Om spöken
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2002
    #1

    Om spöken

    såg att pinjas dotter träffat spöken.Vad tror ni ?
    Att de finns eller inte?
    Själv tror/vet jag att de finns eftersom jag träffar på dem ibland.När ungarna frågar om de finns eller inte säger jag att man väljer själv om man vill tro eller ej,likadant med religion.Så hur tänker du?
    Nej,jag är inte dum,jag har bara otur när jag tänker! Basta!
  2. 1
    Om spöken såg att pinjas dotter träffat spöken.Vad tror ni ?
    Att de finns eller inte?
    Själv tror/vet jag att de finns eftersom jag träffar på dem ibland.När ungarna frågar om de finns eller inte säger jag att man väljer själv om man vill tro eller ej,likadant med religion.Så hur tänker du?
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2
    Tror med.Eller vet eller man man nu kan skriva.
    Sen är det upp till var och en få sin egen uppfattning om detta precis som med religion.Men jag skrämmer inte upp tex barn om de frågar mig om spöken finns.De behöver ju inte bli rädda i onödan.
  4. 2
    Tror med.Eller vet eller man man nu kan skriva.
    Sen är det upp till var och en få sin egen uppfattning om detta precis som med religion.Men jag skrämmer inte upp tex barn om de frågar mig om spöken finns.De behöver ju inte bli rädda i onödan.
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3

    Jag tror

    inte en sekund på spöken. Är säker på att det finns naturliga förklaringar till det som sägs vara spöken. Som tex en dröm eller synvilla.
  6. 3
    Jag tror inte en sekund på spöken. Är säker på att det finns naturliga förklaringar till det som sägs vara spöken. Som tex en dröm eller synvilla.
  7. Medlem sedan
    May 2008
    #4
    Nej det är ju bara att svara som med religion; "alla tror olika men ingen vet egentligen på riktigt, men så här tror JAG..."
  8. 4
    Nej det är ju bara att svara som med religion; "alla tror olika men ingen vet egentligen på riktigt, men så här tror JAG..."
  9. Medlem sedan
    Jul 2007
    #5
    Ja precis.
  10. 5
    Ja precis.
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6

    Tror att de finns..

    ..men föredrar att inte stifta någon närmare bekantskap med dom
  12. 6
    Tror att de finns.. ..men föredrar att inte stifta någon närmare bekantskap med dom
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7

    Nej, det tror jag inte på

    men jag tror på att vi har sinnen som vi intealltid använder och att det finns kommunikationsväger som är utforskade, men det har inget med ickelevande att göra. Min svåger tror däremot på spöken efter att min dotter med väsande röst (en röst hon aldrig använder) pekade mot det hörn där de sett en skugga genom fönstret ett antal ggr sa "Dä pöke, nu pöke sover". De har INTE pratat om det när hon har varit med. Fast jag tror bara att det var en tillfällighet.
  14. 7
    Nej, det tror jag inte på men jag tror på att vi har sinnen som vi intealltid använder och att det finns kommunikationsväger som är utforskade, men det har inget med ickelevande att göra. Min svåger tror däremot på spöken efter att min dotter med väsande röst (en röst hon aldrig använder) pekade mot det hörn där de sett en skugga genom fönstret ett antal ggr sa "Dä pöke, nu pöke sover". De har INTE pratat om det när hon har varit med. Fast jag tror bara att det var en tillfällighet.
  15. Medlem sedan
    May 2008
    #8
    trist då när man verkligen försöker men inte har något val .
  16. 8
    trist då när man verkligen försöker men inte har något val .
  17. Medlem sedan
    Apr 2002
    #9

    Men behöver de

    bli rädda?
    Äldsta sonen vet det jag vet men skrattar ibland åt det.
    Dottern har träffat sin gammelfarmor och tyckte att det var ok.
    Yngste sonen har varit rädd för "takstainarn" länge nu,men jag har lovat att vi ska åka och kolla när vi åker till ön(Gotland),så han är mer nyfiken än rädd.
    Mina ungar har pratat och undrat över spöken och det känns som de är mer nyfikna än rädda,exorcisten är ju inte vardag precis :O)
    Nej,jag är inte dum,jag har bara otur när jag tänker! Basta!
  18. 9
    Men behöver de bli rädda?
    Äldsta sonen vet det jag vet men skrattar ibland åt det.
    Dottern har träffat sin gammelfarmor och tyckte att det var ok.
    Yngste sonen har varit rädd för "takstainarn" länge nu,men jag har lovat att vi ska åka och kolla när vi åker till ön(Gotland),så han är mer nyfiken än rädd.
    Mina ungar har pratat och undrat över spöken och det känns som de är mer nyfikna än rädda,exorcisten är ju inte vardag precis :O)
  19. Medlem sedan
    Apr 2002
    #10

    Vaffo då da

    Varför tror du att det var en tillfällighet?
    Nej,jag är inte dum,jag har bara otur när jag tänker! Basta!
  20. 10
    Vaffo då da Varför tror du att det var en tillfällighet?
  21. Medlem sedan
    May 2001
    #11

    Blev lite fel där

    , en röst som hon bara använder när hon pratar "pöken" skulle jag skriva. Därför att jag tror att "pöken" måste ju komma någonstans ifrån. Det har hon inte hittat på. Hade hon sagt typ "där mannen" eller så, DÅ kunde det komma från henne själv. Att hon pekade just där tror jag var en tillfällighet och jag tror att det i fönstret är en fönstertittare. Men det är som sagt vad jag tror.
  22. 11
    Blev lite fel där , en röst som hon bara använder när hon pratar "pöken" skulle jag skriva. Därför att jag tror att "pöken" måste ju komma någonstans ifrån. Det har hon inte hittat på. Hade hon sagt typ "där mannen" eller så, DÅ kunde det komma från henne själv. Att hon pekade just där tror jag var en tillfällighet och jag tror att det i fönstret är en fönstertittare. Men det är som sagt vad jag tror.
  23. Medlem sedan
    Apr 2002
    #12

    Som mitt första

    "möte"(låter ju skittöntigt)
    Då var jag 7 år och var besök med min pappa i ett gammalt hus.
    Pappa och ägaren till huset var på nedervåningen och pratade(de var kompisar och snackade skit:O)).
    Efter en stund tröttande jag och gick till övervåningen,på en liten veranda satt en dam och stickade.Hon vinkade och log.När jag kom ner igen frågade pappa vadj ag gjort och jag svarade att jag varit uppe och hälsat på tanten.Väl uppe igen visar det sig att verandan varit avstängt x antal år eftersom den är/var gammal och rutten.
    Men hon hälsade på mig och jag tillbaka.
    Nej,jag är inte dum,jag har bara otur när jag tänker! Basta!
  24. 12
    Som mitt första "möte"(låter ju skittöntigt)
    Då var jag 7 år och var besök med min pappa i ett gammalt hus.
    Pappa och ägaren till huset var på nedervåningen och pratade(de var kompisar och snackade skit:O)).
    Efter en stund tröttande jag och gick till övervåningen,på en liten veranda satt en dam och stickade.Hon vinkade och log.När jag kom ner igen frågade pappa vadj ag gjort och jag svarade att jag varit uppe och hälsat på tanten.Väl uppe igen visar det sig att verandan varit avstängt x antal år eftersom den är/var gammal och rutten.
    Men hon hälsade på mig och jag tillbaka.
  25. Medlem sedan
    Jul 2007
    #13
    Jag var inte rädd,men mina ungar blir rädda.Det vet jag.De är sådana.Sen finns det säkert många som inte blir det,men mina ungar är nog lättskrämda av sig.Jag får slå över om det är ngt småläskigt på tvn eller sitta hos dem om grannen väsnas för mkt tex.
  26. 13
    Jag var inte rädd,men mina ungar blir rädda.Det vet jag.De är sådana.Sen finns det säkert många som inte blir det,men mina ungar är nog lättskrämda av sig.Jag får slå över om det är ngt småläskigt på tvn eller sitta hos dem om grannen väsnas för mkt tex.
  27. Medlem sedan
    Jul 2007
    #14
    Mitt första möte var också en gammal dam stickade.*Hmmm*
    Dock inte på ngn veranda.
  28. 14
    Mitt första möte var också en gammal dam stickade.*Hmmm*
    Dock inte på ngn veranda.
  29. -MaryT-
    #15
    Jag vet att i mitt hus spökar det.
    Mina barn känner av dem också, och jag har sett och hört dem. Men de är så snälla så de stör mig inte alls, tvärtom. De får gärna vara här.

    Men däremot säger jag precis som du till mina barn, att man tror vad man vill. Allt är ok att tro, och man ska respektera hur andra tror. Var och en blir salig på sin tro.
  30. 15
    Jag vet att i mitt hus spökar det.
    Mina barn känner av dem också, och jag har sett och hört dem. Men de är så snälla så de stör mig inte alls, tvärtom. De får gärna vara här.

    Men däremot säger jag precis som du till mina barn, att man tror vad man vill. Allt är ok att tro, och man ska respektera hur andra tror. Var och en blir salig på sin tro.
  31. Medlem sedan
    Feb 2007
    #16

    precis

    så är det
    så ist för att skriva samma lika så parkerar jag här!
    kramar
  32. 16
    precis så är det
    så ist för att skriva samma lika så parkerar jag här!
    kramar
  33. Medlem sedan
    Aug 2006
    #17
    Jag tror på andar, jag går ju hos medium, jag tror det finns spöken, vättar, troll, andar... Jag tror dock inte 100 % på vad andarna säger åt/om mig men de har en intiotion men det är ändå jag som tar beslutet om mitt liv...
  34. 17
    Jag tror på andar, jag går ju hos medium, jag tror det finns spöken, vättar, troll, andar... Jag tror dock inte 100 % på vad andarna säger åt/om mig men de har en intiotion men det är ändå jag som tar beslutet om mitt liv...
  35. Medlem sedan
    Apr 2002
    #18
    Jag och svärmor upplevde samma sak, men jag vet inte vad jag ska tro... är krsiten oxå. Men jag är lite känslig. En gammal dam sa vi båda att det var.Jag tror det var min mormor... Vet inte.
  36. 18
    Jag och svärmor upplevde samma sak, men jag vet inte vad jag ska tro... är krsiten oxå. Men jag är lite känslig. En gammal dam sa vi båda att det var.Jag tror det var min mormor... Vet inte.
  37. Medlem sedan
    Mar 2003
    #19
    Klart de finns,jag är då övertygad,har varit med om en del själv,så jag tror min dotter,vill ju veta hur man ska stötta dottern om det händer igen.
  38. 19
    Klart de finns,jag är då övertygad,har varit med om en del själv,så jag tror min dotter,vill ju veta hur man ska stötta dottern om det händer igen.
  39. Medlem sedan
    Dec 2003
    #20

    De finns för de som upplever d

    em. Men för de som inte upplever dem finns de inte.

    (dvs-rent vetenskapligt finns de inte.)
    aka Sulan
  40. 20
    De finns för de som upplever d em. Men för de som inte upplever dem finns de inte.

    (dvs-rent vetenskapligt finns de inte.)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Det här med att se spöken...
    By sisla in forum Ordet är fritt
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2012-02-27, 18:35
  2. Spöken?
    By Mollsan in forum _0705 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-09, 18:43
  3. spöken?
    By _jennifer_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 11:20
  4. Spöken ;)
    By bibbi83 in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 12:18
  5. Spöken
    By Azucena in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-25, 18:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar