skulle inte ni killar...
Pappasnack
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    #1

    skulle inte ni killar...

    vilja ha detta?..

    http://www.expressen.se/sex/1.119777...ll-anvanda-den

    "Forskare har tagit fram en p-stav för män som fungerar. Den har testats i flera studier och har inga biverkningar. Trots det kommer den inte att släppas på marknaden eftersom efterfrågan saknas. "
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  2. 1
    skulle inte ni killar... vilja ha detta?..

    http://www.expressen.se/sex/1.119777...ll-anvanda-den

    "Forskare har tagit fram en p-stav för män som fungerar. Den har testats i flera studier och har inga biverkningar. Trots det kommer den inte att släppas på marknaden eftersom efterfrågan saknas. "
  3. Medlem sedan
    May 1999
    #2
    Nej. Kruxet är väl att biverkningarna är "avtagande både lust och erektionsförmåga".
    Åsså ska man ta en annan grej för det?
    Icke.
  4. 2
    Nej. Kruxet är väl att biverkningarna är "avtagande både lust och erektionsförmåga".
    Åsså ska man ta en annan grej för det?
    Icke.
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    #3

    men så är det ju för..

    tjejer med...med alla de hormonella preventivmedel vi har...o du kan ju lägga till ett antal biverkningar till...som inte går att lösa med ett plåster...enda lösningen är att sluta med preventivmedlet...o de killar som har använt det i testerna säger ju att det funkar utmärkt...o jag har då inte hört killar klaga på att vi tjejer stoppar i oss en massa skit...*skratt*...de har mest varit tacksamma så de slipper använda kondom...

    hade jag varit kille o inte ville ha barn så hade jag hoppat på detta direkt... tänk inga biverkningar o ett normalt sexliv med lusten bevarad...hade ju varit 100...knepit dom inte kan hitta ett sådant för tjejer också..
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  6. 3
    men så är det ju för.. tjejer med...med alla de hormonella preventivmedel vi har...o du kan ju lägga till ett antal biverkningar till...som inte går att lösa med ett plåster...enda lösningen är att sluta med preventivmedlet...o de killar som har använt det i testerna säger ju att det funkar utmärkt...o jag har då inte hört killar klaga på att vi tjejer stoppar i oss en massa skit...*skratt*...de har mest varit tacksamma så de slipper använda kondom...

    hade jag varit kille o inte ville ha barn så hade jag hoppat på detta direkt... tänk inga biverkningar o ett normalt sexliv med lusten bevarad...hade ju varit 100...knepit dom inte kan hitta ett sådant för tjejer också..
  7. Medlem sedan
    May 1999
    #4
    Jo jag vet att P-piller (m.m.) är massa hormonskit, men det minskar väl inte lusten?
    Och om det gör det så har jag bara inte fattat det helt enkelt.
    Jag försökte svara UTAN att tänka på att jag skulle få svaret du gav, för att jag tänkte att du kanske ville ha ett ärligt sådant.
    Jag har f.ö. aldrig krävt att någon av mina tjejer ska ordna p-piller eller dyligt för att slippa kondom. Tvärtom, faktsikt.
    Men jag håller med om allt du skriver, och skulle kanske svarat lite mer politiskt korrekt. :-)
  8. 4
    Jo jag vet att P-piller (m.m.) är massa hormonskit, men det minskar väl inte lusten?
    Och om det gör det så har jag bara inte fattat det helt enkelt.
    Jag försökte svara UTAN att tänka på att jag skulle få svaret du gav, för att jag tänkte att du kanske ville ha ett ärligt sådant.
    Jag har f.ö. aldrig krävt att någon av mina tjejer ska ordna p-piller eller dyligt för att slippa kondom. Tvärtom, faktsikt.
    Men jag håller med om allt du skriver, och skulle kanske svarat lite mer politiskt korrekt. :-)
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    #5

    för många tjejer...

    är alla hormonella preventivmedel sexdödare...så var det för mig också...spelade ingen roll vad jag provade...lusten försvann...trodde jag de flesta killar visste om faktiskt.. ni skulle bara veta vad vi stoppar i oss o vilka biverkningar man kan råka ut för...

    http://www.fass.se/LIF/lakarbok/lake...rticleID=35629
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  10. 5
    för många tjejer... är alla hormonella preventivmedel sexdödare...så var det för mig också...spelade ingen roll vad jag provade...lusten försvann...trodde jag de flesta killar visste om faktiskt.. ni skulle bara veta vad vi stoppar i oss o vilka biverkningar man kan råka ut för...

    http://www.fass.se/LIF/lakarbok/lake...rticleID=35629
  11. Medlem sedan
    Aug 2004
    #6
    Jag anser att det vore trevligt med sånt men att varken kvinna eller man ska behöva rucka med hormoner, att sedan använda ett preventivmedel som tar bort lusten är ju förvisso effektivt men inte speciellt smart.

    Att det kan "botas" med ett plåster är väl lite idiotisk, saken är ju att det inte är utan biverkningar.

    Det finns en orsak till att jag har fått utförd en sterilisering... då släpper vi båda kemikalier o skit.
  12. 6
    Jag anser att det vore trevligt med sånt men att varken kvinna eller man ska behöva rucka med hormoner, att sedan använda ett preventivmedel som tar bort lusten är ju förvisso effektivt men inte speciellt smart.

    Att det kan "botas" med ett plåster är väl lite idiotisk, saken är ju att det inte är utan biverkningar.

    Det finns en orsak till att jag har fått utförd en sterilisering... då släpper vi båda kemikalier o skit.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Nej...

    jag skulle inte nyttja något sådant.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  14. 7
    Nej... jag skulle inte nyttja något sådant.
  15. Medlem sedan
    Sep 2001
    #8
    Nej, jag skulle ogärna använda något som påverkar hormoner.
    Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre.
  16. 8
    Nej, jag skulle ogärna använda något som påverkar hormoner.
  17. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #9

    Helt OK

    Om jag hade haft behov av den hade det kunnat vara en rimlig lösning, visst.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  18. 9
    Helt OK Om jag hade haft behov av den hade det kunnat vara en rimlig lösning, visst.
  19. Medlem sedan
    Jan 2000
    #10

    tack för era svar...

    jag blev faktiskt förvånad att det inte blev en försäljningssuccé...trodde killar verkligen ville ta ansvar över sitt eget barnalstrande ( o slut på att killar kan bli "lurade" till att bli fäder) o att detta vore ett bra kompliment till kondomen...

    så vilken sorts preventivmedel vill killar ha då?...har ni något förslag som skulle passa just er?..
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  20. 10
    tack för era svar... jag blev faktiskt förvånad att det inte blev en försäljningssuccé...trodde killar verkligen ville ta ansvar över sitt eget barnalstrande ( o slut på att killar kan bli "lurade" till att bli fäder) o att detta vore ett bra kompliment till kondomen...

    så vilken sorts preventivmedel vill killar ha då?...har ni något förslag som skulle passa just er?..
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11

    Vadå ta ansvar?

    trodde killar verkligen ville ta ansvar över sitt eget barnalstrande ( o slut på att killar kan bli "lurade" till att bli fäder) o att detta vore ett bra kompliment till kondomen...

    så vilken sorts preventivmedel vill killar ha då?...har ni något förslag som skulle passa just er?..
    vad är det för slutsatser du drar för att några av oss säger nej på just detta???? Det var knepigt skrivet tycker jag.

    Jag skulle kunna tänka mig någon form av tablett under förutsättning att det då inte påverkar potensen. Kondom tycker jag också är ett utmärkt skydd alternativt sterilisering nu också förstås.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  22. 11
    Vadå ta ansvar?
    trodde killar verkligen ville ta ansvar över sitt eget barnalstrande ( o slut på att killar kan bli "lurade" till att bli fäder) o att detta vore ett bra kompliment till kondomen...

    så vilken sorts preventivmedel vill killar ha då?...har ni något förslag som skulle passa just er?..
    vad är det för slutsatser du drar för att några av oss säger nej på just detta???? Det var knepigt skrivet tycker jag.

    Jag skulle kunna tänka mig någon form av tablett under förutsättning att det då inte påverkar potensen. Kondom tycker jag också är ett utmärkt skydd alternativt sterilisering nu också förstås.
  23. Medlem sedan
    Sep 2001
    #12
    Det har inte varit något problem för mig att ta ansvar för mitt eget barnalstrande med dom p-metoder för män och kvinnor som finns idag.

    För män finns ju tre utmärkta alternativ som kompletterar varandra nästan perfekt: kondom, sterilisering och risktagning.
    Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre.
  24. 12
    Det har inte varit något problem för mig att ta ansvar för mitt eget barnalstrande med dom p-metoder för män och kvinnor som finns idag.

    För män finns ju tre utmärkta alternativ som kompletterar varandra nästan perfekt: kondom, sterilisering och risktagning.
  25. Medlem sedan
    Aug 2004
    #13
    Nu är du ute på mycket tunn is! Du anser alltså att det att ha använd kondom och att nu ha fått utförd en sterilisering inte är att ta ansvar?

    Är du med i FI också?

    Intressant är iaf. att du anser att ett preventivmedel som bland annat tar bort lusten är det perfekta...
  26. 13
    Nu är du ute på mycket tunn is! Du anser alltså att det att ha använd kondom och att nu ha fått utförd en sterilisering inte är att ta ansvar?

    Är du med i FI också?

    Intressant är iaf. att du anser att ett preventivmedel som bland annat tar bort lusten är det perfekta...
  27. Medlem sedan
    Jan 2006
    #14
    och hur kommer du till den slutsatsen?

    Nej jag tänker inte ta något medel som dämpar sexlusten på ngt sätt. Och nej jag vill inte heller att frun ska göra det och därför slutade hon med stavar o piller för länge sedan. Vi löser på andra sätt.
  28. 14
    och hur kommer du till den slutsatsen?

    Nej jag tänker inte ta något medel som dämpar sexlusten på ngt sätt. Och nej jag vill inte heller att frun ska göra det och därför slutade hon med stavar o piller för länge sedan. Vi löser på andra sätt.
  29. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #15

    Toge kvinnor ansvar....

    ....hade vi inte behövt någon lagstiftning om fri abort. Det är en helt annan diskussion, men jag vill påpeka det för att du skall inse hur grovt olämplig den där kommentaren var.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  30. 15
    Toge kvinnor ansvar.... ....hade vi inte behövt någon lagstiftning om fri abort. Det är en helt annan diskussion, men jag vill påpeka det för att du skall inse hur grovt olämplig den där kommentaren var.
  31. Medlem sedan
    Jan 2000
    #16

    jag drog slutsatsen...

    som jag gjorde eftersom det finns bara 2 preventivlmedel för killar idag (nu räknar jag inte munklivet som ett alternativ )...kondomer o sterilisering o kondomer är inte speciellt poppis bland killar (är min erfarenhet) (kommentarerna jag får är alltid va??...äter du inte piller?...o det handlar alltså om karlar som är 40+)....o sterilisering är ju inget alternativ för killar som kanske inte vill bli fäder nu...men väl senare i livet...men även där är ju killar tvektsamma då vissa verkar tro att de kommer tappa lusten totalt om de sterliserar sig...kunskapsnivån verkar låg ibland..
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  32. 16
    jag drog slutsatsen... som jag gjorde eftersom det finns bara 2 preventivlmedel för killar idag (nu räknar jag inte munklivet som ett alternativ )...kondomer o sterilisering o kondomer är inte speciellt poppis bland killar (är min erfarenhet) (kommentarerna jag får är alltid va??...äter du inte piller?...o det handlar alltså om karlar som är 40+)....o sterilisering är ju inget alternativ för killar som kanske inte vill bli fäder nu...men väl senare i livet...men även där är ju killar tvektsamma då vissa verkar tro att de kommer tappa lusten totalt om de sterliserar sig...kunskapsnivån verkar låg ibland..
  33. Medlem sedan
    Jan 2000
    #17

    men ärligt...

    hur poppis är kondom?.,..jag som är ute i svängen har ju sett att poppis är det inte...o sterlisering är ju bara för karlar som aldrig vill ha barn så det är ju inte heller ett så bra alternativ (för vissa karlar vill ju faktiskt ha barn...inte nu kanske...men senare)...o risktagning är ju inget alternativ alls..
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  34. 17
    men ärligt... hur poppis är kondom?.,..jag som är ute i svängen har ju sett att poppis är det inte...o sterlisering är ju bara för karlar som aldrig vill ha barn så det är ju inte heller ett så bra alternativ (för vissa karlar vill ju faktiskt ha barn...inte nu kanske...men senare)...o risktagning är ju inget alternativ alls..
  35. Medlem sedan
    Jan 2000
    #18

    absolut.. :)

    jag gillar karlar som är helt ok med att använda kondom (men som sagt...de verkar vara lätträknade...de blir i alla fall mycket förvånad när man säger att man inte äter piller så de MÅSTE använda kondom)...o sterlisering är ju bara ett alternativ senare i livet...

    o det blev ju inga biverkningar om man använde plåster till...vi kvinnor har ju haft massor av biverkningar av hormonella p-medel sedan 60-talet o jag har då aldrig stött på någon kille som har tyckt det är förskräckligt o att vi borde sluta...inte ens när det är risk för blodproppar o dödsfall...
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  36. 18
    absolut.. :) jag gillar karlar som är helt ok med att använda kondom (men som sagt...de verkar vara lätträknade...de blir i alla fall mycket förvånad när man säger att man inte äter piller så de MÅSTE använda kondom)...o sterlisering är ju bara ett alternativ senare i livet...

    o det blev ju inga biverkningar om man använde plåster till...vi kvinnor har ju haft massor av biverkningar av hormonella p-medel sedan 60-talet o jag har då aldrig stött på någon kille som har tyckt det är förskräckligt o att vi borde sluta...inte ens när det är risk för blodproppar o dödsfall...
  37. Medlem sedan
    Jan 2000
    #19
    läs ovan..
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  38. 19
    läs ovan..
  39. Medlem sedan
    Jan 2000
    #20

    vi tar väl ändå ansvar...

    för mig är även fri abort att man tar ansvar...

    jag kan ju bara utgå från min egen erfarenhet...o det har varit att allt ansvar över att inte bli med barn har varit mitt...visst ville inte killen så kanske kanske han kunde använda kondom men då först i slutet på samlaget eftersom det är SÅ stor skilland på att köra med än utan (sedan att ingen märker att kondomen är sönder innan det är försent spelar ingen roll)...(som sagt...kunskapsnivån har varit väldigt låg ibland.. )...o det har inte varit idoter utan högutbildade grabbar...en butikschef sa att han ville inte bli som katten därför sterlisierade han sig inte...o han trodde att dagen efter pillret var ett bättre preventivmedel än kondom...*skratt*...ja för honom uppenbarligen..

    Det är nog ett helt annat gäng med killar här än vad jag har stött på i verkligheten.. det finns hopp...
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  40. 20
    vi tar väl ändå ansvar... för mig är även fri abort att man tar ansvar...

    jag kan ju bara utgå från min egen erfarenhet...o det har varit att allt ansvar över att inte bli med barn har varit mitt...visst ville inte killen så kanske kanske han kunde använda kondom men då först i slutet på samlaget eftersom det är SÅ stor skilland på att köra med än utan (sedan att ingen märker att kondomen är sönder innan det är försent spelar ingen roll)...(som sagt...kunskapsnivån har varit väldigt låg ibland.. )...o det har inte varit idoter utan högutbildade grabbar...en butikschef sa att han ville inte bli som katten därför sterlisierade han sig inte...o han trodde att dagen efter pillret var ett bättre preventivmedel än kondom...*skratt*...ja för honom uppenbarligen..

    Det är nog ett helt annat gäng med killar här än vad jag har stött på i verkligheten.. det finns hopp...
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Killar/Män skulle ni bli glada
    By kryttet in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 18:04
  2. Har killar inte nagelack?
    By The Perny in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 11:45
  3. Ser inte dessa killar för ..
    By lifv in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 08:10
  4. Så säger de att killar inte har
    By Elin. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 15:52
  5. Skulle ni killar kunna..
    By Maria in forum Pappasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 08:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar