Är det så här jobbigt
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Är det så här jobbigt

    att komma upp i 10.000 steg?, då vill inte jag vara med längre. Skämt men oj, vad det är många steg. Kanske om man jobbar eller tränar varje dag. Men som jag som är fast här hemma, kan gå ut med dottern i vagnen men det är inte lika skönt som att gå själv. Jag borde ha gått ut en gång till innan mannen åkte med det blev liksom inte av. Får se hur många steg två timmar på jobbet ger. Där är jag ju iallafall två dagar (två timmar/dag). Måste be mamma säga till mig att vara ute och gå i sommar. Även mannen måste säga till mig. Men de dagar vi är på Astrid Lindgrens Värld så lär det inte bli några problem att komma upp i 10.000 steg/dag. Får ta med mig kompisen, som vi ska besök i sommar, på promenader.
  2. 1
    Är det så här jobbigt att komma upp i 10.000 steg?, då vill inte jag vara med längre. Skämt men oj, vad det är många steg. Kanske om man jobbar eller tränar varje dag. Men som jag som är fast här hemma, kan gå ut med dottern i vagnen men det är inte lika skönt som att gå själv. Jag borde ha gått ut en gång till innan mannen åkte med det blev liksom inte av. Får se hur många steg två timmar på jobbet ger. Där är jag ju iallafall två dagar (två timmar/dag). Måste be mamma säga till mig att vara ute och gå i sommar. Även mannen måste säga till mig. Men de dagar vi är på Astrid Lindgrens Värld så lär det inte bli några problem att komma upp i 10.000 steg/dag. Får ta med mig kompisen, som vi ska besök i sommar, på promenader.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Hmm, 10.000 steg? Jag kör själv inte med stegräknare just nu men gjorde det förr. Vill minnas att mina snabba steg var runt 80 cm långa och då skulle det bli cirka 8 km på 10.000 steg. Det skulle ta mig runt 80 minuter att gå - inte sååå himla farligt tycker jag.
  4. 2
    Hmm, 10.000 steg? Jag kör själv inte med stegräknare just nu men gjorde det förr. Vill minnas att mina snabba steg var runt 80 cm långa och då skulle det bli cirka 8 km på 10.000 steg. Det skulle ta mig runt 80 minuter att gå - inte sååå himla farligt tycker jag.
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Vissa dar får man jobba lite extra för att få ihop stegen men över 10000 vill jag varje dag
    I helgen har ju jag varit ensam med mina skruttungar och det har blivit en del barnvagns- promenader kan jag säga
  6. 3
    Vissa dar får man jobba lite extra för att få ihop stegen men över 10000 vill jag varje dag
    I helgen har ju jag varit ensam med mina skruttungar och det har blivit en del barnvagns- promenader kan jag säga
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Jag har bara inte orkat idag, men imorgon ska jag försöka komma ut, två gånger innan mannen åker iväg. Kanske två varv så jag har det gjort, jag gör ca 4300 steg på den rundan och den tar 40 minuter så det skulle bli 8600 steg och sedan så går man ju lite hemma också. Så kanske jag kan gå med dottern till butiken och lösa in min vinst, hela 50 kr på Triss. Så får hon också gå lite, hon behöver stärka sina benmuskler.
  8. 4
    Jag har bara inte orkat idag, men imorgon ska jag försöka komma ut, två gånger innan mannen åker iväg. Kanske två varv så jag har det gjort, jag gör ca 4300 steg på den rundan och den tar 40 minuter så det skulle bli 8600 steg och sedan så går man ju lite hemma också. Så kanske jag kan gå med dottern till butiken och lösa in min vinst, hela 50 kr på Triss. Så får hon också gå lite, hon behöver stärka sina benmuskler.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Jaa, idag har det blivt strax över 5000 steg, men det är bättre än inget. Imorgon tar jag två varv och går fort, medan mannen är hemma så att jag kan gå utan att tänka på att jag måste hem till någon barnvakt.
  10. 5
    Jaa, idag har det blivt strax över 5000 steg, men det är bättre än inget. Imorgon tar jag två varv och går fort, medan mannen är hemma så att jag kan gå utan att tänka på att jag måste hem till någon barnvakt.

Liknande trådar

  1. Jobbigt,jobbigt, vad göra???
    By snart mamma till 3 in forum Styvfamiljer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 09:00
  2. jobbigt
    By missbelliz in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-23, 19:34
  3. jobbigt jobbigt men snart
    By whorra 4barns mamma in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 12:56
  4. Vad jobbigt det är...
    By håller mig i skinnet in forum Sex & erotik
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-27, 15:09
  5. Jobbigt..jobbigt...jobb....
    By Mamzing in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 15:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar