6595gram och
_0806 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    6595gram och

    98cm bebis var det som fanns i tvåbarnsmammans mage. Huuh så söta de är. förlossningen gick jättesmidigt, vattnet gick vid halv tolv på natten, vi skrevs in på förslossnignen vid 00.30 och nya sonen föddes 05.05 och nya dottern föddes 13 minuter senare.
    Vikt Tv1: 3550
    Vikt TV2: 3045

    En jättefin förlossning, fixade allt med lustgas och "dykmetoden"-. det enda mycket obehagliga var att bm var tvungen att köra med CTG-dosan på magen för att få koll på tv2 och sen när de skulle få dottern att fixeras så höll bm inne i.. och _det_ var minsann inte skönt må jag säga.

    Så nu är vi 6 pers i familjen, mycket lyckliga och nyss hemkomna från 4 dygn på BB. (med den ljuvliga personalen jag träffade där under mina 6 veckor där..)
  2. 1
    6595gram och 98cm bebis var det som fanns i tvåbarnsmammans mage. Huuh så söta de är. förlossningen gick jättesmidigt, vattnet gick vid halv tolv på natten, vi skrevs in på förslossnignen vid 00.30 och nya sonen föddes 05.05 och nya dottern föddes 13 minuter senare.
    Vikt Tv1: 3550
    Vikt TV2: 3045

    En jättefin förlossning, fixade allt med lustgas och "dykmetoden"-. det enda mycket obehagliga var att bm var tvungen att köra med CTG-dosan på magen för att få koll på tv2 och sen när de skulle få dottern att fixeras så höll bm inne i.. och _det_ var minsann inte skönt må jag säga.

    Så nu är vi 6 pers i familjen, mycket lyckliga och nyss hemkomna från 4 dygn på BB. (med den ljuvliga personalen jag träffade där under mina 6 veckor där..)
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    Respekt! Mer än 6 kilo bäbis i magen är respekt! GRATTIS till de söta bäbisarna. Kikade in på din blogg å såg kortet. De var väldigt fina! Kram
  4. 2
    Respekt! Mer än 6 kilo bäbis i magen är respekt! GRATTIS till de söta bäbisarna. Kikade in på din blogg å såg kortet. De var väldigt fina! Kram
  5. Medlem sedan
    Nov 2007
    #3
    Åh, vad skönt att allt gick bra med dina små! Stort grattis!
    Du verkar ju ha haft en kanonförlossning ju...
    Har ni bestämt vad de ska heta?
    Många kramar från Ulle v.39
  6. 3
    Åh, vad skönt att allt gick bra med dina små! Stort grattis!
    Du verkar ju ha haft en kanonförlossning ju...
    Har ni bestämt vad de ska heta?
    Många kramar från Ulle v.39
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4
    Wow! Dubbelt grattis! Skönt att det gick bra!
  8. 4
    Wow! Dubbelt grattis! Skönt att det gick bra!
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5

    Funkade dykmetoden bra???

    Hade du tränat mycket innan? Fick du akupunktur och i så fall var???
    Är nyfiken på att testa detta men har inte fått reda på så mycket. Supergrattis till dina juveler ;-)
    Följ mina funderingar: http://blogg.aftonbladet.se/23512
  10. 5
    Funkade dykmetoden bra??? Hade du tränat mycket innan? Fick du akupunktur och i så fall var???
    Är nyfiken på att testa detta men har inte fått reda på så mycket. Supergrattis till dina juveler ;-)
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6
    grattis grattis till tvillingarna, skönt att ni redan e hemma
  12. 6
    grattis grattis till tvillingarna, skönt att ni redan e hemma
  13. Medlem sedan
    Sep 2007
    #7

    Dubbelgrattis!

    Grattis till dina två sötisar!
    6 kg bebis i magen och så klämmer du ut dem med dykmetoden..
    Du måste lära oss andra här som har vårt kvar hur man föder "smärtfritt"

    Kram på er allihop!
  14. 7
    Dubbelgrattis! Grattis till dina två sötisar!
    6 kg bebis i magen och så klämmer du ut dem med dykmetoden..
    Du måste lära oss andra här som har vårt kvar hur man föder "smärtfritt"

    Kram på er allihop!
  15. Medlem sedan
    Dec 2007
    #8
    Jättegrattis till de små! Va härligt att få två o att allt gick bra o smidigt!!! Kramar till er!
  16. 8
    Jättegrattis till de små! Va härligt att få två o att allt gick bra o smidigt!!! Kramar till er!
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9

    tack!

    jag tycker också att de är jättesöta!!
  18. 9
    tack! jag tycker också att de är jättesöta!!
  19. Medlem sedan
    Jun 2007
    #10

    ja verkligen

    en fantastisk förlossning med underbar personal.

    Namnen får vänta lite, måste lära känna de små först..
  20. 10
    ja verkligen en fantastisk förlossning med underbar personal.

    Namnen får vänta lite, måste lära känna de små först..
  21. Medlem sedan
    Jun 2007
    #11

    tack!

    vi njuter!
    hoppas att allt är bra med er med.
  22. 11
    tack! vi njuter!
    hoppas att allt är bra med er med.
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #12

    funkade jättebra

    sen gjorde jag väl kanske inte precis som man ska men ändå.
    Varje gång jag kände att en värk kom stannade jag upp i det jag gjorde, slappnade jag av i kroppen och visualiserade att jag simmade under en stor våg som rasade förbi ovanför mig, ovanför ytan var allt kaos, nere hos mig var allt lugnt. Jag upprepade mantrat "ovanför mig rasar stormen, ovanför mig rasar stormen" och plötsligt hade man genomlidit en värk till, och sen en till och sen en till. Fortsatte med "ovanför mig rasar stormen" under perioden jag hade lustgasen med och det var en bra hjälp.

    Jag fick ingen (jo, vänta och läs vidare) akupunktur den här gången Hade det med dottern 04 och tyckte det var horribelt. Då fick jag en i varje hand vid tummen ungefär och en i pannan. Andra har tyckt det var bra, jag tyckte det var obehagligt, men så är jag ockås otroligt "känslig" under förlossningen. ( vem är inte det..) och vill knappt bli berördalls eller ha trosor eller kläder på mig.. . Den här gången, liksom med sonen 06, sa jag nej till akupunktur. Dock fick jag senare stå ut med två nålar i lilltårna för att få ut moderkakan. Det var väl ok. men gjorde ont. Hjälpte gjorde det ju dock ;-)

    Att öva avslappning och visualisering innan är en jättehjälp. HItta en lugn plats dit du kan försvinna under värkarna och öva innan så du kommer dit så ska du se att det är en god hjälp.
    kram!
  24. 12
    funkade jättebra sen gjorde jag väl kanske inte precis som man ska men ändå.
    Varje gång jag kände att en värk kom stannade jag upp i det jag gjorde, slappnade jag av i kroppen och visualiserade att jag simmade under en stor våg som rasade förbi ovanför mig, ovanför ytan var allt kaos, nere hos mig var allt lugnt. Jag upprepade mantrat "ovanför mig rasar stormen, ovanför mig rasar stormen" och plötsligt hade man genomlidit en värk till, och sen en till och sen en till. Fortsatte med "ovanför mig rasar stormen" under perioden jag hade lustgasen med och det var en bra hjälp.

    Jag fick ingen (jo, vänta och läs vidare) akupunktur den här gången Hade det med dottern 04 och tyckte det var horribelt. Då fick jag en i varje hand vid tummen ungefär och en i pannan. Andra har tyckt det var bra, jag tyckte det var obehagligt, men så är jag ockås otroligt "känslig" under förlossningen. ( vem är inte det..) och vill knappt bli berördalls eller ha trosor eller kläder på mig.. . Den här gången, liksom med sonen 06, sa jag nej till akupunktur. Dock fick jag senare stå ut med två nålar i lilltårna för att få ut moderkakan. Det var väl ok. men gjorde ont. Hjälpte gjorde det ju dock ;-)

    Att öva avslappning och visualisering innan är en jättehjälp. HItta en lugn plats dit du kan försvinna under värkarna och öva innan så du kommer dit så ska du se att det är en god hjälp.
    kram!
  25. Medlem sedan
    Jun 2007
    #13

    tack

    det dtycker vi med. jätteskönt att vara hemma och kunna få igång det "vanliga" livet.

    kram
  26. 13
    tack det dtycker vi med. jätteskönt att vara hemma och kunna få igång det "vanliga" livet.

    kram
  27. Medlem sedan
    Jun 2007
    #14

    hihi

    kolla du på svaret jag gav här ovan vad gäller dykandet. En helt klart jättefin hjläp när det gör ont var det iaf. Jag trodde inte på att det skulle funka så bra som det gjorde, men det funkade helt otroligt bra!!
  28. 14
    hihi kolla du på svaret jag gav här ovan vad gäller dykandet. En helt klart jättefin hjläp när det gör ont var det iaf. Jag trodde inte på att det skulle funka så bra som det gjorde, men det funkade helt otroligt bra!!
  29. Medlem sedan
    Jun 2007
    #15

    tack!

    ja det har gått fantastiskt bra än så länge. Rullar på liksom.
    kram
  30. 15
    tack! ja det har gått fantastiskt bra än så länge. Rullar på liksom.
    kram
  31. Medlem sedan
    Oct 2007
    #16

    Men vad hääärligt!!!

    GRATTIS TILL DE BÅDA!!!
    Tänk att allt gick så bra till slut, du som låg inne och kämpade så länge för att ha dem kvar i magen! Jag ryser!!! Och vilken förlossning ni fick, helt perfekt... men dykmetoden har jag aldrig hört talas om.

    Fyrbarnsmamma hur känns det? Själv har jag svårt att smälta det fortfarande, tänk att ha blivit en så stor familj!

    Skönt att ni fick komma hem så snabbt från BB, man återhämtar sig ändå bäst hemma.

    LYCKA TILL nu och hjälps åt så mycket ni kan!

    Kram Sara
  32. 16
    Men vad hääärligt!!! GRATTIS TILL DE BÅDA!!!
    Tänk att allt gick så bra till slut, du som låg inne och kämpade så länge för att ha dem kvar i magen! Jag ryser!!! Och vilken förlossning ni fick, helt perfekt... men dykmetoden har jag aldrig hört talas om.

    Fyrbarnsmamma hur känns det? Själv har jag svårt att smälta det fortfarande, tänk att ha blivit en så stor familj!

    Skönt att ni fick komma hem så snabbt från BB, man återhämtar sig ändå bäst hemma.

    LYCKA TILL nu och hjälps åt så mycket ni kan!

    Kram Sara
  33. Medlem sedan
    Oct 2007
    #17
    Åå grattis!!! Vilka stora bebisar som delade på ettan i magen. Bra jobbat av mamsen!
    En så fin förlossning hoppas jag att jag också får..

    Ta hand om er och mys med dina små godingar!
    Kram
  34. 17
    Åå grattis!!! Vilka stora bebisar som delade på ettan i magen. Bra jobbat av mamsen!
    En så fin förlossning hoppas jag att jag också får..

    Ta hand om er och mys med dina små godingar!
    Kram
  35. Medlem sedan
    Oct 2007
    #18
    respekt är ett ord jag måste hålla med om, jesus för över 6 kilo beibs i magen. Din mage måste ha tagit plats alltså.

    Underbart att det gick så bra och ett jättestort grattis!
  36. 18
    respekt är ett ord jag måste hålla med om, jesus för över 6 kilo beibs i magen. Din mage måste ha tagit plats alltså.

    Underbart att det gick så bra och ett jättestort grattis!
  37. Medlem sedan
    Dec 2007
    #19
    hihi..underbart! var också inne o kikade på bloggen..ursöta!! Coolt att du körde dykmetoden..jag hade tänkt det med men det liksom glömdes bort ..hahaha...kram!
  38. 19
    hihi..underbart! var också inne o kikade på bloggen..ursöta!! Coolt att du körde dykmetoden..jag hade tänkt det med men det liksom glömdes bort ..hahaha...kram!
  39. Medlem sedan
    Feb 2007
    #20
    Grattis grattis!!

    Vad häftigt! Härlig läsning!
    Vilken storfamilj ni är nu! *wau*
  40. 20
    Grattis grattis!!

    Vad häftigt! Härlig läsning!
    Vilken storfamilj ni är nu! *wau*
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar