Har tagit kontakt med en organisation som omplacerar svenska hundar, och eftersom jag nog, jo jag skriver nog, för att jag vet att Vilda var 16 veckor när jag fick henne och det har gått bra, men att det skulle finnas en till så bra valp är svårt att tro, bra för mig menar jag, hon är bra för mig och jag har haft mycket hjälp av henne, som jag ligger i skuld till henne för, att hon får det bra nu när hon är gammal, ååå jag gråter nästan när jag tänker på att en dag är sagan slut och då finns inte Vilda längre...

Jag vill nog skaffa en något större hund, inte i storlek, utan i ålder, kanske ett halvår - två årig, eller???Jag är så hattig, en valp kan vi forma, Vilda och jag, men om den inte har det jag söker så kan varken hon eller jag trolla fram det...som Brumby, Vildas valp som jag sparade, han skulle kunna ta över tänkte jag...icke sa nicke, han var för vek, för självständig, för ansvarlös, det gick inte, men han är placerad hon en som tycker att HAN är det bästa som finns, han får allt...och jag saknar bara hans livsglädje, den var obetalbar...

Nu har jag alltså lagt ut trådar för att skaffa en efterträdare till Vilda, Vilda är tio år, småhundar blir oftast äldre än medelstora och stora hundar, så än kommer hon att få stanna kvar länge i vårt hem, hon ska inte känna sig fråntagen sitt arbete, men jag tänker nyttja den nya hunden när det gäller transporter, där kan jag inte ha Vilda med mig...

Det har ju gått bra att flytta över arbetet i transporter på en mänsklig efterträdare, ledsagare....visst har hon frågat, om hon ska med men när jag sagt att hon ska stanna hemma så har det gått bra det med, och jag har gått ut med henne nästan direkt när jag kommer hem, och då är hon utvilad och sugen på promenad, det kommer jag fortsätta med även om jag har en ny hund....

Det jag är rädd för är att jag ska känna mig splittrad, det grejar jag dåligt, då jag inte får ihop mig och mitt, jag vet att det är ett problem jag har, koncentrationssvårigheter....

Vi får se, just nu hade de inte någon hund till mig och jag väntar gärna tills jag får en hund som kan smidigt glida in på ett bananskal i vårt hem och i vårt liv, tills den RÄTTA infinner sig...

Förrädare, visst, japp...*ler*
Mamz och Vilda