Nionde tanden
_0707 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    Nionde tanden

    Wilma har precis fått sin nionde tand, sticker upp lite granna, tionde är nog oxå på G, hon är lite svullen så den kommer nog snart. Ni som vet, är det inte tidigt? Jag vet inte alls om det är tidigt men de stod i hennes BVC bok att de skulle komma lite senare. Men men.

    Hoppas ni haft en bra midsommar, de har jag!

    Kram
  2. 1
    Nionde tanden Wilma har precis fått sin nionde tand, sticker upp lite granna, tionde är nog oxå på G, hon är lite svullen så den kommer nog snart. Ni som vet, är det inte tidigt? Jag vet inte alls om det är tidigt men de stod i hennes BVC bok att de skulle komma lite senare. Men men.

    Hoppas ni haft en bra midsommar, de har jag!

    Kram
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2
    Det är vida gränser för vad som är normalt.Min äldste fick inte sin första tand förrän vid över ett års ålder tillexempel.
    Det är helt normalt,BVC-böckerna är väldigt generella och utgår från något slags genomsnittsbarn.
  4. 2
    Det är vida gränser för vad som är normalt.Min äldste fick inte sin första tand förrän vid över ett års ålder tillexempel.
    Det är helt normalt,BVC-böckerna är väldigt generella och utgår från något slags genomsnittsbarn.
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Vilken är det som kom upp som nr 9? A har åtta tänder, men jag funderar om det inte är fler påväg. Man ser konturerna från tänderna vid sidan om nr 5, 6, 7 och 8, men jag trodde som du att det skulle dröja tills de kom upp. Hon dregglar dock som en galning och biter på allt så det kanske inte är omöjligt att de är på g.

    Hur mår du annars? Är lillbebisen vild där inne? Tänk, nu är det inte långt kvar, snart är du tvåbarnsmor! Jag hoppas också att det går bättre med mannen, och att han är snällare mot dig!

    Kram!
  6. 3
    Vilken är det som kom upp som nr 9? A har åtta tänder, men jag funderar om det inte är fler påväg. Man ser konturerna från tänderna vid sidan om nr 5, 6, 7 och 8, men jag trodde som du att det skulle dröja tills de kom upp. Hon dregglar dock som en galning och biter på allt så det kanske inte är omöjligt att de är på g.

    Hur mår du annars? Är lillbebisen vild där inne? Tänk, nu är det inte långt kvar, snart är du tvåbarnsmor! Jag hoppas också att det går bättre med mannen, och att han är snällare mot dig!

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4
    Här väntar vi på 7:e tanden, får se när den dyker upp. Vad som är tidigt och sent med tänder har jag inte koll på alls.
  8. 4
    Här väntar vi på 7:e tanden, får se när den dyker upp. Vad som är tidigt och sent med tänder har jag inte koll på alls.
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Är nog rätt tidigt, men som decemberros skriver; Allt med barns utveckling verkar ha ett genomsnitt - men med rätt stor variation åt båda håll. Alvin fick sin första tand rätt sent (enligt "böckerna) men senaste två veckorna har det ploppat ner (och upp) fem (!!) tänder. Eftersom han samtidigt är förkyld, är inte mat så poppis här.
  10. 5
    Är nog rätt tidigt, men som decemberros skriver; Allt med barns utveckling verkar ha ett genomsnitt - men med rätt stor variation åt båda håll. Alvin fick sin första tand rätt sent (enligt "böckerna) men senaste två veckorna har det ploppat ner (och upp) fem (!!) tänder. Eftersom han samtidigt är förkyld, är inte mat så poppis här.

Liknande trådar

  1. nionde månaden?
    By Apostate in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-13, 12:08
  2. DEN NIONDE
    By Fritz in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-19, 21:48
  3. DEN NIONDE
    By Fritz in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 11:05
  4. wow....nionde månaden!!!
    By -mea- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 01:44
  5. Den nionde stenen
    By yab in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 07:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar