Undrar över en sak.
Sond- & knappmatning
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Undrar över en sak.

    Jo det är så att vi hade lite problem med att få hem Mini max:en till midsommar, förseningar och allt vad det var . Jag fick lite panik för David äter inget annat än sin mini max. Jag började att blanda mini maxen med mild fullkornsvälling då jag insåg att leveransen skulle dröja för att gardera mig. Han tyckte det var lite underligt i början, men åt gladerligen ändå till min stora lycka. Sen så provad jag att bara ge fullkornsvällingen utan att jag blandade i den andra maten och det gick också bra.
    Vet ni vad som hände då ! Han visade hunger för första gången i sitt liv. Jag blev så glad för jag tänkte att det måste vara bra. Han åt större mängder av vällingen och fick då i sig mer vätska, men kanske inte lika mycket kalorier, men jag kände ändå att det var bra att han åt större mängder och på så sätt fick i sig större volymer. Blöjerna var blötare och tyngre. Har varit så orolig över det tidigare och varit rädd att han varit uttorkad.
    Så nu är frågan hur jag ska fortsätta? Jag vet ju att han behöver kalorierna och behöver fett, men är inte vätskan också viktig? Kanske kan man kombinera och ge två flaskor vanlig välling per dag och ge de andra målen med Mini Max:en.
    Min Dietist är på semester så jag kan inte rådfråga henne och är rätt sur på henne redan, eftersom det var henne hela förseningen berodde på, eftersom hon är omöjlig att få tag på . Några veckor hit och dit gör ju rätt mycket när receptet är slut och att hon inte informerar om att hon går på semester och att det inte finns någon annan på plats.
    Usch vill bara byta ut henne!
    Men hur ser det ut i era ögonen som är opartiska ? Vad skulle ni ha gjort?Vet att det är mitt beslut i slutändan, men kan vara skönt att höra hur ni ser på det och om jag är ute på hal is.

    Hoppas ni har det bra ute i sommarvärmen, vi ska snart åka iväg och bada, väntar på att David ska vakna bara.
    Kram
    Vicketick nu med fyra underverk här hemma.
    Isac -94, Adam -99, Victoria -02 och David 07.04.20.
  2. 1
    Undrar över en sak. Jo det är så att vi hade lite problem med att få hem Mini max:en till midsommar, förseningar och allt vad det var . Jag fick lite panik för David äter inget annat än sin mini max. Jag började att blanda mini maxen med mild fullkornsvälling då jag insåg att leveransen skulle dröja för att gardera mig. Han tyckte det var lite underligt i början, men åt gladerligen ändå till min stora lycka. Sen så provad jag att bara ge fullkornsvällingen utan att jag blandade i den andra maten och det gick också bra.
    Vet ni vad som hände då ! Han visade hunger för första gången i sitt liv. Jag blev så glad för jag tänkte att det måste vara bra. Han åt större mängder av vällingen och fick då i sig mer vätska, men kanske inte lika mycket kalorier, men jag kände ändå att det var bra att han åt större mängder och på så sätt fick i sig större volymer. Blöjerna var blötare och tyngre. Har varit så orolig över det tidigare och varit rädd att han varit uttorkad.
    Så nu är frågan hur jag ska fortsätta? Jag vet ju att han behöver kalorierna och behöver fett, men är inte vätskan också viktig? Kanske kan man kombinera och ge två flaskor vanlig välling per dag och ge de andra målen med Mini Max:en.
    Min Dietist är på semester så jag kan inte rådfråga henne och är rätt sur på henne redan, eftersom det var henne hela förseningen berodde på, eftersom hon är omöjlig att få tag på . Några veckor hit och dit gör ju rätt mycket när receptet är slut och att hon inte informerar om att hon går på semester och att det inte finns någon annan på plats.
    Usch vill bara byta ut henne!
    Men hur ser det ut i era ögonen som är opartiska ? Vad skulle ni ha gjort?Vet att det är mitt beslut i slutändan, men kan vara skönt att höra hur ni ser på det och om jag är ute på hal is.

    Hoppas ni har det bra ute i sommarvärmen, vi ska snart åka iväg och bada, väntar på att David ska vakna bara.
    Kram
  3. Fiano
    #2
    hade jag varit du hade jag nog gett vällingen i alla fall några mål om dagen om han verkade må bra av den. Jag hade tolkat den ökade aptiten som ett friskhetstecken. Försök att få väga honom så du har koll på att han inte går ner i vikt. Annars tycker jag att det borde vara bra att han ökar sitt ätande helt själv! Snart vill han nog ha gröt också .

    David vore ju inte den första ettåringen som lever på välling i alla fall . Tycker det finns många som får sin huvudsakliga näring i vällingen. Min stora son definitivt, det var inte mycket annat som gick ner när han var ett. Nån korvbit här och där, typ...

    Ha en skön dag på stranden! Kram, Sofia
  4. 2
    hade jag varit du hade jag nog gett vällingen i alla fall några mål om dagen om han verkade må bra av den. Jag hade tolkat den ökade aptiten som ett friskhetstecken. Försök att få väga honom så du har koll på att han inte går ner i vikt. Annars tycker jag att det borde vara bra att han ökar sitt ätande helt själv! Snart vill han nog ha gröt också .

    David vore ju inte den första ettåringen som lever på välling i alla fall . Tycker det finns många som får sin huvudsakliga näring i vällingen. Min stora son definitivt, det var inte mycket annat som gick ner när han var ett. Nån korvbit här och där, typ...

    Ha en skön dag på stranden! Kram, Sofia
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Hej!
    Fick tips från mi dietist att om man blandar gör vanlig välling på mjölk istället för vatten så blir näringsinnehållet lika mkt som i en minimax och motsvarande näringsdrucker. Prova! Min tjeja är uppväxt på det och tack vare det har vi klarat oss utan sond mer än stundvis.
    /Fia på besök
    ~*~ Emma 010129 ~*~ Linnéa 040219
    ~*~ Ida 060605 ~*~Erik 091223
  6. 3
    Hej!
    Fick tips från mi dietist att om man blandar gör vanlig välling på mjölk istället för vatten så blir näringsinnehållet lika mkt som i en minimax och motsvarande näringsdrucker. Prova! Min tjeja är uppväxt på det och tack vare det har vi klarat oss utan sond mer än stundvis.
    /Fia på besök

Liknande trådar

  1. undrar över en sak
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-20, 14:53
  2. Undrar över en sak???
    By anonymt namn in forum Utsatta barn & familjehem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 19:59
  3. Undrar över mkp
    By annahpo in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-12, 19:12
  4. En sak jag undrar över
    By mamsen in forum Feminism & jämställdhet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-20, 18:03
  5. Hej undrar över en sak
    By Sol in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 22:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar