet sedan väntar 3 v fritids å sen' är det semester :-)

    Ha det riktigt gott i sommar.

    *kram*

    ~Linda m Oli...
  27. Medlem sedan
    Jun 2001
    #14
    vilken liten värld en "känd" fröken.
    hoppas att avslutningen gick bra.
  28. 14
    vilken liten värld en "känd" fröken.
    hoppas att avslutningen gick bra.
  29. Medlem sedan
    Jun 2001
    #15
    Mysigt med pic nic hoppas att regnet häll sig borta.
    Här har det regnat en del nu men solen har åter hittat hit ( med lite kompis moln : )
    men regnet var välbehövligt snacka om att vår vatten räkning kommer att bli stor : )
  30. 15
    Mysigt med pic nic hoppas att regnet häll sig borta.
    Här har det regnat en del nu men solen har åter hittat hit ( med lite kompis moln : )
    men regnet var välbehövligt snacka om att vår vatten räkning kommer att bli stor : )
  31. Medlem sedan
    Jun 2001
    #16
    Men du det är ju gott med ledighet direkt...sen har ni ju alla helger med jättesoliga garantidagar : )
  32. 16
    Men du det är ju gott med ledighet direkt...sen har ni ju alla helger med jättesoliga garantidagar : )
  33. Medlem sedan
    Jun 2001
    #17
    strykas?? skall det vara nödvändigt . )
    Skojja bara ... Det är väl klart att man skall ha
    ny fin klänning med klack : )
  34. 17
    strykas?? skall det vara nödvändigt . )
    Skojja bara ... Det är väl klart att man skall ha
    ny fin klänning med klack : )
  35. Medlem sedan
    Jun 2001
    #18
    Ja det gäller att planera när man själv är lärare,
    Ja att ta farväl av "sina" ungar är inte det lättaste....men se med glädje vad du gett dom att ha med i bagaget för resten av livet.
    Lärare är guld värda.
  36. 18
    Ja det gäller att planera när man själv är lärare,
    Ja att ta farväl av "sina" ungar är inte det lättaste....men se med glädje vad du gett dom att ha med i bagaget för resten av livet.
    Lärare är guld värda.
  37. Medlem sedan
    Jun 2001
    #19
    jösses så tidigt ni slutar...när börjar skolorna igen då?
    Skönt med fint väder i alla fall.
  38. 19
    jösses så tidigt ni slutar...när börjar skolorna igen då?
    Skönt med fint väder i alla fall.
  39. Medlem sedan
    Jun 2001
    #20
    Hej! Ja nu är nog er skolavslutning nr 1 avklarad : )
    Hoppas att vädret var bra och att ni får en superdag imorgon oxå : )
  40. 20
    Hej! Ja nu är nog er skolavslutning nr 1 avklarad : )
    Hoppas att vädret var bra och att ni får en superdag imorgon oxå : )
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Skolavslutning idag
    By Challe IoP in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-20, 09:31
  2. SKOLAVSLUTNING idag
    By Mimmi med D&M in forum Hemmaföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-17, 12:26
  3. Skolavslutning idag!!
    By Åsa m A, M & Klara in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-09, 18:47
  4. Skolavslutning idag
    By Anonym in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-16, 13:22
  5. Skolavslutning idag...
    By kirri in forum _98 Alla barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 19:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar