Sempers magdroppar
_0805 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Sempers magdroppar

    Jag undrar om det är någon som har någon erfarenhet av Sempers magdroppar?

    Fick tipset av min BVC-tant att ge detta till dottern, då hon av och till verkar ha ont i magen, särskilt på kvällarna. Hon får Mycostatin eftersom hon har mycket torsk, tungan är alldeles vit... så jag antar att hennes mage inte är i topptrim just för tillfället...
  2. 1
    Sempers magdroppar Jag undrar om det är någon som har någon erfarenhet av Sempers magdroppar?

    Fick tipset av min BVC-tant att ge detta till dottern, då hon av och till verkar ha ont i magen, särskilt på kvällarna. Hon får Mycostatin eftersom hon har mycket torsk, tungan är alldeles vit... så jag antar att hennes mage inte är i topptrim just för tillfället...
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2
    har ingen aning om att sepers hade magdroppar...heter de bara sempers? Jag har miniform droppar till Tindra..... ska höra med min bvc tant vad hon säger.. de e ganska roligt för ibland säger dom olika.. men vi får se.. tindras mage krånglar på kvällen oxå.... kram
  4. 2
    har ingen aning om att sepers hade magdroppar...heter de bara sempers? Jag har miniform droppar till Tindra..... ska höra med min bvc tant vad hon säger.. de e ganska roligt för ibland säger dom olika.. men vi får se.. tindras mage krånglar på kvällen oxå.... kram
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3

    Enligt min bm...

    ... så verkar det som om tester visar att minifom är ungefär lika effektivt som sockerpiller medan Sempers magdroppar åtminstone har någon form av lugnande påverkan på magen. Sedan hur stor den verkan är verkar de lärde tvista om...
    Vet inte var hon fått sin info ifrån men det är vad hon sa.
    Jag som har kolikbarn kan ju säga att utifrån mina erfarenheter så hjälper varken minifom eller Sempers magdroppar... men nu är det fråga om riktig kolik så man kanske inte ska dra några växlar från det.
    Sempers magdroppar ska ju innehålla gynsamma bakterier, typ "yogurtbakterier" och kanske kan lugna en "icke-kolik-mage"?
    Den är rätt dyr...
    Men kanske värt att testa i alla fall?
    Lycka till.
  6. 3
    Enligt min bm... ... så verkar det som om tester visar att minifom är ungefär lika effektivt som sockerpiller medan Sempers magdroppar åtminstone har någon form av lugnande påverkan på magen. Sedan hur stor den verkan är verkar de lärde tvista om...
    Vet inte var hon fått sin info ifrån men det är vad hon sa.
    Jag som har kolikbarn kan ju säga att utifrån mina erfarenheter så hjälper varken minifom eller Sempers magdroppar... men nu är det fråga om riktig kolik så man kanske inte ska dra några växlar från det.
    Sempers magdroppar ska ju innehålla gynsamma bakterier, typ "yogurtbakterier" och kanske kan lugna en "icke-kolik-mage"?
    Den är rätt dyr...
    Men kanske värt att testa i alla fall?
    Lycka till.
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4

    Skulle vara svar till Sushi1.

    ...
  8. 4
    Skulle vara svar till Sushi1. ...
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5
    Jag ger mina barn Sempers magdroppar (heter precis så och finns på apoteket). Efter att vi gett det till våran 2,5 åring så blev hans förkylningar under hösten och våren inte så långdragna och inte heller fick han alla magsjukor som gick på dagis, så frågar du mig så är jag helt SÅLD på Sempers magdroppar.

    Fick också tipset av min BVC-tant att ge magdropparna till lilla Måns då han också är lite grinig på kvällen och verkar ha mycket gaser... och jag tror nu efter att ha gett en vecka att det har lugnat sig med magen, inte grinig längre men då och då fortfarande lite gasig, men klart bättre.

    Kör på med magdropparna, det skulle jag säga
  10. 5
    Jag ger mina barn Sempers magdroppar (heter precis så och finns på apoteket). Efter att vi gett det till våran 2,5 åring så blev hans förkylningar under hösten och våren inte så långdragna och inte heller fick han alla magsjukor som gick på dagis, så frågar du mig så är jag helt SÅLD på Sempers magdroppar.

    Fick också tipset av min BVC-tant att ge magdropparna till lilla Måns då han också är lite grinig på kvällen och verkar ha mycket gaser... och jag tror nu efter att ha gett en vecka att det har lugnat sig med magen, inte grinig längre men då och då fortfarande lite gasig, men klart bättre.

    Kör på med magdropparna, det skulle jag säga

Liknande trådar

  1. sempers magdroppar
    By helen_riyo in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 20:12
  2. Sempers Magdroppar????
    By MariaKingsley in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-01, 01:42
  3. Sempers magdroppar
    By Naturell in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 09:57
  4. Sempers magdroppar..
    By mallimell+3 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-03, 20:04
  5. Sempers magdroppar
    By ::Kiddan:: in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-21, 22:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar