3-årskontroll
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    3-årskontroll

    idag va vi på 3-årskontroll...Bella fick se bilder på lite olika saker och så frågade distriktsköterskan om de fanns en bild på nåt man kunde äta..då svarade Bella: "Ja, äpplet såklart" och tittade på henne som om hon borde väl veta de själv haha..hon ville inte väga sig eller mäta sig..så jag fick väga mig med henne (fan, jag som hade hoppats på att slippa väga mig förrän nästa graviditet *ler*)...men mäta henne fick vi inte, så de ska vi göra hemma och sen ringa och säga hur lång hon var så dom för in det i journalen...men hon blev godkänd iallafall...vägde 16.5 kg iaf...sen när vi kom hem bajsade hon för första gången på toaletten..hon har varit blöjfri i två veckor nu (fast haft blöja på natten) och då har hon väntat med att bajsa tills hon fått på sig blöjan på kvällen...så idag när vi kom hem ville hon ta på sig en blöja och då frågade jag om hon va bajsnödig vilket hon var och då sa jag att hon kunde gå på toaletten och då svarade hon "jaa! de kan jag ju göra!" så gjorde hon de, ropade när hon va klar...när jag kom ditt log hon med hela ansiktet och skrek glatt: "JAG KUNDE BAJSA! F (en flicka på dagis) BRUKAR BAJSA PÅ TOALETTEN, O DE BRUKAR JAG OCKSÅ NU!" haha min lilla skrutt har blivit så stor
    Mamma till Isabella som får hela världen att le!

    http://www.metrobloggen.se/forssell
  2. 1
    3-årskontroll idag va vi på 3-årskontroll...Bella fick se bilder på lite olika saker och så frågade distriktsköterskan om de fanns en bild på nåt man kunde äta..då svarade Bella: "Ja, äpplet såklart" och tittade på henne som om hon borde väl veta de själv haha..hon ville inte väga sig eller mäta sig..så jag fick väga mig med henne (fan, jag som hade hoppats på att slippa väga mig förrän nästa graviditet *ler*)...men mäta henne fick vi inte, så de ska vi göra hemma och sen ringa och säga hur lång hon var så dom för in det i journalen...men hon blev godkänd iallafall...vägde 16.5 kg iaf...sen när vi kom hem bajsade hon för första gången på toaletten..hon har varit blöjfri i två veckor nu (fast haft blöja på natten) och då har hon väntat med att bajsa tills hon fått på sig blöjan på kvällen...så idag när vi kom hem ville hon ta på sig en blöja och då frågade jag om hon va bajsnödig vilket hon var och då sa jag att hon kunde gå på toaletten och då svarade hon "jaa! de kan jag ju göra!" så gjorde hon de, ropade när hon va klar...när jag kom ditt log hon med hela ansiktet och skrek glatt: "JAG KUNDE BAJSA! F (en flicka på dagis) BRUKAR BAJSA PÅ TOALETTEN, O DE BRUKAR JAG OCKSÅ NU!" haha min lilla skrutt har blivit så stor
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Vad stor hon är! och klok... August är fortfarande en liten liten bebis...välling och blöja fortfarande

    Pussa lillskruttan din, annars då? HUR MÅR DU?

    Kramis j
  4. 2
    Vad stor hon är! och klok... August är fortfarande en liten liten bebis...välling och blöja fortfarande

    Pussa lillskruttan din, annars då? HUR MÅR DU?

    Kramis j
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Vad kul!

    Vilken stor liten 3-åring du har. Viola väger 11.5 kg och är 88 cm kort, har stått stilla i vikten i snart ett år nu, och längden händer det lite på bara...*s*
    Ska bli kul att se på 3-årskollen vad Viola vill och inte vill göra, på 2.5-årskollen så sa alla djur "muu" trots att hon mycket väl visste vad de egentligen sa...*haha*
  6. 3
    Vad kul! Vilken stor liten 3-åring du har. Viola väger 11.5 kg och är 88 cm kort, har stått stilla i vikten i snart ett år nu, och längden händer det lite på bara...*s*
    Ska bli kul att se på 3-årskollen vad Viola vill och inte vill göra, på 2.5-årskollen så sa alla djur "muu" trots att hon mycket väl visste vad de egentligen sa...*haha*
  7. Medlem sedan
    Mar 2005
    #4
    jo, vällingen är kvar den här också (eller ja, värmd solhavre)
    de ska jag göra...jodå, jag mår väl sådär...fortfarande panikångest men har träffat en psykolog nu o så..sover och äter fortfarande dåligt..inatt sov jag 1 timme, sammanlagt...
    kram
  8. 4
    jo, vällingen är kvar den här också (eller ja, värmd solhavre)
    de ska jag göra...jodå, jag mår väl sådär...fortfarande panikångest men har träffat en psykolog nu o så..sover och äter fortfarande dåligt..inatt sov jag 1 timme, sammanlagt...
    kram
  9. Medlem sedan
    Mar 2005
    #5
    oj, så hon är stor alltså? eller så är barnen i uppsala stora för jämfört med barn i hennes ålder på dagis (jag vet att man inte ska jämföra men de gör man ju ändå haha) så är hon ganska liten...men som sagt, längden vet jag inget om men hon har storlek 92 i kläder och dom är lite stora så...runt 90 cm kanske?
    haha jo, men de va ganska dumt idag för dom frågade många frågor där hon bara behövde svara ja eller nej, hon kunde ha frågat lite mer frågor där Bella va tvungen att svara med mer än ett ord...men men, vi vet ju att hon pratar bra och de verkade hon också märka =P
  10. 5
    oj, så hon är stor alltså? eller så är barnen i uppsala stora för jämfört med barn i hennes ålder på dagis (jag vet att man inte ska jämföra men de gör man ju ändå haha) så är hon ganska liten...men som sagt, längden vet jag inget om men hon har storlek 92 i kläder och dom är lite stora så...runt 90 cm kanske?
    haha jo, men de va ganska dumt idag för dom frågade många frågor där hon bara behövde svara ja eller nej, hon kunde ha frågat lite mer frågor där Bella va tvungen att svara med mer än ett ord...men men, vi vet ju att hon pratar bra och de verkade hon också märka =P
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Men äter du inga antidepressiva preparat så du kan sova och fungera bättre? har du hört talas om mindfulness? om inte sök på det och testa...det har räddat mitt liv. Var rädd om dig, kram j
  12. 6
    Men äter du inga antidepressiva preparat så du kan sova och fungera bättre? har du hört talas om mindfulness? om inte sök på det och testa...det har räddat mitt liv. Var rädd om dig, kram j
  13. Medlem sedan
    Mar 2005
    #7
    nej de gör jag inte...nej de har jag inte hört talas om..ska genast söka på de...tack! hur mår du nu då?
    kram!
  14. 7
    nej de gör jag inte...nej de har jag inte hört talas om..ska genast söka på de...tack! hur mår du nu då?
    kram!
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8

    Stora tjejen ju!

    Ja de utvecklas fortfarande i en rasande takt! Vi ska börja öva här hemma utan blöja också, för nu tror jag att det börjar bli dags! Thea tror dessutom att hon är lika stor som storebror på 5 år, dvs hon vill inte lägga sig först på kvällen, hon "kan" allt han kan göra och hon vill vara med på allt han får göra (t.ex. ska han snart på barnkalas och hon är inte bjuden = katastrof och förtvivlad gråt). Thea tror jag väger ca 15 kg, längden vet jag inte, men stl 98 eller ibland 98/104 passar bra på henne.
    Lycka är en resa inte en destination.
  16. 8
    Stora tjejen ju! Ja de utvecklas fortfarande i en rasande takt! Vi ska börja öva här hemma utan blöja också, för nu tror jag att det börjar bli dags! Thea tror dessutom att hon är lika stor som storebror på 5 år, dvs hon vill inte lägga sig först på kvällen, hon "kan" allt han kan göra och hon vill vara med på allt han får göra (t.ex. ska han snart på barnkalas och hon är inte bjuden = katastrof och förtvivlad gråt). Thea tror jag väger ca 15 kg, längden vet jag inte, men stl 98 eller ibland 98/104 passar bra på henne.

Liknande trådar

  1. 4-årskontroll.
    By -Grynet- in forum _0312 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 14:08
  2. 4-årskontroll
    By Femina in forum _03 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 22:44
  3. 1 -årskontroll!
    By Ruth1 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 11:43
  4. 5-årskontroll
    By Sanna med tjejerna in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 08:45
  5. 1½-årskontroll
    By Moa m. BellanBus in forum _0507 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 20:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar