14 årig dotter
Tonåringar
  1. anonymt namn
    #1

    14 årig dotter

    Väljer att vara anonym i detta..Vi har 4 barn och vår 14 åriga dotter är äldst.Hon har alltid "tagit plats" , haft humör och vilja men samtidigt väldigt klok och duktig på många sätt. Hon har haft det väldigt jobbigt med kamrater i skolan som jag tror bottnar i avundsjuka på henne imånga sätt. Sen ett par månader tillbaka är hon rent gräslig i sitt sätt mot oss andra i familjen. Svär gormar och kallar sina syskon för än det ena än det andra. Uppnosig och många ggr väldigt hänsynslös mot oss alla i familjen.Hon håller på med gymnastik och precis kommit hem från ett läger på en vecka.Nu är hon hemma igen, det märks, bråk och gap, suck! Tycker att hon ochjag haft bra kontakt innan men det går inte att prata med henne längre,STICK gå ut från mitt rum låter det! Hon tycker hon är för tjock fastän hon är superfin i kroppen,,,rätt vanllgt väl bland tjejjer?
    JAg kan bli så himla arg, frustrerad men också ledsen!! Vad gör man??? Hur mår hon egentligen?? Känns ibland som hon hatar oss.. Ni som har många barn och gått/går igenom tonåren, hur har ni gjort eller hur har det varit??????????
    //Ledsen mamma
  2. 1
    14 årig dotter Väljer att vara anonym i detta..Vi har 4 barn och vår 14 åriga dotter är äldst.Hon har alltid "tagit plats" , haft humör och vilja men samtidigt väldigt klok och duktig på många sätt. Hon har haft det väldigt jobbigt med kamrater i skolan som jag tror bottnar i avundsjuka på henne imånga sätt. Sen ett par månader tillbaka är hon rent gräslig i sitt sätt mot oss andra i familjen. Svär gormar och kallar sina syskon för än det ena än det andra. Uppnosig och många ggr väldigt hänsynslös mot oss alla i familjen.Hon håller på med gymnastik och precis kommit hem från ett läger på en vecka.Nu är hon hemma igen, det märks, bråk och gap, suck! Tycker att hon ochjag haft bra kontakt innan men det går inte att prata med henne längre,STICK gå ut från mitt rum låter det! Hon tycker hon är för tjock fastän hon är superfin i kroppen,,,rätt vanllgt väl bland tjejjer?
    JAg kan bli så himla arg, frustrerad men också ledsen!! Vad gör man??? Hur mår hon egentligen?? Känns ibland som hon hatar oss.. Ni som har många barn och gått/går igenom tonåren, hur har ni gjort eller hur har det varit??????????
    //Ledsen mamma
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    Fjortisar har det inte lätt, med hormonerna kokande i kroppen, socialt tryck från killar och kompisar, skolan blir allvarlig med prov och BETYG.
    Förståelse, kärlek och fast gränser behöver de ;-)
  4. 2
    Fjortisar har det inte lätt, med hormonerna kokande i kroppen, socialt tryck från killar och kompisar, skolan blir allvarlig med prov och BETYG.
    Förståelse, kärlek och fast gränser behöver de ;-)
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3

    ja du

    man får blunda och andas djupt. det är inte lätt att vara 14 år alla gånger. låt henne vara om det går. säg ifrån om är otrevlig mot småsyskonen, själv tål man lite mer. blir det ändå för mycket och man blir ledsen så får man ta ett samtal om att andra människor också har känslor, kanske går det inte in nu men någongång...försök att tänka på att det förmodligen inte är er problemen beror på utan att det mesta finns inom henne och att det säkert är jobbigare för henne än för er. se till att hon vet att ni älskar henne och finns där om hon behöver er.
  6. 3
    ja du man får blunda och andas djupt. det är inte lätt att vara 14 år alla gånger. låt henne vara om det går. säg ifrån om är otrevlig mot småsyskonen, själv tål man lite mer. blir det ändå för mycket och man blir ledsen så får man ta ett samtal om att andra människor också har känslor, kanske går det inte in nu men någongång...försök att tänka på att det förmodligen inte är er problemen beror på utan att det mesta finns inom henne och att det säkert är jobbigare för henne än för er. se till att hon vet att ni älskar henne och finns där om hon behöver er.
  7. Medlem sedan
    Jul 2008
    #4
    Hej
    Jag har fyra barn i åldrarna 7, 14 , 16 och 19. De tre äldsta är flickor och alla passerat 14. Just nu har jag en 14 åring som är hemsk i sitt humör. Hon är elak mot sin lillebror och hon är elak mot mig hela tiden. Det är inte mycket jag som förälder gör rätt. Språket är hemskt, svär och går på. Hon gör mig väldigt ledsen. Jag har ju som sagt gått igenom detta med de andra som idag är små änglar faktiskt. Jag tror at min 14 åring har det jobbigast själv. Det som tröstar mig är att det går över. Så jag tror det enda är att vara som vanligt , säga ifrån om man tycker att det är helt galet fel även fast man får ett snäsigt svar tillbaka. Och framför allt tala om att du älskar henne. Det gör jag hela tiden även fast hon inte gillar att jag säger det. Jag ska också åka bort med henne ensam en helg, bara hon och jag. Det kan också vara en bra idé. Lycka till och allt blir bra till slut.
  8. 4
    Hej
    Jag har fyra barn i åldrarna 7, 14 , 16 och 19. De tre äldsta är flickor och alla passerat 14. Just nu har jag en 14 åring som är hemsk i sitt humör. Hon är elak mot sin lillebror och hon är elak mot mig hela tiden. Det är inte mycket jag som förälder gör rätt. Språket är hemskt, svär och går på. Hon gör mig väldigt ledsen. Jag har ju som sagt gått igenom detta med de andra som idag är små änglar faktiskt. Jag tror at min 14 åring har det jobbigast själv. Det som tröstar mig är att det går över. Så jag tror det enda är att vara som vanligt , säga ifrån om man tycker att det är helt galet fel även fast man får ett snäsigt svar tillbaka. Och framför allt tala om att du älskar henne. Det gör jag hela tiden även fast hon inte gillar att jag säger det. Jag ska också åka bort med henne ensam en helg, bara hon och jag. Det kan också vara en bra idé. Lycka till och allt blir bra till slut.

Liknande trådar

  1. 14 årig dotter.
    By KarolinaA in forum Tonåringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-05, 10:17
  2. Jag har en 16-årig dotter...
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-14, 20:54
  3. 10 årig dotter
    By moa63 in forum Sömn – barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-26, 23:34
  4. 14 årig dotter
    By anonymt namn in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-02, 12:03
  5. Arg 11-årig dotter!
    By bosseleva in forum Tonåringar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 03:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar