Underlivet
_0610 Oktoberbarn
  1. anonymt namn
    #1

    Underlivet

    Jag väljer att vara anonym,
    Ni som läser detta kanske inte ska läsa om ni är lite kännsliga.

    Så, sluta läsa nuuuu!!!

    ****************************** ****************************** *********************

    I onsdags så kännde jag att det uppkom en lätt klåda i underlivet på mig.
    började behandla med Pevaryl, både med salva utvändigt och med vagitorier.
    I lördags när jag vaknade så hade jag ONT, hela underlivet var uppsvällt, och jag kunde knappt gå.
    Jag är inte av den sorten som söker läkare med en gång, utan drar hällre ut på de,
    För vem vet; Det kan ju kanske gå över av sig självt!

    Men Det har det verkligen INTE gjort.

    Idag när jag vaknade, så kännde jag att det stramade o drog, sved och smärtade.
    Låste in mig på toa, med liten skrikande och knackande på dörren från utsidan.
    Tog en spegel för att de efter hur de ser ut..
    Har alldrig sett ett så rött underliv!! De är lika rött som förpackningen till felix ketchup!
    Är jätte torr från klitoris, över blygläpparna o bak mot A-öppningen.
    Varje gång jag måste torka mig, så spricker det upp, och blir som små små sår.

    Börjar tvivla på att det är en svampinfektion jag råkat ut för,
    så idag har jag ringt till Gyn, och jag får komma till dom imorgon klockan 10.45.
    Då ska jag ha med mig ett urinprov.

    Jag kan lova!
    Har jag fått någon sjukdom "down there" så har min käre man en hel del att förlara!
    Jag vet, att jag endast har varit med honom, O BARA HONOM!

    Vad tror ni?
    Kan det kanske vara en svaminfektion som har urartat??

    Ni kanske förstår varför jag är anonym???
  2. 1
    Underlivet Jag väljer att vara anonym,
    Ni som läser detta kanske inte ska läsa om ni är lite kännsliga.

    Så, sluta läsa nuuuu!!!

    ****************************** ****************************** *********************

    I onsdags så kännde jag att det uppkom en lätt klåda i underlivet på mig.
    började behandla med Pevaryl, både med salva utvändigt och med vagitorier.
    I lördags när jag vaknade så hade jag ONT, hela underlivet var uppsvällt, och jag kunde knappt gå.
    Jag är inte av den sorten som söker läkare med en gång, utan drar hällre ut på de,
    För vem vet; Det kan ju kanske gå över av sig självt!

    Men Det har det verkligen INTE gjort.

    Idag när jag vaknade, så kännde jag att det stramade o drog, sved och smärtade.
    Låste in mig på toa, med liten skrikande och knackande på dörren från utsidan.
    Tog en spegel för att de efter hur de ser ut..
    Har alldrig sett ett så rött underliv!! De är lika rött som förpackningen till felix ketchup!
    Är jätte torr från klitoris, över blygläpparna o bak mot A-öppningen.
    Varje gång jag måste torka mig, så spricker det upp, och blir som små små sår.

    Börjar tvivla på att det är en svampinfektion jag råkat ut för,
    så idag har jag ringt till Gyn, och jag får komma till dom imorgon klockan 10.45.
    Då ska jag ha med mig ett urinprov.

    Jag kan lova!
    Har jag fått någon sjukdom "down there" så har min käre man en hel del att förlara!
    Jag vet, att jag endast har varit med honom, O BARA HONOM!

    Vad tror ni?
    Kan det kanske vara en svaminfektion som har urartat??

    Ni kanske förstår varför jag är anonym???
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Du tror inte att det är

    pevarylen du inte tål? Eller har du använt det innan?
  4. 2
    Du tror inte att det är pevarylen du inte tål? Eller har du använt det innan?
  5. anonymt namn
    #3

    Jag har..

    Jag har behandlat med Pevaryl förut.
    Och har då inte reagerat på det.
    Kan vara så att jag har en kraftig svampinfektion som Pevarylen inte klarar av att ta bort,
    jag kanske behöver lite starkare svampmedel.

    Jag är i alla fall glad över att jag fått tid till gynikolog.
    Har varit och köpt naturell Yoggi nu, så att jag kan lindra besvären lite.
  6. 3
    Jag har.. Jag har behandlat med Pevaryl förut.
    Och har då inte reagerat på det.
    Kan vara så att jag har en kraftig svampinfektion som Pevarylen inte klarar av att ta bort,
    jag kanske behöver lite starkare svampmedel.

    Jag är i alla fall glad över att jag fått tid till gynikolog.
    Har varit och köpt naturell Yoggi nu, så att jag kan lindra besvären lite.
  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    #4
    Men du... jag har nyligen haft nåt liknande, röd, svullen, ont, sveda, torr som papper, sprack lätt och blödde en del. Inte alls en så kraftig reaktion som du beskriver - men det var riktigt obehagligt det jag upplevde... jag gick till apoteket och frågade om svampkräm och fick då reda på att det var direkt olämpligt att använda svampkräm om man inte hade diagnostiserad svamp - att det kunde försvåra "vad det nu var".. jag fick rådet att köpa nåt som heter INTIM TVÄTTOLJA (eller nåt liknande) som jag använde väldigt mycket de nästkommande dagarna och det blev mycket bättre.

    Jag hade oxå tagit kontakt med Gyn om inte mitt gått över med den där tvättoljan och det är nog ingen dum idé att du gör det, eftersom ditt verkar vara ett par vändor kraftigare än det jag hade *huvvaligen*

    kram och lycka till gumman,
    =/
    R
  8. 4
    Men du... jag har nyligen haft nåt liknande, röd, svullen, ont, sveda, torr som papper, sprack lätt och blödde en del. Inte alls en så kraftig reaktion som du beskriver - men det var riktigt obehagligt det jag upplevde... jag gick till apoteket och frågade om svampkräm och fick då reda på att det var direkt olämpligt att använda svampkräm om man inte hade diagnostiserad svamp - att det kunde försvåra "vad det nu var".. jag fick rådet att köpa nåt som heter INTIM TVÄTTOLJA (eller nåt liknande) som jag använde väldigt mycket de nästkommande dagarna och det blev mycket bättre.

    Jag hade oxå tagit kontakt med Gyn om inte mitt gått över med den där tvättoljan och det är nog ingen dum idé att du gör det, eftersom ditt verkar vara ett par vändor kraftigare än det jag hade *huvvaligen*

    kram och lycka till gumman,
    =/
    R
  9. anonymt namn
    #5

    Jag inhandlar den där

    intim oljan imorgon, dirrekt efter besöket hos Gyn.
    Det låter rätt befriande att de gick över!
    Då finns de hopp för mitt sköra underliv än!

    Vad är det för märke på intim-oljan?
    Hade din man besvärligt också?

    Min man säger att han har en klåda på ollonet, o insidan av den förhud som omsluter.
    Var de något som din man upplevde under tiden du hade besvären?
    Har i alla fall bett min man smörja med lite pevaryl.


    Tack för tipset!
    kram
  10. 5
    Jag inhandlar den där intim oljan imorgon, dirrekt efter besöket hos Gyn.
    Det låter rätt befriande att de gick över!
    Då finns de hopp för mitt sköra underliv än!

    Vad är det för märke på intim-oljan?
    Hade din man besvärligt också?

    Min man säger att han har en klåda på ollonet, o insidan av den förhud som omsluter.
    Var de något som din man upplevde under tiden du hade besvären?
    Har i alla fall bett min man smörja med lite pevaryl.


    Tack för tipset!
    kram
  11. Medlem sedan
    Sep 2006
    #6
    märket är ACOs egna och angående min man... ehrm, nää.

    styrkekramar
    R
  12. 6
    märket är ACOs egna och angående min man... ehrm, nää.

    styrkekramar
    R
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    en rejäl svampinfektion kan ju yttra sig med ilsken ilsken svullnad grynig flytning och torrsprickor. Det kan bränna som eld. Ibland räcker det helt enkelt inte med att självbehanlda med medicin från apoteket. Man kan behöva starkare svampmedel som en läkare för skriva ut. Intimolja är bra men jag rekomenderar användning av vanlig barnolja, lätt att inhandla i vilken mataffär som helst.
    Hoppas du skall få bukt med dina besvär.
    MVH
    Jenny
  14. 7
    en rejäl svampinfektion kan ju yttra sig med ilsken ilsken svullnad grynig flytning och torrsprickor. Det kan bränna som eld. Ibland räcker det helt enkelt inte med att självbehanlda med medicin från apoteket. Man kan behöva starkare svampmedel som en läkare för skriva ut. Intimolja är bra men jag rekomenderar användning av vanlig barnolja, lätt att inhandla i vilken mataffär som helst.
    Hoppas du skall få bukt med dina besvär.
    MVH
    Jenny
  15. Medlem sedan
    Feb 2006
    #8
    Förstår dig! Den enda gången jag använt Pevaryl hände samma sak. Jag hade en svampinfektion och fick på den en mycket kraftig allergisk reaktion. Enligt min gynekolog så är det inte helt ovanligt med överkänslighet mot just Pevaryl.

    Jag fick en annan kräm mot svamp och en engångsdos Diflucan (tablett) och svampen försvann. Hon sa att Canesten är mycet bättre än Pevaryl men jag har inte behövt testa!

    Hoppas du får bra hjälp imorgon!!!
  16. 8
    Förstår dig! Den enda gången jag använt Pevaryl hände samma sak. Jag hade en svampinfektion och fick på den en mycket kraftig allergisk reaktion. Enligt min gynekolog så är det inte helt ovanligt med överkänslighet mot just Pevaryl.

    Jag fick en annan kräm mot svamp och en engångsdos Diflucan (tablett) och svampen försvann. Hon sa att Canesten är mycet bättre än Pevaryl men jag har inte behövt testa!

    Hoppas du får bra hjälp imorgon!!!
  17. Medlem sedan
    Feb 2006
    #9
    Usch och fy, det där verkar mycket otrevligt! Jag tycker inte att beskrivningen stämmer in på någon könssjukdom, snarare en ruskig svampinfektion.
    Jag har istället svampinfektioner så ofta att jag knappt märker av dem längre. Har nu fått en medicin som heter Fluconazol som jag ska äta i två veckor för att få bort dem för gott. Fick du bra hjälp av doktorn?
  18. 9
    Usch och fy, det där verkar mycket otrevligt! Jag tycker inte att beskrivningen stämmer in på någon könssjukdom, snarare en ruskig svampinfektion.
    Jag har istället svampinfektioner så ofta att jag knappt märker av dem längre. Har nu fått en medicin som heter Fluconazol som jag ska äta i två veckor för att få bort dem för gott. Fick du bra hjälp av doktorn?
  19. anonymt namn
    #10

    Gyn-rapport!

    Måste få säga att det är skönt att ha den avklarad!
    Jag har en grym svampinfektion på insidan, och eksem på utsidan och runt om.
    Läkaren sa att han verkligen kan förstå att jag har problem.
    Fick iallafall en tablett mot svampen och en salva för eksemen.

    Så nu går jag på jumbo-behandling,
    ska bli underbart när all klåda, sveda och värk försvinner!
  20. 10
    Gyn-rapport! Måste få säga att det är skönt att ha den avklarad!
    Jag har en grym svampinfektion på insidan, och eksem på utsidan och runt om.
    Läkaren sa att han verkligen kan förstå att jag har problem.
    Fick iallafall en tablett mot svampen och en salva för eksemen.

    Så nu går jag på jumbo-behandling,
    ska bli underbart när all klåda, sveda och värk försvinner!
  21. Medlem sedan
    Feb 2006
    #11
    Skönt att du fick hjälp! Hoppas medicinen redan verkat!
  22. 11
    Skönt att du fick hjälp! Hoppas medicinen redan verkat!

Liknande trådar

  1. ont i underlivet..
    By asalin83 in forum _1005 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 20:51
  2. Ont i underlivet
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-23, 20:56
  3. Ont i underlivet
    By Sunflower in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 15:12
  4. underlivet
    By anonymt namn in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 08:29
  5. Ont i underlivet?
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 21:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar