Första tanden!
_0802 Februaribarn
  1. maylin
    #1

    Första tanden!

    Börjar med att tacka för alla lyckönskningar nedan till bröllopet.
    Sen till dagens stora nyhet!
    Albins första tand har kommit!!!! Har känt i några dagar att det varit en knöl där, men idag bröt den igenom. Gubben sa att nu sätter inte han in sitt finger där mer. Men tänk på mig som skall sätta in mina stackars bröst och mata honom.
  2. 1
    Första tanden! Börjar med att tacka för alla lyckönskningar nedan till bröllopet.
    Sen till dagens stora nyhet!
    Albins första tand har kommit!!!! Har känt i några dagar att det varit en knöl där, men idag bröt den igenom. Gubben sa att nu sätter inte han in sitt finger där mer. Men tänk på mig som skall sätta in mina stackars bröst och mata honom.
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Helt sjukt och samtidigt alldeles, alldeles underbart kul. Tänk att de är sååååå stora, att tänderna nu börjar ploppa fram. Storebror här hemma fick sin första tand väldigt sent, så jag hoppas det dröjer lite för lillen också. Men de brukar väl lära sig rätt fort att amma utan att bitas tror jag, har kompisar vars barn fått tänder tidigt.
  4. 2
    Helt sjukt och samtidigt alldeles, alldeles underbart kul. Tänk att de är sååååå stora, att tänderna nu börjar ploppa fram. Storebror här hemma fick sin första tand väldigt sent, så jag hoppas det dröjer lite för lillen också. Men de brukar väl lära sig rätt fort att amma utan att bitas tror jag, har kompisar vars barn fått tänder tidigt.
  5. Medlem sedan
    May 2007
    #3
    Hmmm, Milla har i alla fall INTE lärt sig att amma med tänder. Hon bits den lilla terroristen. Hon har 2 stycken och har haft det sen lite innan tre månader. Igår bet hon HÅL i min stackars tutte så det började blöda och det var INGEN HIT kan jag lova

    Kramen.
  6. 3
    Hmmm, Milla har i alla fall INTE lärt sig att amma med tänder. Hon bits den lilla terroristen. Hon har 2 stycken och har haft det sen lite innan tre månader. Igår bet hon HÅL i min stackars tutte så det började blöda och det var INGEN HIT kan jag lova

    Kramen.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Vad häftigt med en tand. Jo, det är lite min skräck, måste ju vara läskigt att amma första gången med en liten tand som kan bitas. Gick det bra att amma??
  8. 4
    Vad häftigt med en tand. Jo, det är lite min skräck, måste ju vara läskigt att amma första gången med en liten tand som kan bitas. Gick det bra att amma??
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Näää, usch vad hemskt. Jag hade nog inte kunnat amma. All heder till dig som står ut!!!
  10. 5
    Näää, usch vad hemskt. Jag hade nog inte kunnat amma. All heder till dig som står ut!!!
  11. Medlem sedan
    May 2007
    #6
    Tack tack Har faktiskt börjat och se tillägg som komplement på kvället för lillskruttan börjar kräva lite mer. Och när vi är ute på dagarna så är inte tutten så jätteintressant får då finns det ju så mycket annat kul och titta på så då kan man få sig några bett Men, men... Inte det mysigaste så vi får se hur länge till det går med tutten...

    KRAMAR L.
  12. 6
    Tack tack Har faktiskt börjat och se tillägg som komplement på kvället för lillskruttan börjar kräva lite mer. Och när vi är ute på dagarna så är inte tutten så jätteintressant får då finns det ju så mycket annat kul och titta på så då kan man få sig några bett Men, men... Inte det mysigaste så vi får se hur länge till det går med tutten...

    KRAMAR L.
  13. maylin
    #7

    Det går bra - än

    Ibland känns det som om tanden skaver mor bröstet, men det kan vara att jag känner efter för mycket. Än bits han inte med den lilla tanden. Innan han fick den kunde han bita ihop gommarna då han ätit färdigt.
  14. 7
    Det går bra - än Ibland känns det som om tanden skaver mor bröstet, men det kan vara att jag känner efter för mycket. Än bits han inte med den lilla tanden. Innan han fick den kunde han bita ihop gommarna då han ätit färdigt.

Liknande trådar

  1. Första tanden!
    By Karamella in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-27, 23:18
  2. Första tanden
    By Jennifer med C,B & L in forum _0807 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 22:15
  3. Första tanden!
    By Nina02&07 in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 01:47
  4. Första tanden!
    By mimiototte in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 19:46
  5. Första tanden....
    By Magela in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 10:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar