Blöjfria?
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Blöjfria?

    nu har vi sagt hejdå till blöjorna för gott- både dag och natt!
    Haft nattblöja i fall att de sista veckorna ...men den har varit torr, så nu skippar vi den med! På dagis och fotbollscuper och i bilen så är det inga problem att inte ha blöja heller nu sedan två, tre veckor!så skönt!!!!! och ekonomikst med
    Fler torrisar??? Om inte så är det en bra tid att börja på nu till sommaren!
    Ulle med tjejligan
  2. 1
    Blöjfria? nu har vi sagt hejdå till blöjorna för gott- både dag och natt!
    Haft nattblöja i fall att de sista veckorna ...men den har varit torr, så nu skippar vi den med! På dagis och fotbollscuper och i bilen så är det inga problem att inte ha blöja heller nu sedan två, tre veckor!så skönt!!!!! och ekonomikst med
    Fler torrisar??? Om inte så är det en bra tid att börja på nu till sommaren!
  3. Medlem sedan
    Dec 1999
    #2
    WOW!!!!!! Vilken duktig tjej ni har! Vi har inte ens provat med Noah. Hur gör man? Jag har ju två barn sen innan men har varit rätt slö om jag får säga det själv eller så har mina barn inte varit mogna vet inte? Hur får man dem att förstå detta? Får de kissa på sig och märka det så eller? Våra två första barn har slutat när de var 3,5 (Emma och det var ju iofs rätt hyffsat tidigt med tanke på att hon har Downs syndrom) och 3 år var Lucas vi provade när han var 2,5 men det gick inte alls då (men så höll vi på med renovering av badrummet också var det flytten som kom emellan.
  4. 2
    WOW!!!!!! Vilken duktig tjej ni har! Vi har inte ens provat med Noah. Hur gör man? Jag har ju två barn sen innan men har varit rätt slö om jag får säga det själv eller så har mina barn inte varit mogna vet inte? Hur får man dem att förstå detta? Får de kissa på sig och märka det så eller? Våra två första barn har slutat när de var 3,5 (Emma och det var ju iofs rätt hyffsat tidigt med tanke på att hon har Downs syndrom) och 3 år var Lucas vi provade när han var 2,5 men det gick inte alls då (men så höll vi på med renovering av badrummet också var det flytten som kom emellan.
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    Härligt!

    Vad duktig hon är och skönt att vara av med blöjor, på alla sätt!

    Lukas är helt torr hemma, men kommer inte riktigt ihåg sig på dagis! För mycket att göra... Men han är helt klart på G i alla fall, och det är sååå skönt!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  6. 3
    Härligt! Vad duktig hon är och skönt att vara av med blöjor, på alla sätt!

    Lukas är helt torr hemma, men kommer inte riktigt ihåg sig på dagis! För mycket att göra... Men han är helt klart på G i alla fall, och det är sååå skönt!
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    började med "knacka på pottan"
    som en lek, att knacka på pottan se om det kom nåt kiss haha...det har gjorts sedan julas...sådär morron och kväll, sedan blev det mer och mer, mest hemma, men som sagt även på dagis i två veckor med nåt sandlådeundantag då de inte hunnit in! har laddad med massa extrakläder överallt, men heje henne! De stora syrrorna var torra innan tre allihopa, den ena dag och natt vid 20 m. men hon är vår extremvariant på allt! gick vid nio månader, tidig med allt ( skojar om att det är för at tjag fick en kraftig elektrisk stör då jag var gravid med henne!)Bra tid att börja på nu när det är varmt ute!
  8. 4
    började med "knacka på pottan"
    som en lek, att knacka på pottan se om det kom nåt kiss haha...det har gjorts sedan julas...sådär morron och kväll, sedan blev det mer och mer, mest hemma, men som sagt även på dagis i två veckor med nåt sandlådeundantag då de inte hunnit in! har laddad med massa extrakläder överallt, men heje henne! De stora syrrorna var torra innan tre allihopa, den ena dag och natt vid 20 m. men hon är vår extremvariant på allt! gick vid nio månader, tidig med allt ( skojar om att det är för at tjag fick en kraftig elektrisk stör då jag var gravid med henne!)Bra tid att börja på nu när det är varmt ute!
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5
    skönt och BILLIGT
    Vår nioåring sa i helgen, "mamma ditt bästa ord är nog gratis, sedan kommer jättebilligt"! Helt enig!
    Med de stora tjejerna hade vi tygblöjor och de var torra mellan 20 och 23 mån. denna gång har vi kört coopblöjor, men det slipper vi nu! Dagis har varit helt med p blöjfritt även om de fått lite extra jobb då hon inte hunnit med i svängarna, men nu så! Hopppas de försvinner helt snart hos er med, det är så skönt!!
  10. 5
    skönt och BILLIGT
    Vår nioåring sa i helgen, "mamma ditt bästa ord är nog gratis, sedan kommer jättebilligt"! Helt enig!
    Med de stora tjejerna hade vi tygblöjor och de var torra mellan 20 och 23 mån. denna gång har vi kört coopblöjor, men det slipper vi nu! Dagis har varit helt med p blöjfritt även om de fått lite extra jobb då hon inte hunnit med i svängarna, men nu så! Hopppas de försvinner helt snart hos er med, det är så skönt!!
  11. Medlem sedan
    Jul 2005
    #6
    Inte här än. Tillan blir hysterisk när man försöker sätta henne på toan eller pottan. Däremot när hon är utan blöja så går hon in i badrummet och kissar på golvet, eller på golvet utanför om det är stängt. Så hon har ju lite koll.
    Jag ska försöka locka henne att sitta på toa eller potta, men vet inte hur än.

    Det är ju så skönt när dom är torra.
    Min etta var dagtorr vid två och natt vid 3
    Tvåan dagtorr 2,5 och natt 3,5
    Trean dag och natt vid 2 år o två månader.
  12. 6
    Inte här än. Tillan blir hysterisk när man försöker sätta henne på toan eller pottan. Däremot när hon är utan blöja så går hon in i badrummet och kissar på golvet, eller på golvet utanför om det är stängt. Så hon har ju lite koll.
    Jag ska försöka locka henne att sitta på toa eller potta, men vet inte hur än.

    Det är ju så skönt när dom är torra.
    Min etta var dagtorr vid två och natt vid 3
    Tvåan dagtorr 2,5 och natt 3,5
    Trean dag och natt vid 2 år o två månader.
  13. Medlem sedan
    Nov 2005
    #7
    Grattis! Vi har inte kommit så långt än, måste nog läsa in mig på några tips
  14. 7
    Grattis! Vi har inte kommit så långt än, måste nog läsa in mig på några tips
  15. Medlem sedan
    Nov 2005
    #8
    Härligt!
  16. 8
    Härligt!

Liknande trådar

  1. Blöjfria?
    By Feliciaett in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-05-28, 13:04
  2. Blöjfria?
    By smurfina in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-05-17, 18:17
  3. Blöjfria?
    By M&E:na in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 12:50
  4. blöjfria??
    By Silvie in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 20:30
  5. Blöjfria
    By anonym idag in forum Downs Syndrom
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 12:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar