Hur ofta bajsar era barn?
_0805 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Hur ofta bajsar era barn?

    Min knodd har visat sig bajsa ganska sällan. Han bajsade i söndags och sedan inte någonting förrän onsdags, och sedan dess har han inte bajsat nånting. Däremot fiser han så det står härliga till, och det luktar inte hallon kan jag meddela *s*

    Känns lite konstigt att han bajsar så sällan. Mina större barn har haft betydligt mer fart på magen. Men när jag läser så verkar det ju vara helt ok att de gör det så sällan (då de helammas).

    Hur är det för er?
    Pojkmamma till tre, födda -02 och -05 och -08.
  2. 1
    Hur ofta bajsar era barn? Min knodd har visat sig bajsa ganska sällan. Han bajsade i söndags och sedan inte någonting förrän onsdags, och sedan dess har han inte bajsat nånting. Däremot fiser han så det står härliga till, och det luktar inte hallon kan jag meddela *s*

    Känns lite konstigt att han bajsar så sällan. Mina större barn har haft betydligt mer fart på magen. Men när jag läser så verkar det ju vara helt ok att de gör det så sällan (då de helammas).

    Hur är det för er?
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    varierar

    När becket var slut så bajsade han ca var tredje dag, däremot fes han en hel del Nu har han börjat bajsa varje dag, men storasyskonen hade en 4-5 bajsblöjor om dagen så visst är det olika! Eftersom L stått lite stilla i vikt och började bajsa en gång om dagen först nu när han började gå upp i vikt så gissar jag att det har hängt ihop här. Men helammade barn behöver ju inte bajsa mer än en gång var 14 dag. När det kommer så kommer det en rejäl laddning numera i alla fall, även om det "bara" är en gång/ dag. Det har börjat bli mindre gas i magen, och det luktar inte så illa längre i alla fall. Däremot rapar han en del, så han sväljer luft.
  4. 2
    varierar När becket var slut så bajsade han ca var tredje dag, däremot fes han en hel del Nu har han börjat bajsa varje dag, men storasyskonen hade en 4-5 bajsblöjor om dagen så visst är det olika! Eftersom L stått lite stilla i vikt och började bajsa en gång om dagen först nu när han började gå upp i vikt så gissar jag att det har hängt ihop här. Men helammade barn behöver ju inte bajsa mer än en gång var 14 dag. När det kommer så kommer det en rejäl laddning numera i alla fall, även om det "bara" är en gång/ dag. Det har börjat bli mindre gas i magen, och det luktar inte så illa längre i alla fall. Däremot rapar han en del, så han sväljer luft.
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3

    5-8 ggr/dag

    Fast nu har jag ju ett kolikbarn och de bajsar ofta men lite åt gången. Fast... vad blöjor det går åt!
  6. 3
    5-8 ggr/dag Fast nu har jag ju ett kolikbarn och de bajsar ofta men lite åt gången. Fast... vad blöjor det går åt!
  7. S-mamman
    #4
    100 ggr/dygn bajsar Vide...iaf känns det så!
    Alla mina ungar har bajsat jätteofta som nyfödda, det blir dyrt.
    Men man brukar ju säga att vad gäller barn som ammas så är allting normalt vad gäller hur ofta de bajsar...Har hört om bebisar som bajsat bara var 10:nde dag, så du behöver nog inte bekymra dej!
  8. 4
    100 ggr/dygn bajsar Vide...iaf känns det så!
    Alla mina ungar har bajsat jätteofta som nyfödda, det blir dyrt.
    Men man brukar ju säga att vad gäller barn som ammas så är allting normalt vad gäller hur ofta de bajsar...Har hört om bebisar som bajsat bara var 10:nde dag, så du behöver nog inte bekymra dej!
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Joel bajsade jätte ofta först men sen när värmen slog till så så började han bajsa en gång om dagen. Frågade mamma som har 4 barn då å e undersköterska och hon sa att det är helt normalt, alla barn är olika;p
  10. 5
    Joel bajsade jätte ofta först men sen när värmen slog till så så började han bajsa en gång om dagen. Frågade mamma som har 4 barn då å e undersköterska och hon sa att det är helt normalt, alla barn är olika;p
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6
    Tja skulle gissa på att det nog är ca 4 ggr per dygn. Vilken sällanbajsare du har! Ekonomisk liten kille :-)
  12. 6
    Tja skulle gissa på att det nog är ca 4 ggr per dygn. Vilken sällanbajsare du har! Ekonomisk liten kille :-)
  13. Medlem sedan
    Feb 2002
    #7

    Ekonomisk *s*

    Ja, det var ju ett sätt att se på det också
    Pojkmamma till tre, födda -02 och -05 och -08.
  14. 7
    Ekonomisk *s* Ja, det var ju ett sätt att se på det också
  15. Medlem sedan
    Feb 2002
    #8

    Nej...

    Kan inte påstå att jag är speciellt bekymrad, men ändå känns det lite konstigt. Kan inte låta bli att fundera lite ifall maten inte riktigt räcker till. Vill liksom ha det till att det ska finnas ett "överskott" att bajsa ut, men hittills har iaf viktuppgången varit tillräcklig. Dessutom kräks han en hel del efter varje måltid, så det kanske är så han gör av med ev. överskott...
    Pojkmamma till tre, födda -02 och -05 och -08.
  16. 8
    Nej... Kan inte påstå att jag är speciellt bekymrad, men ändå känns det lite konstigt. Kan inte låta bli att fundera lite ifall maten inte riktigt räcker till. Vill liksom ha det till att det ska finnas ett "överskott" att bajsa ut, men hittills har iaf viktuppgången varit tillräcklig. Dessutom kräks han en hel del efter varje måltid, så det kanske är så han gör av med ev. överskott...
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9
    olika men ibland inte på 2dagar och ibland två ggr om dagen.. men hon har blivit trög.. så nu har jag inte sett bajs på ngr dagar faktiskt... men hon äter kissar mkt och rapar så det kommer när det kommer helt enkelt.
  18. 9
    olika men ibland inte på 2dagar och ibland två ggr om dagen.. men hon har blivit trög.. så nu har jag inte sett bajs på ngr dagar faktiskt... men hon äter kissar mkt och rapar så det kommer när det kommer helt enkelt.
  19. Medlem sedan
    Nov 2007
    #10
    Freja bajsar inte regelbundet. Ibland bajsar hon 4 ggr om dagen och ibland går det 2 dagar i mellan. Men så länge dom bajsar 1 gång i veckan så är det ingen fara sa min bm.
  20. 10
    Freja bajsar inte regelbundet. Ibland bajsar hon 4 ggr om dagen och ibland går det 2 dagar i mellan. Men så länge dom bajsar 1 gång i veckan så är det ingen fara sa min bm.

Liknande trådar

  1. Hur ofta bajsar era?
    By GerInteUpp in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-07-05, 10:37
  2. hur ofta bajsar era barn ?
    By Fläderblomma in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 20:46
  3. Hur ofta bajsar era små?
    By J.M76 in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 19:50
  4. Hur ofta bajsar era barn av NAN1 ??
    By Nette~Elliot&Ninni in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 22:48
  5. hur ofta bajsar era små?
    By skanetjej in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-06-01, 21:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar