Full rulle!
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Full rulle!

    I eftermiddag har vi varit pa ett annat bad än "varat" vanliga. Killarna har badat och badat i timmar. A och jag hoppade fran 5m trampolinen. Jisses, vad högt det är! Jag tvekade flera ggr, min son däremot slängde sig ut. O gick upp pa den, fram till kanten och vände direkt och gick ner till 3m (skönt för mamma!!). Vid halvatta brakade värsta ovädret loss sa vi fick springa i hällregn till bilen och askan knallade ordentligt. Nu är klockan nio och alla tre sover gott. J sitter pa ett flyg som vanligt sa honom ser vi pa torsdag el fredag.

    Vad gör ni ikväll?
  2. 1
    Full rulle! I eftermiddag har vi varit pa ett annat bad än "varat" vanliga. Killarna har badat och badat i timmar. A och jag hoppade fran 5m trampolinen. Jisses, vad högt det är! Jag tvekade flera ggr, min son däremot slängde sig ut. O gick upp pa den, fram till kanten och vände direkt och gick ner till 3m (skönt för mamma!!). Vid halvatta brakade värsta ovädret loss sa vi fick springa i hällregn till bilen och askan knallade ordentligt. Nu är klockan nio och alla tre sover gott. J sitter pa ett flyg som vanligt sa honom ser vi pa torsdag el fredag.

    Vad gör ni ikväll?
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2
    Jag anlände just till min dator, men ska nog inte bli långvarig - är trött!

    Hoppa från femman tror jag knappt att jag gjort nå'n gång, så jag tycker nog O var riktigt klok . Bra att ni fick en skön eftermiddag/kväll, även om den fick ett abrupt slut.

    Vad det gäller boendet, tycker jag nog ni ska satsa på huset om ni gillar det! Kram!
  4. 2
    Jag anlände just till min dator, men ska nog inte bli långvarig - är trött!

    Hoppa från femman tror jag knappt att jag gjort nå'n gång, så jag tycker nog O var riktigt klok . Bra att ni fick en skön eftermiddag/kväll, även om den fick ett abrupt slut.

    Vad det gäller boendet, tycker jag nog ni ska satsa på huset om ni gillar det! Kram!
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3

    Hej HiB!

    Kul att se dig!
    Är det sommarlov och semester snart? Vad är det du ska börja plugga? Jag har inte riktigt hunnit med känner jag..

    Kram!
  6. 3
    Hej HiB! Kul att se dig!
    Är det sommarlov och semester snart? Vad är det du ska börja plugga? Jag har inte riktigt hunnit med känner jag..

    Kram!
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4
    Ja, sommarlovet började idag för gubben, tjejerna får vänta tills på torsdag (men onsdag är ju skolfritt...). Semestern "inte hemma" börjar på söndag med resa till svärmor. Där stannar gubben två dygn, innan han ger sig på tio dagars extrajobb. Jag och tjejerna stannar längre, får förhoppningsvis med oss svärmor till svägerskan och kusinerna och den 15:e åker vi till Sverige.

    Jag ska börjat typ lärarhögskolan. Läsa kemi (stooooor utmaning) och fysik (borde jag kunna, men kanske inte på franskt sätt) fram tills i mars då det är "högskoleprov" för dem som vill bli högstadielärare i kemi och fysik. Klarar jag de skriftliga biten är det någon gång i juli muntliga förhör som gäller (en laboration - man drar ett ämne bland 60 möjliga - och en lektion att hålla). Klarar jag mig ut bland de bästa* då, väntar ett form av praktikantår, och sedan skulle jag vara garanterad en lärartjänst - med det lilla "aber:et" att man kan bli placerad var som helst i Frankrike...

    * hur bra man måste vara, beror på hur många lärare som anses behövas (behövs 300 lärare det året, blir det de 300 som klarat sig bäst på skriftliga+muntliga proven som får tjänsterna), och tyvärr sjunker antalet tjänster för varje år.
  8. 4
    Ja, sommarlovet började idag för gubben, tjejerna får vänta tills på torsdag (men onsdag är ju skolfritt...). Semestern "inte hemma" börjar på söndag med resa till svärmor. Där stannar gubben två dygn, innan han ger sig på tio dagars extrajobb. Jag och tjejerna stannar längre, får förhoppningsvis med oss svärmor till svägerskan och kusinerna och den 15:e åker vi till Sverige.

    Jag ska börjat typ lärarhögskolan. Läsa kemi (stooooor utmaning) och fysik (borde jag kunna, men kanske inte på franskt sätt) fram tills i mars då det är "högskoleprov" för dem som vill bli högstadielärare i kemi och fysik. Klarar jag de skriftliga biten är det någon gång i juli muntliga förhör som gäller (en laboration - man drar ett ämne bland 60 möjliga - och en lektion att hålla). Klarar jag mig ut bland de bästa* då, väntar ett form av praktikantår, och sedan skulle jag vara garanterad en lärartjänst - med det lilla "aber:et" att man kan bli placerad var som helst i Frankrike...

    * hur bra man måste vara, beror på hur många lärare som anses behövas (behövs 300 lärare det året, blir det de 300 som klarat sig bäst på skriftliga+muntliga proven som får tjänsterna), och tyvärr sjunker antalet tjänster för varje år.
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5

    Spännande!

    Vad kul att plugga...och svart!! Det kommer säkert att ga bra och placeringen ja..du far väl ta den dagen den sorgen!

    Ha en jätteskön semester ifall vi inte hörs innan ni aker. Här gar barnen till den 11juli och da kör vi upp till Wissant (Nord-pas-de-calais)och stannar i tre veckor. Sedan har barnen tva veckor ledigt kvar och da är vi här, de har simläger ena veckan och sa kommer mina föräldrar den andra veckan.

    Kram.
  10. 5
    Spännande! Vad kul att plugga...och svart!! Det kommer säkert att ga bra och placeringen ja..du far väl ta den dagen den sorgen!

    Ha en jätteskön semester ifall vi inte hörs innan ni aker. Här gar barnen till den 11juli och da kör vi upp till Wissant (Nord-pas-de-calais)och stannar i tre veckor. Sedan har barnen tva veckor ledigt kvar och da är vi här, de har simläger ena veckan och sa kommer mina föräldrar den andra veckan.

    Kram.
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6
    Kort sommarlov hos er! Kram tillbaka, och hade det jätte-trevligt !!!!
  12. 6
    Kort sommarlov hos er! Kram tillbaka, och hade det jätte-trevligt !!!!
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7
    Och jag kan svenska normalt sett.... Ber om ursäkt för alla slarvfel.
  14. 7
    Och jag kan svenska normalt sett.... Ber om ursäkt för alla slarvfel.

Liknande trådar

  1. Full rulle
    By Mia m Iza& Klara in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-16, 12:18
  2. Full rulle!
    By Strulmaja in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 19:11
  3. Full rulle
    By Zarios in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 08:24
  4. Full rulle här
    By Anneli m Uno in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-28, 00:28
  5. Full rulle är det här...
    By Annica med A o L in forum _05 Höstbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 08:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar