1-årskontroll!
_0706 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    1-årskontroll!

    Häromdagen var vi på 1-årskontroll för vår Lilla A och hon var 69,5 cm "lång" vägde 7,75 kg och hade huvudmått 45 cm. Ganska liten och en aning tunn, men inget alarmerande. Blev tillsaga att hålla koll på vikten vid nästa besök, då vi kommer att tillhöra ett annat BVC. Det viktigaste är att hon är pigg och framåt och det är hon, puh! Hon kryper omkring jättemycket och vill göra allt som storebror gör! Bebis-BMI var 16,04 (medel är 17,3 för 1-åriga flickor i Frankrike).

    Det är helt otroligt vad det kan hända mycket på ett år. En sådan gåva att få vara med om detta.
  2. 1
    1-årskontroll! Häromdagen var vi på 1-årskontroll för vår Lilla A och hon var 69,5 cm "lång" vägde 7,75 kg och hade huvudmått 45 cm. Ganska liten och en aning tunn, men inget alarmerande. Blev tillsaga att hålla koll på vikten vid nästa besök, då vi kommer att tillhöra ett annat BVC. Det viktigaste är att hon är pigg och framåt och det är hon, puh! Hon kryper omkring jättemycket och vill göra allt som storebror gör! Bebis-BMI var 16,04 (medel är 17,3 för 1-åriga flickor i Frankrike).

    Det är helt otroligt vad det kan hända mycket på ett år. En sådan gåva att få vara med om detta.
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    Härligt med en sådann pigg och nyfiken liten tjej.
    På tisdagär det dags för oss att gå på koll, ska bli spännande då hon faktiskt vuxit på sig rejält sista tiden, men hon äter ju som en hel ko med så inte konstigt.

    Kram
  4. 2
    Härligt med en sådann pigg och nyfiken liten tjej.
    På tisdagär det dags för oss att gå på koll, ska bli spännande då hon faktiskt vuxit på sig rejält sista tiden, men hon äter ju som en hel ko med så inte konstigt.

    Kram
  5. Medlem sedan
    Oct 2005
    #3
    Skönt att hon fick godkänt vid 1-års kollen.

    Här är de andra bullar kan jag säga. Håkan som fyllde 1 år den 17 maj väger 7 650 g och är 70 cm lång. Huvudomfånget är 45 cm. Men vi går på barnmottagningen i umeå för koll och provtagningen pga att väger så lite. Han har följt sin kurva hela tiden från födselen. Än har dom inte hittat någon fel på honom. Han är glad pigg och alert.

    Jag vill inte skrämma upp dig. Men tänkte våran kille är ju inte heller så står. Huvudsaken är att dom är pigg och alerta.
  6. 3
    Skönt att hon fick godkänt vid 1-års kollen.

    Här är de andra bullar kan jag säga. Håkan som fyllde 1 år den 17 maj väger 7 650 g och är 70 cm lång. Huvudomfånget är 45 cm. Men vi går på barnmottagningen i umeå för koll och provtagningen pga att väger så lite. Han har följt sin kurva hela tiden från födselen. Än har dom inte hittat någon fel på honom. Han är glad pigg och alert.

    Jag vill inte skrämma upp dig. Men tänkte våran kille är ju inte heller så står. Huvudsaken är att dom är pigg och alerta.
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    Härligt med pigg och glad tjej! Soda är också smal men lite längre än medel så hon får också godkänt hos BVC.
  8. 4
    Härligt med pigg och glad tjej! Soda är också smal men lite längre än medel så hon får också godkänt hos BVC.
  9. Medlem sedan
    Oct 2006
    #5
    Jag har tänkt på Håkan och att han och min Lilla A nog är de minsta i den här gruppen. Jag blir ju lite fundersam om de håller på och undersöker honom och vi får höra att det är ganska lugnt. Lilla A har också följt sin kurva sedan födseln och de säger att det därför är OK. Poängterade dessutom att hon absolut INTE ska ligga på t.ex. översta BMI-kurvan när hon blir två-tre år! Hennes kurva har iofs dippat lite sedan hon började krypa vid 10 månader, men så var det med storebror också, när han började gå. Jag tycker dessutom att hon äter lite mindre nu - det är som att hon inte har tid, måste ner på golvet och fortsätta att undersöka allt! Jag har träffat en pojke, som vägde 8 kilo när han var 1 år och han var helt OK.
  10. 5
    Jag har tänkt på Håkan och att han och min Lilla A nog är de minsta i den här gruppen. Jag blir ju lite fundersam om de håller på och undersöker honom och vi får höra att det är ganska lugnt. Lilla A har också följt sin kurva sedan födseln och de säger att det därför är OK. Poängterade dessutom att hon absolut INTE ska ligga på t.ex. översta BMI-kurvan när hon blir två-tre år! Hennes kurva har iofs dippat lite sedan hon började krypa vid 10 månader, men så var det med storebror också, när han började gå. Jag tycker dessutom att hon äter lite mindre nu - det är som att hon inte har tid, måste ner på golvet och fortsätta att undersöka allt! Jag har träffat en pojke, som vägde 8 kilo när han var 1 år och han var helt OK.
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    Då finns det fler tunnisar alltså
  12. 6
    Då finns det fler tunnisar alltså
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    jajamensan! Kom ju ut och vägde hela 4170 men sen lutade kurvan kraftigt nedåt nästan direkt. hon följer ju dock sin egen kurva så det är tydligen helt ok. Men bebisvalkar finns det inte en enda.
  14. 7
    jajamensan! Kom ju ut och vägde hela 4170 men sen lutade kurvan kraftigt nedåt nästan direkt. hon följer ju dock sin egen kurva så det är tydligen helt ok. Men bebisvalkar finns det inte en enda.

Liknande trådar

  1. 4-årskontroll.
    By -Grynet- in forum _0312 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 14:08
  2. 4-årskontroll
    By Femina in forum _03 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 22:44
  3. 1 -årskontroll!
    By Ruth1 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 11:43
  4. 5-årskontroll
    By Sanna med tjejerna in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 08:45
  5. 1½-årskontroll
    By Moa m. BellanBus in forum _0507 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 20:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar