Hur har ni det med bebis-kräkningar nu?
_0712 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2004
    #1

    Hur har ni det med bebis-kräkningar nu?

    Majken har alltid kräkts mycket och jag trodde/ hoppades att det skulle bli bättre när hon började äta mer fast föda...men icke!
    På en dag kräks hon mellan 10-20 ggr...Någon gång ibland kan det gå en dag utan särskilt mycket kräkningar och då börjar man ju hoppas att det har gått över......och så är det samma visa med kräkningar dagen efter igen ! Tur är att Majken inte verkar det minsta besvärad iallafall...lika glad som vanligt !
    Fler med bebisar som kräks mycket fortfarande?
    **ps..bild på en glad Midsommar-Majken finns i mitt album **
    ***stolt mamma till stora Bosse och lilla Majken***

    When life gives you lemons, make lemonade!
  2. 1
    Hur har ni det med bebis-kräkningar nu? Majken har alltid kräkts mycket och jag trodde/ hoppades att det skulle bli bättre när hon började äta mer fast föda...men icke!
    På en dag kräks hon mellan 10-20 ggr...Någon gång ibland kan det gå en dag utan särskilt mycket kräkningar och då börjar man ju hoppas att det har gått över......och så är det samma visa med kräkningar dagen efter igen ! Tur är att Majken inte verkar det minsta besvärad iallafall...lika glad som vanligt !
    Fler med bebisar som kräks mycket fortfarande?
    **ps..bild på en glad Midsommar-Majken finns i mitt album **
  3. Medlem sedan
    May 1999
    #2
    Jaa då! Här kräks vi i kaskader flera gånger varje dag.

    Idag var bara värsta dagen, undrar varför? Kanske han fått i sig nåt skumt, eller så är det bara det att han är känslig mot all den nya maten (en halv LITEN burk som han får till lunch?).

    Han har alltid kräkts mycket och det har absolut inte blivit bättre än, nästan sämre...
  4. 2
    Jaa då! Här kräks vi i kaskader flera gånger varje dag.

    Idag var bara värsta dagen, undrar varför? Kanske han fått i sig nåt skumt, eller så är det bara det att han är känslig mot all den nya maten (en halv LITEN burk som han får till lunch?).

    Han har alltid kräkts mycket och det har absolut inte blivit bättre än, nästan sämre...
  5. Medlem sedan
    Apr 2004
    #3
    Majken äter en hel stor burk + efterrättspuré efter till lunch och kräks glatt lite då och då efter!
    Ett tips innan du kommer upp i större mångd är att undvika sempers pasta med broccoli och ostsås... MAjken älskar den men den luktar _inte_ mumma när den kommer på retur...det fick vi idag veta den hårda vägen... på Majkens kläder...och mina kläder...och på golvet...och på sambon... och i bilbarnstolen...och på restaurangens golv !
    Vi får hoppas att det går över snart!
  6. 3
    Majken äter en hel stor burk + efterrättspuré efter till lunch och kräks glatt lite då och då efter!
    Ett tips innan du kommer upp i större mångd är att undvika sempers pasta med broccoli och ostsås... MAjken älskar den men den luktar _inte_ mumma när den kommer på retur...det fick vi idag veta den hårda vägen... på Majkens kläder...och mina kläder...och på golvet...och på sambon... och i bilbarnstolen...och på restaurangens golv !
    Vi får hoppas att det går över snart!
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    Jepp. ett kräko till här!

    Axel är fortfarande en kräkis (eller mitt lilla kräko som jag kärleksfullt kallar honom emellanåt). Har inte räknat hur många gånger han kräks, men ca 3 - ibland 4 - ombyten varje dag blir det. Och då är jag inte en sån som måste byta kläder på honom för lite kräk, utan byter när det är rejält blött och äckligt!
    Får själv byta kläder 1-2 ggr på grund av Axels kräkvanor...
    Mina tjejer var inte såna, så detta är ngt nytt. Lite synd, för varje fin outfit Axel har måste döljas av hakklapp. Sicken tur att det nu finns tuffa "bandana bib" - min mamma har virkat några såna också i sån "scarf-modell"! Fast när det kommer rejäla kräkningar så hjälper det föga, då blir det ändå blött under och på body/tröja.. och oftast ner på byxor och även sockar....
    Hoppas också det går över snart!!
  8. 4
    Jepp. ett kräko till här! Axel är fortfarande en kräkis (eller mitt lilla kräko som jag kärleksfullt kallar honom emellanåt). Har inte räknat hur många gånger han kräks, men ca 3 - ibland 4 - ombyten varje dag blir det. Och då är jag inte en sån som måste byta kläder på honom för lite kräk, utan byter när det är rejält blött och äckligt!
    Får själv byta kläder 1-2 ggr på grund av Axels kräkvanor...
    Mina tjejer var inte såna, så detta är ngt nytt. Lite synd, för varje fin outfit Axel har måste döljas av hakklapp. Sicken tur att det nu finns tuffa "bandana bib" - min mamma har virkat några såna också i sån "scarf-modell"! Fast när det kommer rejäla kräkningar så hjälper det föga, då blir det ändå blött under och på body/tröja.. och oftast ner på byxor och även sockar....
    Hoppas också det går över snart!!
  9. Medlem sedan
    Apr 2004
    #5
    Har du de där bib-arna med fleece under? De är suveräna *me like*, det blir inte blött på kläderna under.... funkar iallafall på de där små kräkningarna! Jag håller tummarna att det går över för er snart oxå!
  10. 5
    Har du de där bib-arna med fleece under? De är suveräna *me like*, det blir inte blött på kläderna under.... funkar iallafall på de där små kräkningarna! Jag håller tummarna att det går över för er snart oxå!
  11. Medlem sedan
    Apr 2007
    #6
    Här är det en kräkis till ibland kan man börja undra vad som är fel.
    Matilda kräks flera gånger perdag och hon kräks inte bara efter måltiderna utan kan kräkas innan det är dags med nästa mål gör era det också?
    Så tvättmaskin går för högtryck här.
    hoppas varje dag att det ska bli bättre men känns som hon kommer kräkas tills hon blir 100år
    kramis
  12. 6
    Här är det en kräkis till ibland kan man börja undra vad som är fel.
    Matilda kräks flera gånger perdag och hon kräks inte bara efter måltiderna utan kan kräkas innan det är dags med nästa mål gör era det också?
    Så tvättmaskin går för högtryck här.
    hoppas varje dag att det ska bli bättre men känns som hon kommer kräkas tills hon blir 100år
    kramis
  13. Medlem sedan
    Dec 2007
    #7
    Albin har också fortsatt att kräkas nu när han äter fast föda. Visserligen har han aldrig kräkts så mycket, men jag trodde att det skulle sluta när han började med mat men icke.
  14. 7
    Albin har också fortsatt att kräkas nu när han äter fast föda. Visserligen har han aldrig kräkts så mycket, men jag trodde att det skulle sluta när han började med mat men icke.
  15. Medlem sedan
    Apr 2007
    #8
    Ååhhh hon är så himla fin - lilla BusMajken! Roligt också för de har verkligen samma bus-glimt i ögonen Bosse o Majken - syns att de är syskon! (vem kan de ha ärvt det där buset av undrar jag....)

    Jobbigt med kräket! Tella har inte varit nån kräkis, men hon har en liten kompis (Molly) som kräks desto mer, fast de tycker att det blivit mindre nu sedan hon passerade 7-månader. Håller tummarna för att Majken slutar kräkas snart hon med - skönt att hon inte är besvärad i alla fall!

    KRAM
  16. 8
    Ååhhh hon är så himla fin - lilla BusMajken! Roligt också för de har verkligen samma bus-glimt i ögonen Bosse o Majken - syns att de är syskon! (vem kan de ha ärvt det där buset av undrar jag....)

    Jobbigt med kräket! Tella har inte varit nån kräkis, men hon har en liten kompis (Molly) som kräks desto mer, fast de tycker att det blivit mindre nu sedan hon passerade 7-månader. Håller tummarna för att Majken slutar kräkas snart hon med - skönt att hon inte är besvärad i alla fall!

    KRAM
  17. Medlem sedan
    Jan 2002
    #9

    En kräkis till

    men sedan jag har uteslutit all Semper mat så har det blivit mindre.
    Det var samma med mina andra två barn, de kräktes mycket även när vi började med burkmat....men så fick jag tips av någon att inte ge dem Semperburkar och då blev det bättre....så Sara får bara Nestlé- och Hippmat.

    Vet ju inte om det är ett sammanträffande med att Sara blir äldre eller om det verkligen är Sempermaten som gör att hon kräks - men just nu vågar jag inte chansa...

    kram kram
    ps så himla söt hon är Majken
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  18. 9
    En kräkis till men sedan jag har uteslutit all Semper mat så har det blivit mindre.
    Det var samma med mina andra två barn, de kräktes mycket även när vi började med burkmat....men så fick jag tips av någon att inte ge dem Semperburkar och då blev det bättre....så Sara får bara Nestlé- och Hippmat.

    Vet ju inte om det är ett sammanträffande med att Sara blir äldre eller om det verkligen är Sempermaten som gör att hon kräks - men just nu vågar jag inte chansa...

    kram kram
    ps så himla söt hon är Majken
  19. Medlem sedan
    May 1999
    #10
    O vi som bara ger Semper... Hmm, kanske får tänka om där...
  20. 10
    O vi som bara ger Semper... Hmm, kanske får tänka om där...
  21. Medlem sedan
    Apr 2004
    #11
    Japp, Majken kräks lååångt efter måltid...ända till hon får nu mat, då börja vi om igen! Tvättmaskinen är min bästa vän för tillfället !
    Vi får hoppas att Matilda slutar kräkas lite innan hon fyller hundra iallafall !
    Kram!
  22. 11
    Japp, Majken kräks lååångt efter måltid...ända till hon får nu mat, då börja vi om igen! Tvättmaskinen är min bästa vän för tillfället !
    Vi får hoppas att Matilda slutar kräkas lite innan hon fyller hundra iallafall !
    Kram!
  23. Medlem sedan
    Apr 2004
    #12
    Asch då :/! Vi hoppas att det slutar snart för oss alla!
  24. 12
    Asch då :/! Vi hoppas att det slutar snart för oss alla!
  25. Medlem sedan
    Apr 2004
    #13
    Ah, då får vi hoppas att Majkens kräkningar oxå går över när hon blir 7 månader...jag tror att jag kan stå ut till på fredag !
    Ja, Bosse och Majken blir mer och mer lika.... ju mer Majken blir lik mig ! I början var Majkis bara lik sin pappa men det gick över...som tur var !

    KRAM!
  26. 13
    Ah, då får vi hoppas att Majkens kräkningar oxå går över när hon blir 7 månader...jag tror att jag kan stå ut till på fredag !
    Ja, Bosse och Majken blir mer och mer lika.... ju mer Majken blir lik mig ! I början var Majkis bara lik sin pappa men det gick över...som tur var !

    KRAM!
  27. Medlem sedan
    Apr 2004
    #14
    Vi ger ju oxå bara i stort sett Sempermat! Jag gav en hippburk nu till lunch så får vi se hur det går....spännande !
    Hmmm, undrar vad det är med Sempermaten då?
    Gällde det gröter och efterätt med?
    Härliga bus-bilder i bloggen !
    Kram kram!!
  28. 14
    Vi ger ju oxå bara i stort sett Sempermat! Jag gav en hippburk nu till lunch så får vi se hur det går....spännande !
    Hmmm, undrar vad det är med Sempermaten då?
    Gällde det gröter och efterätt med?
    Härliga bus-bilder i bloggen !
    Kram kram!!
  29. Medlem sedan
    Feb 2003
    #15

    kräks lite mindre

    Han kräks lite mindre nu när vi ger mat. Men det kommer lite kräk varje dag.
    Är utlandssvensk. Har även dyslexi. Sorry för ev. taskig stavning..Gör så gott jag kan..
  30. 15
    kräks lite mindre Han kräks lite mindre nu när vi ger mat. Men det kommer lite kräk varje dag.
  31. Medlem sedan
    Jan 2002
    #16

    Jag undrar också

    om det är nåt konstigt i Sempermaten - det var väldigt tydligt på vår son när vi började med mat till honom.

    Gustaf var en jättekräkare när han ammade och sen när vi började med mat så fortsatte han kräkas.
    Då var det en annan mamma som sa till mig att ta bort all Sempermat, även gröt och välling och köra på andra märken, då fanns ju mest bara Nestlé - så då gjorde jag det och vips så slutade han kräkas...hm.....konstigt, men vi var ju glada för att han slutade kräkas.

    Så därför har jag fortsatt med detta till Sara också - provade såklart med Semper i början till henne men tyckte att kräkeriet fortsatte för mycket så numera är det andra märken som gäller för Sara

    Sara kunde också kräkas lååångt efter måltider - vilket jag tyckte var konstigt. Numera gör hon inte det längre....hon måste ändå ha haklapp dock för hon dreglar så himla mycket...och ändå får hon inga tänder, än i alla flal

    kram kram och hoppas Majken slutar kräkas snart.... det är ju kul om de kan ha samma outfit en hel dag....
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  32. 16
    Jag undrar också om det är nåt konstigt i Sempermaten - det var väldigt tydligt på vår son när vi började med mat till honom.

    Gustaf var en jättekräkare när han ammade och sen när vi började med mat så fortsatte han kräkas.
    Då var det en annan mamma som sa till mig att ta bort all Sempermat, även gröt och välling och köra på andra märken, då fanns ju mest bara Nestlé - så då gjorde jag det och vips så slutade han kräkas...hm.....konstigt, men vi var ju glada för att han slutade kräkas.

    Så därför har jag fortsatt med detta till Sara också - provade såklart med Semper i början till henne men tyckte att kräkeriet fortsatte för mycket så numera är det andra märken som gäller för Sara

    Sara kunde också kräkas lååångt efter måltider - vilket jag tyckte var konstigt. Numera gör hon inte det längre....hon måste ändå ha haklapp dock för hon dreglar så himla mycket...och ändå får hon inga tänder, än i alla flal

    kram kram och hoppas Majken slutar kräkas snart.... det är ju kul om de kan ha samma outfit en hel dag....
  33. Medlem sedan
    Jan 2002
    #17

    Kan ju vara värt

    att prova en dag eller två kanske...

    På mina barnverkar det fungera i alla fall

    kram och hoppas kräkningarna slutar snart
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  34. 17
    Kan ju vara värt att prova en dag eller två kanske...

    På mina barnverkar det fungera i alla fall

    kram och hoppas kräkningarna slutar snart
  35. Medlem sedan
    Nov 2003
    #18
    ta i trä, Joppe är ju suverän på alla andra okynnesgrejjer men kräkandet har vi sluppit. Tror att han kanske kräkts EN gång i hela sitt 6 månaders liv. Storebror är likadan, kräks aldrig. Så vi har sluppit kräksjukor och andra kräkframkallande åkommor!
  36. 18
    ta i trä, Joppe är ju suverän på alla andra okynnesgrejjer men kräkandet har vi sluppit. Tror att han kanske kräkts EN gång i hela sitt 6 månaders liv. Storebror är likadan, kräks aldrig. Så vi har sluppit kräksjukor och andra kräkframkallande åkommor!
  37. Medlem sedan
    May 2006
    #19
    Leo kräks nästan aldrig sen jag slutade med mjölken.
  38. 19
    Leo kräks nästan aldrig sen jag slutade med mjölken.
  39. Medlem sedan
    Aug 2002
    #20

    Axel får nästan enbart Hipp..

    och han kräks jättemycket ändå!
    Så jag vågar inte tänka på hur mkt han hade kräkts med Sempers burkar då...

    (fast han äter Sempers kvällsgröt)

    kram!
  40. 20
    Axel får nästan enbart Hipp.. och han kräks jättemycket ändå!
    Så jag vågar inte tänka på hur mkt han hade kräkts med Sempers burkar då...

    (fast han äter Sempers kvällsgröt)

    kram!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Kräkningar
    By NathalieR in forum Gravidsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-31, 19:41
  2. kräkningar...
    By annsan_79 in forum Planera för barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 19:29
  3. Kräkningar...
    By Gossing in forum Vikt – barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-10, 11:01
  4. kräkningar
    By fialisa in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 13:55
  5. kräkningar
    By -Line- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-04, 10:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar