Semesterplaner?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Semesterplaner?

    Hur planerar ni era semestrar?

    Är alla dagar fullbokade, ska hela släkten besökas eller klarar ni av att bara slappa?
  2. 1
    Semesterplaner? Hur planerar ni era semestrar?

    Är alla dagar fullbokade, ska hela släkten besökas eller klarar ni av att bara slappa?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    En av 4 veckor är uppbokade. 5 dagar spenderas vid familjens sommarstuga, 2 av de dagarna far jag iväg på egen hand med en AFF-bekant , och ca 3 dagar får vi besök av nån annan AFfare Annars är det lösa boliner... Vi ska försöka hinna måla väggarna i vardagsrummet innan semestern är slut men det tar vi när vi känner för det. Slappa ska det finnas tid till...
  4. 2
    En av 4 veckor är uppbokade. 5 dagar spenderas vid familjens sommarstuga, 2 av de dagarna far jag iväg på egen hand med en AFF-bekant , och ca 3 dagar får vi besök av nån annan AFfare Annars är det lösa boliner... Vi ska försöka hinna måla väggarna i vardagsrummet innan semestern är slut men det tar vi när vi känner för det. Slappa ska det finnas tid till...
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Nej, jag har ordnat det så fint för mig att jag jobbar hela sommaren, så jag har inget planerat. Jag skulle däremot vilja åka till Öland en skvätt, och hyra en stuga himmaviden i en vecka, fast så blir det garanterat inte.
  6. 3
    Nej, jag har ordnat det så fint för mig att jag jobbar hela sommaren, så jag har inget planerat. Jag skulle däremot vilja åka till Öland en skvätt, och hyra en stuga himmaviden i en vecka, fast så blir det garanterat inte.
  7. Medlem sedan
    Jan 1998
    #4
    Jag är bara ledig några enstaka dagar denna sommar och då ska jag bara vara hemma och ta det lugnt!
  8. 4
    Jag är bara ledig några enstaka dagar denna sommar och då ska jag bara vara hemma och ta det lugnt!
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5

    Hela släkten besökas???



    Då skulle inte semestern räcka till.

    Vi planerar så lite som möjligt just nu. Bäst är att vakna en dag, kolla vad det är för väder och fundera på vad man vill göra med just _de_ förutsättningarna.
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  10. 5
    Hela släkten besökas???

    Då skulle inte semestern räcka till.

    Vi planerar så lite som möjligt just nu. Bäst är att vakna en dag, kolla vad det är för väder och fundera på vad man vill göra med just _de_ förutsättningarna.
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Jag har en uppbokad vecka (reser utomlands), men de övriga fyra är rätt obokade just nu. Vill till landet någon sväng, men det blir oftast bara en eller ett par nätter åt gången. Större delen av släkten får klara sig utan mig, och det brukar de klara rätt bra.
  12. 6
    Jag har en uppbokad vecka (reser utomlands), men de övriga fyra är rätt obokade just nu. Vill till landet någon sväng, men det blir oftast bara en eller ett par nätter åt gången. Större delen av släkten får klara sig utan mig, och det brukar de klara rätt bra.
  13. Medlem sedan
    Oct 2006
    #7
    Hela släkten skulle få fort (svärmor, svägerska och min syrra?), alla bor inom 3 mils avstånd

    Vi planerar sällan öht, annat än om vi ska boka en stuga eller så men det gör vi inte i år!
    Förresten har jag ingen semester, den frös inne.
  14. 7
    Hela släkten skulle få fort (svärmor, svägerska och min syrra?), alla bor inom 3 mils avstånd

    Vi planerar sällan öht, annat än om vi ska boka en stuga eller så men det gör vi inte i år!
    Förresten har jag ingen semester, den frös inne.
  15. Medlem sedan
    Jul 2002
    #8
    Lite bokat och endast lite semester. Jag har en vecka inbokad då jag ska på kurs i fjällen, sen ska jag jobba ett par veckor till och sen är det dags för 2 veckors semester! Vi ska till skåne och besöka vänner och göra lite skånesaker (tosselilla iaf, kanske över till Danmark).
    Sen har vi en helt obokad vecka och då ska vi väl renovera lite eller bara slappa. *L*
    Vi tar en liten weekend till Kolmården också.

    Inte särskilt mycket inplanerat, men det blir säkert mer saker att göra framöver.
  16. 8
    Lite bokat och endast lite semester. Jag har en vecka inbokad då jag ska på kurs i fjällen, sen ska jag jobba ett par veckor till och sen är det dags för 2 veckors semester! Vi ska till skåne och besöka vänner och göra lite skånesaker (tosselilla iaf, kanske över till Danmark).
    Sen har vi en helt obokad vecka och då ska vi väl renovera lite eller bara slappa. *L*
    Vi tar en liten weekend till Kolmården också.

    Inte särskilt mycket inplanerat, men det blir säkert mer saker att göra framöver.
  17. Medlem sedan
    Jul 2002
    #9
    5 veckor semester! Vilken lyx! Nästa år ska jag lägga in om 5 veckors semester i februari så får föräldrarna ta ledig när jag är ledig istället för tvärtom.
  18. 9
    5 veckor semester! Vilken lyx! Nästa år ska jag lägga in om 5 veckors semester i februari så får föräldrarna ta ledig när jag är ledig istället för tvärtom.
  19. Medlem sedan
    Jun 2001
    #10

    Inget planerat

    Jag har inte planerat ett enda dugg, vet inte ens när jag ska ha semester.
  20. 10
    Inget planerat Jag har inte planerat ett enda dugg, vet inte ens när jag ska ha semester.
  21. Medlem sedan
    May 2002
    #11

    Vi ska vara hemma

    En helg hos mina föräldrar, (ev) en helg hos hans familj, två dagar på Kolmården. Resten hemma.
    ~ sprengja of fucking everything ~
  22. 11
    Vi ska vara hemma En helg hos mina föräldrar, (ev) en helg hos hans familj, två dagar på Kolmården. Resten hemma.
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12

    Slappa funkar inte,

    jag är inte en sån sort helt enkelt. Inte min man heller tack och lov. Men samtidigt kan jag få spelet av att vara uppbokad och jag gillar dagar då man inte behöver klockan. Som tur är kan vi kombinera ihop det så det passar perfekt; vi renoverar hus och sköter om gården på semestern och har alltså häcken full men inga tider att passa. Några avstickare till Sthlm, Eskilstuna, Nykvarn och andra ställen blir det också, men det är som det faller sig och som vädret är vänt.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  24. 12
    Slappa funkar inte, jag är inte en sån sort helt enkelt. Inte min man heller tack och lov. Men samtidigt kan jag få spelet av att vara uppbokad och jag gillar dagar då man inte behöver klockan. Som tur är kan vi kombinera ihop det så det passar perfekt; vi renoverar hus och sköter om gården på semestern och har alltså häcken full men inga tider att passa. Några avstickare till Sthlm, Eskilstuna, Nykvarn och andra ställen blir det också, men det är som det faller sig och som vädret är vänt.
  25. Medlem sedan
    Oct 1998
    #13
    5 veckors semester här, och inte en dag inbokad. *njuta*
  26. 13
    5 veckors semester här, och inte en dag inbokad. *njuta*
  27. Medlem sedan
    Apr 2003
    #14
    Vi är extremt oplanerande faktiskt, jag har inte ens bestämt mig hur många veckors semester jag ska ta.... Vi har inte en enda dag planerad på vår semester - så som svar på din sista fråga. Jag/vi har inga som helst problem att slappa
  28. 14
    Vi är extremt oplanerande faktiskt, jag har inte ens bestämt mig hur många veckors semester jag ska ta.... Vi har inte en enda dag planerad på vår semester - så som svar på din sista fråga. Jag/vi har inga som helst problem att slappa
  29. m-dmed2
    #15

    Inte mycket planerat

    Jag ska ha 4 veckor ensam med barnen och har bara sista veckan planerad.
    Då åker jag och barnen samt mamma och pappa i väg och ska bo i en stuga.
    Den ligger ganska nära farmor och farfar. Ska bli kul.

    Makenska vara pappaledig 2 veckor efter min semester. Han har bytat jobb och har inte någon betald semester denna sommaren. vad han ska göra vet jag inte.

    I augusti så åker maken och jag i väg en vecka till Kreta med svärfar och hans sambo. Utan våra barn. Det ser jag fram emot med delade känslor.
    Det kommer kännas både skönt och ovant.
    Barnen tycker att det ska bli skoj att vara hos sin mormor en hel vecka.
  30. 15
    Inte mycket planerat Jag ska ha 4 veckor ensam med barnen och har bara sista veckan planerad.
    Då åker jag och barnen samt mamma och pappa i väg och ska bo i en stuga.
    Den ligger ganska nära farmor och farfar. Ska bli kul.

    Makenska vara pappaledig 2 veckor efter min semester. Han har bytat jobb och har inte någon betald semester denna sommaren. vad han ska göra vet jag inte.

    I augusti så åker maken och jag i väg en vecka till Kreta med svärfar och hans sambo. Utan våra barn. Det ser jag fram emot med delade känslor.
    Det kommer kännas både skönt och ovant.
    Barnen tycker att det ska bli skoj att vara hos sin mormor en hel vecka.
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16
    nä några dagar då och då är planerade förövrigt tänker jag renovera och dona lite men slappa i massor tar jag allt tid till också.
  32. 16
    nä några dagar då och då är planerade förövrigt tänker jag renovera och dona lite men slappa i massor tar jag allt tid till också.
  33. Medlem sedan
    May 2005
    #17
    Ja, egentligen har jag 31 dagar semester om året, men det kan ju vara bra att spara lite till resten av året också. Vi statligt anställda ska väl ha något positivt på jobbet i alla fall, och inte sjuttsingen är det lönen...
  34. 17
    Ja, egentligen har jag 31 dagar semester om året, men det kan ju vara bra att spara lite till resten av året också. Vi statligt anställda ska väl ha något positivt på jobbet i alla fall, och inte sjuttsingen är det lönen...
  35. Medlem sedan
    Sep 2003
    #18
    Den här semestern blev fullbokad, men det brukar de inte vara. En vecka på landet, en vecka på västkusten + en flytt.
  36. 18
    Den här semestern blev fullbokad, men det brukar de inte vara. En vecka på landet, en vecka på västkusten + en flytt.
  37. Medlem sedan
    May 2005
    #19
    Mycket lite är bokat ännu beroende på att vi fått lägga om semestrar i familjen. Inga problem. Mest blir det slappa i alla fall!
  38. 19
    Mycket lite är bokat ännu beroende på att vi fått lägga om semestrar i familjen. Inga problem. Mest blir det slappa i alla fall!
  39. Medlem sedan
    Jan 2001
    #20
    inget planerat bara spånat lite än så länge...vi får se hur det blir. enklast så
  40. 20
    inget planerat bara spånat lite än så länge...vi får se hur det blir. enklast så
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Semesterplaner?
    By Fia med 4 in forum Bokstavsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-30, 10:51
  2. Semesterplaner?
    By Karamella in forum Vikt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2008-07-04, 08:25
  3. Vad har ni för semesterplaner?
    By ms_chili in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-06-27, 11:41
  4. Vad har ni för semesterplaner?
    By Beckis m 2 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 16:13
  5. Semesterplaner?
    By Empa in forum _0707 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 22:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar