Skötväska?
_0810 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Skötväska?

    Nån som har tips på bra skötväska? Jag har en från typ -02 som är hemsk. Den är som en säck med 2 fack. Packar man i den ligger allt i en enda röra i det stora facket "säcken" Retade mig på den redan med de andra barnen. Nu ska jag unna mig en ny, bra har jag tänkt

    Kram
  2. 1
    Skötväska? Nån som har tips på bra skötväska? Jag har en från typ -02 som är hemsk. Den är som en säck med 2 fack. Packar man i den ligger allt i en enda röra i det stora facket "säcken" Retade mig på den redan med de andra barnen. Nu ska jag unna mig en ny, bra har jag tänkt

    Kram
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Mitt bästa tips är en vanlig, bekväm ryggsäck. Jag testade mig igenom en hel drös med väskor och skötväskor med sonen men den jag återkom till hela tiden var min gamla "skolryggsäck".

    Jag tyckte första vagnen blev för instabil med skötväskan på handtaget (Brio Nova) och med den andra vagnen (Bugaboo) så sparkade jag knäna i den istället. Att lägga väskan under vagnen var inte alls praktiskt eller bekvämt, särskilt inte i början när man inte är supersmidig efter förlossningen.

    Samtidigt finns det så otroligt många fina skötväskor ute på marknaden just nu så det är svårt att inte shoppa loss
  4. 2
    Mitt bästa tips är en vanlig, bekväm ryggsäck. Jag testade mig igenom en hel drös med väskor och skötväskor med sonen men den jag återkom till hela tiden var min gamla "skolryggsäck".

    Jag tyckte första vagnen blev för instabil med skötväskan på handtaget (Brio Nova) och med den andra vagnen (Bugaboo) så sparkade jag knäna i den istället. Att lägga väskan under vagnen var inte alls praktiskt eller bekvämt, särskilt inte i början när man inte är supersmidig efter förlossningen.

    Samtidigt finns det så otroligt många fina skötväskor ute på marknaden just nu så det är svårt att inte shoppa loss
  5. Medlem sedan
    Sep 2006
    #3
    jag har nog samma bekymmer. när mina barn var småttingar 98 och 01 så hade jag en skötväska som oxå var som en säck. nu finns det ju snygga som är lite hårdare,,, men VAR?? jag har ju sett dom när jag inte var gravid men nu är dom helt plötsligt som bortblåsta.
    ryggsäck är bra som Dixel sa, men jag tycker att den blir för djup. man packar på höjden. det blir mycket grävande om man ska få tag på något som hamnat i botten. en vanlig skötväska är ju inte lika djup och då får man bättre överblick.
  6. 3
    jag har nog samma bekymmer. när mina barn var småttingar 98 och 01 så hade jag en skötväska som oxå var som en säck. nu finns det ju snygga som är lite hårdare,,, men VAR?? jag har ju sett dom när jag inte var gravid men nu är dom helt plötsligt som bortblåsta.
    ryggsäck är bra som Dixel sa, men jag tycker att den blir för djup. man packar på höjden. det blir mycket grävande om man ska få tag på något som hamnat i botten. en vanlig skötväska är ju inte lika djup och då får man bättre överblick.
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4
    Jag vet inte om den är bra, men är helt kär i den. Så även om den är dyr ska jag köpa en SkipHop skötväska denna gång.

    Hade också en sån som du förra gången. en stor säck. Jag hatade den. Så nu ska jag ha en fin!
  8. 4
    Jag vet inte om den är bra, men är helt kär i den. Så även om den är dyr ska jag köpa en SkipHop skötväska denna gång.

    Hade också en sån som du förra gången. en stor säck. Jag hatade den. Så nu ska jag ha en fin!
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5
    Babybjörn har en som är hård, men jag vet inte vad den kostar...
  10. 5
    Babybjörn har en som är hård, men jag vet inte vad den kostar...
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6
    Jag har en Haglöfsryggsäck som man öppnar hela ena sidan på, den blir då grundare och bredare att packa i än alla vanliga skötväskor jag sett. Tvärt om tycker jag det varit mer grävande och mer packande på höjden i de skötväskor jag haft än i ryggsäcken.

    Den är dessutom lätt att ställa ifrån sig öppen så man kommer åt allting med bara en hand, tex vid blöjbyten.
  12. 6
    Jag har en Haglöfsryggsäck som man öppnar hela ena sidan på, den blir då grundare och bredare att packa i än alla vanliga skötväskor jag sett. Tvärt om tycker jag det varit mer grävande och mer packande på höjden i de skötväskor jag haft än i ryggsäcken.

    Den är dessutom lätt att ställa ifrån sig öppen så man kommer åt allting med bara en hand, tex vid blöjbyten.
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7
    Här finns sååå många fina att det är svårt att välja ut en!

    http://pippilotta.jetshop.se/ListProducts.aspx?cat=152
  14. 7
    Här finns sååå många fina att det är svårt att välja ut en!

    http://pippilotta.jetshop.se/ListProducts.aspx?cat=152
  15. Medlem sedan
    Jan 2005
    #8
    Jag vill ha en Skip Hop Duo deluxe. Den är sååå fin. En röd.

    Tror jag ska ta och beställa en på en gång.
  16. 8
    Jag vill ha en Skip Hop Duo deluxe. Den är sååå fin. En röd.

    Tror jag ska ta och beställa en på en gång.
  17. Medlem sedan
    Jan 2005
    #9
    Nu är den beställd!
  18. 9
    Nu är den beställd!
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10
    Första halvåret hade jag Brio´s skötväska som hörde till vagnen och den var hemsk. Slapp och konstig fast ändå vadderad så det blev knappt nått utrymme kvar. Sen köpte jag en SkipHop Duo Rosa Camo. Den var värd varenda krona! Jag älskar den fortfarande och använder den ibland. MEN denna gång ska jag köpa en SkipHop Dash istället. Jag saknade locket på duon när det regnar eller snöar. Annars är den kanon. Och snygg!!
  20. 10
    Första halvåret hade jag Brio´s skötväska som hörde till vagnen och den var hemsk. Slapp och konstig fast ändå vadderad så det blev knappt nått utrymme kvar. Sen köpte jag en SkipHop Duo Rosa Camo. Den var värd varenda krona! Jag älskar den fortfarande och använder den ibland. MEN denna gång ska jag köpa en SkipHop Dash istället. Jag saknade locket på duon när det regnar eller snöar. Annars är den kanon. Och snygg!!
  21. Medlem sedan
    Nov 2001
    #11
    Häpp, det var snabbt marscherat! Själv tänkte jag nog vänta ett tag, men å andra sidan... Kanske ska kika lite extra ikväll...
  22. 11
    Häpp, det var snabbt marscherat! Själv tänkte jag nog vänta ett tag, men å andra sidan... Kanske ska kika lite extra ikväll...
  23. Medlem sedan
    Dec 2000
    #12
    Jag har letat lite efter en ryggsäck att ha när jag har sjalen.
    Hittade faktiskt en Haglöfs på rea i dag, 299kr istället för 499kr. Den är röd och jätte fin, väldigt praktiska fack och bekväm. Enligt mig är den mycket bättre än de skötväskor jag tittat på som finns som ryggsäck.
    O 98, C 01, C 04 & L 08!

    Efter regn kommer sol!
    Posetivt tänkande gör livet lättare.
  24. 12
    Jag har letat lite efter en ryggsäck att ha när jag har sjalen.
    Hittade faktiskt en Haglöfs på rea i dag, 299kr istället för 499kr. Den är röd och jätte fin, väldigt praktiska fack och bekväm. Enligt mig är den mycket bättre än de skötväskor jag tittat på som finns som ryggsäck.
  25. Jeanikee bes.fr nov.
    #13
    Min skötväska kom idag som jag beställde från kiwikidsgear.com Den gillar jag i alla fall. Den har ett stort fack med två innerfickor, ett litet fack bak med dragkedja, telefonficka på sidan, och två fack frampå, finns iof olika modeller...

    den här köpte jag...

    http://static.zoovy.com/img/kiwikids...xe_blossom.jpg
  26. 13
    Min skötväska kom idag som jag beställde från kiwikidsgear.com Den gillar jag i alla fall. Den har ett stort fack med två innerfickor, ett litet fack bak med dragkedja, telefonficka på sidan, och två fack frampå, finns iof olika modeller...

    den här köpte jag...

    http://static.zoovy.com/img/kiwikids...xe_blossom.jpg
  27. Medlem sedan
    Oct 2000
    #14
    Jag köpte en skip hop, betalade 450 kr ca med frakt och allt, billigare än om man köper en här i sverige, så kan du ju välja fritt vilken modell du vill också. =) Fick min idag är jag är också helt kär. =)
  28. 14
    Jag köpte en skip hop, betalade 450 kr ca med frakt och allt, billigare än om man köper en här i sverige, så kan du ju välja fritt vilken modell du vill också. =) Fick min idag är jag är också helt kär. =)
  29. Medlem sedan
    Oct 2000
    #15
    Nej jag köpte ju en duo, så långt tänkte inte jag, tyckte det verkade smidigt att slippa lyfta på locket varje gång... hm... och det är ju ingen dragkedja upptill heller... Jag får väl fixa en regnkappa till den eller nåt... eller helt enkelt skita i att gå ut när det regnar. =)
  30. 15
    Nej jag köpte ju en duo, så långt tänkte inte jag, tyckte det verkade smidigt att slippa lyfta på locket varje gång... hm... och det är ju ingen dragkedja upptill heller... Jag får väl fixa en regnkappa till den eller nåt... eller helt enkelt skita i att gå ut när det regnar. =)
  31. Medlem sedan
    May 2004
    #16
    Det funkar allt ändå! Som sagt jag älskar den så så farligt är det ju inte. Bara man tänker på att lägga något oömtåligt överst som skydd så funkar det kanon. Men eftersom jag ändå vill köpa en ny så byter jag modell.
    Men visst kan man skita i att gå ut när det regnar! Det är en lösning så gott som någon!
  32. 16
    Det funkar allt ändå! Som sagt jag älskar den så så farligt är det ju inte. Bara man tänker på att lägga något oömtåligt överst som skydd så funkar det kanon. Men eftersom jag ändå vill köpa en ny så byter jag modell.
    Men visst kan man skita i att gå ut när det regnar! Det är en lösning så gott som någon!
  33. Medlem sedan
    Oct 2000
    #17
    Det låter bra det. =) Kan ju lägga en plastpåse överst om det skulle regna. =)
  34. 17
    Det låter bra det. =) Kan ju lägga en plastpåse överst om det skulle regna. =)
  35. Medlem sedan
    Oct 2006
    #18
    Är det grått runt dom svarta prickarna?

    Vet inte om jag ska vänta med att välja färg tills jag vet vad som kommer ut ur magen, el den där om det är grått så kommer den ju matcha min vagn som jag beställt i grått från teutonia.....
  36. 18
    Är det grått runt dom svarta prickarna?

    Vet inte om jag ska vänta med att välja färg tills jag vet vad som kommer ut ur magen, el den där om det är grått så kommer den ju matcha min vagn som jag beställt i grått från teutonia.....
  37. Medlem sedan
    Oct 2006
    #19
    Vart köpte du din?Från USA?
  38. 19
    Vart köpte du din?Från USA?
  39. Medlem sedan
    Oct 2000
    #20
    Japp! Skickade efter från www.kiwikidsgear.com det var lite läskigt men gick bra till slut, från betalning tog det ca 2,5 vecka.
  40. 20
    Japp! Skickade efter från www.kiwikidsgear.com det var lite läskigt men gick bra till slut, från betalning tog det ca 2,5 vecka.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. skötväska
    By cats in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 08:19
  2. Skötväska
    By anonymt namn in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 09:13
  3. Vad har ni för skötväska/or?
    By Camilla in forum Bebissnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 07:53
  4. Skötväska
    By Mama igen i juni, v.30+1 in forum Bebissnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 09:05
  5. Skötväska?
    By Clara in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 15:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar