tigerräker
_0810 Oktoberbarn
  1. anonymt namn
    #1

    tigerräker

    Hjälp jag har nyss ätit tigerräkor och kom på så här i efterhand om man verkligen får göra det när man är gravid!!!! JAg har gjort det flera gånger under graviditeten, kan det vara någon fara..hjälp jag är i v 24+3 tänk om det blir något fel på babyn
  2. 1
    tigerräker Hjälp jag har nyss ätit tigerräkor och kom på så här i efterhand om man verkligen får göra det när man är gravid!!!! JAg har gjort det flera gånger under graviditeten, kan det vara någon fara..hjälp jag är i v 24+3 tänk om det blir något fel på babyn
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Jag har inte hört något om tigerräkor, skaldjur är ok enligt min BM iom att de äts tillagade. Bara rå fisk, rosa kött, lufttorkade skinkor, desertostar, kallrökt fisk och vacumförpackat som bör undvikas (hoppas jag kom ihåg allt nu).
  4. 2
    Jag har inte hört något om tigerräkor, skaldjur är ok enligt min BM iom att de äts tillagade. Bara rå fisk, rosa kött, lufttorkade skinkor, desertostar, kallrökt fisk och vacumförpackat som bör undvikas (hoppas jag kom ihåg allt nu).
  5. Medlem sedan
    Sep 2007
    #3
    det är så olika det där med rekomendationer, här blir man rekomenderad att unvika skaldjur..
    men jag tror inte det är någon fara, så länge de är färska när de tillagas å så kan man ju äta med måtta =) det sägs vara möjligt jag vet inte riktigt *fniss*
  6. 3
    det är så olika det där med rekomendationer, här blir man rekomenderad att unvika skaldjur..
    men jag tror inte det är någon fara, så länge de är färska när de tillagas å så kan man ju äta med måtta =) det sägs vara möjligt jag vet inte riktigt *fniss*
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Jag åt olika skaldjur när jag väntade ettan och han är en glad och frisk 8-åring idag Om räkorna inte var råa, så är det nog ingen fara.
  8. 4
    Jag åt olika skaldjur när jag väntade ettan och han är en glad och frisk 8-åring idag Om räkorna inte var råa, så är det nog ingen fara.
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5
    Jag är en stor sushiälskare och äter mammasushi nu under graviditeten. En del ställen har bara vegitariskt i mammasushin och en del har även tigerräkor i.
    Åt en hel del sushi när jag väntade 3:an och lite med 2:an också och de är två friska killar på 4 och 7 år.
    Jag kommer fortsätta äta tigerräkor, oroa dig inte
    Äter även kräftost och sill, helt ok enligt Livsmedelsverket.
    O 98, C 01, C 04 & L 08!

    Efter regn kommer sol!
    Posetivt tänkande gör livet lättare.
  10. 5
    Jag är en stor sushiälskare och äter mammasushi nu under graviditeten. En del ställen har bara vegitariskt i mammasushin och en del har även tigerräkor i.
    Åt en hel del sushi när jag väntade 3:an och lite med 2:an också och de är två friska killar på 4 och 7 år.
    Jag kommer fortsätta äta tigerräkor, oroa dig inte
    Äter även kräftost och sill, helt ok enligt Livsmedelsverket.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    INGEN FARA!! DU får äta alla kokta skaldjur, och egentligen är väl den enda icke kokta är väl ostron?
    Alla slags räker, och ATT det står att det börundervikas har inte med risker att göra, utan att dom räkorna är utrotningshotade så det är av den anledningen.

    Frossa på du?=)
  12. 6
    INGEN FARA!! DU får äta alla kokta skaldjur, och egentligen är väl den enda icke kokta är väl ostron?
    Alla slags räker, och ATT det står att det börundervikas har inte med risker att göra, utan att dom räkorna är utrotningshotade så det är av den anledningen.

    Frossa på du?=)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar