Vad har ni för potta?
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2000
    #1

    Vad har ni för potta?

    När det var blöjavvänjningsdags för killarnas storasyster så fick vi en potta av mina föräldrar - de hade köpt den på IKEA. Hon gillade dock aldrig den något vidare - utan det var toasits som gällde från dag ett i princip. I efterhand har jag trott att den kanske var obekväm, jag har för mig att den såg mindre/kortare ut än Babybjörns.

    Nu iallafall - idag var jag ner till Babyland med mina pojkar för att kanske köpa dem en Babybjörns eftersom de inte gillar toaletten så värst och så tänkte jag att den kan man ju ha stående framme på uteplatsen o s v - nära och bra - men jag tyckte den såg liten också nu. De fick provsitta, visserligen med blöja och jeans på (vi var ju ändå i en butik ) - men...

    Mina killar är ju inte stora för sin ålder direkt - väger ca 15 kilo give or take något kilo uppåt och neråt - och är inte en meter höga än.

    Vad säger ni andra som redan har en sådan? Är den liten? Vad har ni för sort, vad rekommenderar ni?
  2. 1
    Vad har ni för potta? När det var blöjavvänjningsdags för killarnas storasyster så fick vi en potta av mina föräldrar - de hade köpt den på IKEA. Hon gillade dock aldrig den något vidare - utan det var toasits som gällde från dag ett i princip. I efterhand har jag trott att den kanske var obekväm, jag har för mig att den såg mindre/kortare ut än Babybjörns.

    Nu iallafall - idag var jag ner till Babyland med mina pojkar för att kanske köpa dem en Babybjörns eftersom de inte gillar toaletten så värst och så tänkte jag att den kan man ju ha stående framme på uteplatsen o s v - nära och bra - men jag tyckte den såg liten också nu. De fick provsitta, visserligen med blöja och jeans på (vi var ju ändå i en butik ) - men...

    Mina killar är ju inte stora för sin ålder direkt - väger ca 15 kilo give or take något kilo uppåt och neråt - och är inte en meter höga än.

    Vad säger ni andra som redan har en sådan? Är den liten? Vad har ni för sort, vad rekommenderar ni?
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2
    Tror vi har en björnpotta och ja den är ganska så liten.
    Men den fungerar att bajsa i ialla fall
    Lilla tjejen har lite fobi när det är bajseriet så hon vill än så länge bara göra det på pottan och jag stressar henne inte är så glad att hon är blöjfri så.
    Men den är inte så jättestor nej.
    Tror dock det ska finnas någon som är lite större nästan som att man har en insats i hm titta på butiker som säljer barnvagnar osv de brukar ha lite bättre sortiment än vanliga Icabutiken.
  4. 2
    Tror vi har en björnpotta och ja den är ganska så liten.
    Men den fungerar att bajsa i ialla fall
    Lilla tjejen har lite fobi när det är bajseriet så hon vill än så länge bara göra det på pottan och jag stressar henne inte är så glad att hon är blöjfri så.
    Men den är inte så jättestor nej.
    Tror dock det ska finnas någon som är lite större nästan som att man har en insats i hm titta på butiker som säljer barnvagnar osv de brukar ha lite bättre sortiment än vanliga Icabutiken.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Babybjörn men den används inte för August går på toan (och blöja då)
  6. 3
    Babybjörn men den används inte för August går på toan (och blöja då)
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Linnea ratade pottan hemma, tror det beror på att det var en låg obekväm variant. Bättre för oss med toan också... Har en kompis som har en jättefin, vet inte märke men den ser ut som en röd anka med handtag och ett litet lock över själva skålen.
  8. 4
    Linnea ratade pottan hemma, tror det beror på att det var en låg obekväm variant. Bättre för oss med toan också... Har en kompis som har en jättefin, vet inte märke men den ser ut som en röd anka med handtag och ett litet lock över själva skålen.
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5

    Babybjörn

    och en ikea-potta på andravångingen. Tycker han sitter bäst på Babybjörnen. Det måste vara en banska hög grej i mitten annars kan sanbeln fara iväg. Lånade potta hos en kompius och den var inget bra. Där kom det mesta på golvet. För mittgrejen var för låg.

    Mitt tips
    Babybjörn.
    -----------------------------
    ooOOoo Jessica stolt prinsmamma ooOOoo

    http://prinsmamma.blogg.se

    http://prinsmamma.bilddagboken.se (messa för lösen)
  10. 5
    Babybjörn och en ikea-potta på andravångingen. Tycker han sitter bäst på Babybjörnen. Det måste vara en banska hög grej i mitten annars kan sanbeln fara iväg. Lånade potta hos en kompius och den var inget bra. Där kom det mesta på golvet. För mittgrejen var för låg.

    Mitt tips
    Babybjörn.

Liknande trådar

  1. Potta.
    By elsa62 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 17:58
  2. Potta??
    By Alvahs in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 18:44
  3. Potta!
    By Carro m Tim & Minea in forum _05 Höstbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 18:39
  4. Det där med potta/toa
    By *Ade* in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 13:05
  5. Potta på G..
    By Marre + F, J, C & B in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-18, 17:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar